chocolate jetties - prośba o pomoc w tłumaczeniu

1. Data: 2003-10-01 23:37:47

Temat: chocolate jetties - prośba o pomoc w tłumaczeniu
Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

skoro tak się anglo-amerykańsko zrobiło na grupie, to może ktos mnie przy
okazji poratuje z tłumaczeniem? Moja bohaterka (USA, Georgia) robiła czasem
przysmak o nazwie chocolate jetties, o którym z kontekstu wiadomo tyle, że sie
go robi na marmurowym blacie. Może ktoś wie o tym smakołuku coś bliższego, albo
nawet ma pomysł na polską nazwę.

Dzięki z góry
Lama

1. Data: 2003-10-02 00:25:29

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Lama wrote:

> [...]
> go robi na marmurowym blacie. Może ktoś wie o tym smakołuku coś bliższego, albo

Nie spotkalam sie z chocolate jetties, ale spotkalam sie z rock jetties.
Jest to rodzaj slodyczy, cos w rodzaju twardego cukierka, ktory robi sie
podobnie, jak peanut brittle. Gotuje sie syrop z cukru, dodaje sie smaki
rozne i czasem orzechy i te goraca wrzaca mase wylewa sie na blat
marmurowy do wystygniecia. To sie dosc cienko rozleje. Gdy wystygnie,
lamie sie na kawalki, i juz. Gdybym wymyslala polska nazwe, to moze
krusz czekoladowy, czy lamance (uaman'ce) czekoladowe, czy kamyki czekoladowe.
IMHO.
MB

1. Data: 2003-10-02 01:29:49

Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> krusz czekoladowy, czy lamance (uaman'ce) czekoladowe, czy kamyki czekoladowe.

Wielkie dzięki! Też mi się tak majaczyło, że to musi być coś podobnego do
peanut brittle.

Pozdrawiam
Lama

1. Data: 2003-10-02 07:19:58

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 01 Oct 2003 17:25:29 -0700, Magdalena Bassett
<m...@o...com> wrote:

> [...]
>krusz czekoladowy, czy lamance (uaman'ce) czekoladowe, czy kamyki czekoladowe.

albo sezamki, jak wrzucisz do tego ziarna sezamowego. ja jeszcze
dawno temu robilam z orzechami ziemnymi - baaardzo fajne

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-10-02 08:50:58

Temat: Re: chocolate jetties - pros´b o pomoc w t?umaczeniu
Od: w...@o...pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> lamie sie na kawalki, i juz. Gdybym wymyslala polska nazwe, to moze
> krusz czekoladowy, czy lamance (uaman'ce

Lamance to to takie placuszki z kruchego caista, uzywane np. jako
dodatek do slodkich legumin.To o czym piszecie wyglada na rodzaj
twardych karmelkow.

Wladyslaw

1. Data: 2003-10-02 16:19:37

Od: "iska" <i...@n...stofanet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <m...@o...com> wrote in message
> [...]
> lamie sie na kawalki, i juz. Gdybym wymyslala polska nazwe, to moze
> krusz czekoladowy, czy lamance (uaman'ce) czekoladowe, czy kamyki

Jak juz tak amerykansko to moze jeszcze jakis sprawdzony przepis na
klasyczne amerykanskie Brownies sie znajdzie? :) I co to jest self-rising
flower? Maka z proszkiem do pieczenia??? :)

Pozdrawiam
iska

1. Data: 2003-10-02 16:41:23

Temat: Brownies
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

iska wrote:
> Jak juz tak amerykansko to moze jeszcze jakis sprawdzony przepis na
> klasyczne amerykanskie Brownies sie znajdzie? :) I co to jest self-rising
> flower? Maka z proszkiem do pieczenia??? :)

Self-rising flour to maka z proszkiem do pieczenia.

A tu przepis na brownies, sprawdzony przez wielu grupowiczow i ulubiony
w moim domu:

Jesli masz blache innego rozmiaru, niz ta, ktora podaje ponizej,
przelicz proporcje. Ta porcja starcza na 12 kwadratow - zwykle malojadki
jedza jeden, lubojadki 2.

Brownies
80 gr masla
80 gr gorzkiej czekolady
330 gr cukru
3 jajka
100 gr maki
Brownies piecze sie w kwardatowych lub prostokatnych blachach z wysokim
brzegiem. To jest porcja na blache 20 cm x 20 cm x 4 cm

Rozgrzac piec do 180C/350F.
Blache wysmarowac maslem.
W srednim garnku na malym ogniu rozpuscic maslo z czekolada, zdjac z
ognia, dodac cukier i jajka, dobrze wymieszac widelcem, dodac make,
wymieszac, az nie bedzie widac maki, przelac do formy, piec 35 minut lub
az do momentu, gdy ciasto sie lekko wzniesie i zacznie pekac, a
powierzchnia ma cienka skorupke. Ostudzic w blasze15-20 minut, kroic na
kwadraty, podawac cieple, najlepiej z lodami. Brownies powinny sie mazac
przy krojeniu i wygladac w srodku jak nieupieczone ciasto.

Nie nalezy ich przepiec, bo beda niedobre.

Magdalena Bassett

1. Data: 2003-10-02 21:29:35

Temat: Re: Brownies
Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A tu przepis na brownies, sprawdzony przez wielu grupowiczow i ulubiony
> w moim domu:
>

> Magdalena Bassett

O, super! Brownies w mojej książeczce oczywiście też występują, to już będę
wiedzieć co to takiego. Ale polskiej nazwy to chyba nie ma, prawda?

Pozdrawiam
Lama

1. Data: 2003-10-02 21:49:22

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lama <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...onet.pl...
> O, super! Brownies w mojej książeczce oczywiście też występują, to już
będę
> wiedzieć co to takiego. Ale polskiej nazwy to chyba nie ma, prawda?

...."ciemnobrazowe czekoladowe niedopieczone doskonale pachnace murzynki

;)))))

nie ma

agataw

1. Data: 2003-10-04 09:50:42

Od: "iska" <i...@n...stofanet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Self-rising flour to maka z proszkiem do pieczenia.

No to jest dopiero wygodnictwo ;))

/Ciach przepies/
Dzieki za przepis, teraz musze znalezc czas zeby wyprobowac :)
Ale dlaczego ja pamietam ze tam sa orzechy wloskie????
Pozdrawiam
serdecznie
iska

Emadatsi
JAK MNIE "WYWALALI Z HUKIEM" Z NOWEJ KUCHNI cz.2
przepisy na chleb do maszyny chlebowej...
[allegro] ekspres do kawy
[allegro] automat ESPRESSO/CAPPUCCINO