Re: cholesterol a dieta optymalna

From: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: cholesterol a dieta optymalna
Date: Tue, 23 Sep 2008 14:48:44 +0200

Użytkownik "ffiona" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:gb9524$siv$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> napisał w
> wiadomości

> Przecież nie zignorowałam przykładu z życia (świń), zapytałam, jak się ma
> tuczniki, które się tuczy węglami. Jaki jest poziom ich trójglicerydów?

Naprawdę, dobre pytanie :)
Sądzisz, że znalazłby się ktoś chętny do sfinansowania takich badań?? ;)

> Bo choć są grube, mogą mieć poprawne wartości, prawda?

j.w. Nie będę gdybać.

> Jak to skąd? Sama powiedziałaś, że świnie tuczy się węglami w kontekście
> wysokiego poziomu trójglicerydów, które z węgli powstają.

Powiedziałam też, że w naturze nic nie jest tak proste, jakbyś sobie tego
życzyła. Istnieje wiele współczynników składających się na końcowy efekt
wystąpienia miażdżycy lub nie, a do tego każdy człowiek jest inny i ma swoje
specyficzne warunki życia, które w czasie ulegają zmianom, nie wspomnę o
ewentualnych zaburzeniach genetycznych, czy wreszcie o chorobach (tzw.
zespołach antymiażdżycowych) wywołanych zaburzeniami w układzie wegetatywnym
(przewaga układu sympatycznego) pod wpływem określonej diety właśnie.

Niemniej - wysoki poziom trójglicerydów świadczy o tym, że wątroba produkuje
go w dużej ilości przede wszystkim z nadmiaru glukozy (ewentualnie również
ze zjadanego nadmiaru białka), a następnie TG przetwarza na cholesterol. A
dalsze efekty bywają już różne.

> No tak, ale mówiłyśmy o związku trójglicerydów z tuczeniem świń węglami.

Dlaczego uparłaś się brać pod uwagę tylko DWA czynniki?

> Prawdę mówiąc nie mam kontaktu z Instytutem Żywności i Żywienia. Ale
> dowierzam, że produkty zbożowe powinny zająć naczelne miejsce w piramidzie
> żywienia, bo ja mam odwrotnie, cholera. I to mi na dobre nie wychodzi.

Jakoś nie kumam o co tu chodzi (?)
Ale przecież nie powinnaś im dowierzać, bo masła w piramidzie nie ma, a
margarynę zalecają, czyli uważają sztuczny produkt za zdrowszy niż produkt
naturalny, prawda?

> Mówię o tym, że 80-90% cholesterolu wytwarza sam organizm, a ten facet
> pisze, że 60% przyjmujemy z pożywieniem.

Organizm wytwarza tyle, ile musi. Jeśli go nie zjadasz prawie wcale - to
organizm brakującą ilość sobie sam wytworzy. Jeśli jeszcz go sporo - to
wytwarza go znacznie mniej. W każdym razie zawsze dąży do regulowania do
optymalnej ilości, jaka jest mu potrzebna i na miarę uwarunkowań i kondycji
biochemicznej organizmu.

> Znowu zignorowałaś.

A co mam napisać? Przeginanie to w jedną, to w drugą stronę, to typowe
zachowania u wegetarian. Bardzo lubią przesadzać. Możliwe więc, że jedni
opychają się tłuszczami z większą ilością omega-3, a inni omega-6. Możliwe
też, że robią to zupełnie nieświadomie, jeśli faktycznie istnieje zjawisko
niszczenia kwasów omega-6 w procesie produkcji olejów.

Krystyna
--
Jadło określa świadomość. Herbert George Wells