chlebek szczęścia/przyjaźni c.d.

21. Data: 2007-09-06 13:45:56

Temat: Re: chlebek szczęścia/przyjaźni c.d.
Od: "R@blinka" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Ostaszewski pisze:

> No to może ktoś poda przepis i urwie te dywagacje na temat?..

Oj, ktoś tu niedokładnie czyta... Był przepis na początku
dywagacji ;)

22. Data: 2007-09-06 13:51:22

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

R@blinka napisał(a):

> Oj, ktoś tu niedokładnie czyta... Był przepis na początku dywagacji ;)

Ojh, tak. Ten ktoś to ja.
Nie dojrzałem innego wątku.

--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!

23. Data: 2007-09-06 13:59:23

Temat: Re: chlebek czegokolwiek, ale w Wwie
Od: "Mag" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tez słyszłam, że można tylko raz w życiu go przyjąć.

Ale walczę z przesądami a smak był tam niezapomniany, że jeśli ktoś w Wwie
ma właśnie zaczyn do oddania w dobre ręce, to ja bardzo chętnie przyjmę.
Narobiłam sobie smaku tym wątkiem, że hej...

Magda

24. Data: 2007-09-07 07:47:05

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ma właśnie zaczyn do oddania w dobre ręce, to ja bardzo chętnie przyjmę.

co za problem, kupujesz make zytnia razowa (np EKO)

wsypujesz do miski, dolewasz wody (do konsystencji gestego ciasta
nalesnikowego), mieszasz!!
i tak dokladasz maki i wody 2 x dziennie, trzymajac w cieple (ja trzymam w
uchylonym troche piekarniku
z zapalona zarowka), jak sie uzbierze odpowiednia ilosc robisz chleb (ok 600
gram).
Zakwas powinien miec przyjemny zapach i byc wyraznie pulchny.

Dosypujesz maki (tak zeby byla dosyc gesta paćka), 10 minut krecisz mikserem
do wyrabiania ciasta
troche soli. rosnie ol. 3-4 godziny w cieple. Potem wstawiasz na 50 min do
piekarnika ok 180-190 stopni.,

i masz pyszny chelebek razowy.

pozdrawiam WM

25. Data: 2007-09-07 07:48:15

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

tez raz tak mialem -- maka zakazona plesnia! wywalic kupic inna z innej
partii.

pozdrawiam WM

26. Data: 2007-09-07 09:41:57

Od: "R@blinka" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlodzimierz Macewicz pisze:

> [...]
> do wyrabiania ciasta
> troche soli. rosnie ol. 3-4 godziny w cieple. Potem wstawiasz na 50 min do

No tak, ale nam chodzi o ten konkretnie chlebek i z tego co
mi wiadomo to jest on tylko i wyłącznie pszenny...

Tak czy inaczej dzięki. Przepis zachomikowałam, może kiedyś
skuszę się i na ten Twój razowiec. Brzmi całkiem smakowicie...

27. Data: 2007-09-07 09:43:41

Od: "R@blinka" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tez raz tak mialem -- maka zakazona plesnia! wywalic kupic inna z innej
> partii.

O, wreszcie konkretna informacja. Dobrze wiedzieć, że może
się tak stać niezależnie od naszych starań...

28. Data: 2007-09-07 18:26:51

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:fbqvm9$ok1$1@julia.coi.pw.edu.pl...
> tez raz tak mialem -- maka zakazona plesnia! wywalic kupic inna z innej
> partii.

Dzięki. Spróbuję, tylko nie pamiętam z jakiej partii była tamta. Kupię
zupełnie inną. Może tym razem się uda.
Pozdrawiam
Barbara i Marysia

bogracz
Rodzicom niejadkow
ciasto- czy ktoś zna
SZYKUJCIE
ciastko rumowo-kajmakowe w arkadii w warszawie