Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: Jacek <g...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re:choroba morska/lokomocyjna
Date: Thu, 13 Jun 2002 14:02:42 +0200
Organization: Extreme golf course designer
Lines: 54
Message-ID: <1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
References: <1...@a...starogard.dialup.inetia.pl>
<ae601s$2o6$1@news.tpi.pl>
<2...@a...starogard.dialup.inetia.pl>
<3...@i...gov.pl>
<1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
<3...@u...fu-berlin.de> <ae9scc$4gp$1@news.tpi.pl>
<3...@u...fu-berlin.de> <ae9tr2$fgs$1@news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: pd57.katowice.sdi.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.tpi.pl 1023969751 15735 213.76.228.57 (13 Jun 2002 12:02:31 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Jun 2002 12:02:31 +0000 (UTC)
X-Accept-Language: en-US,pl
X-Mailer: Mozilla 4.79 [en] (Win98; U)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.medycyna:74470
Ukryj nagłówki
"I.Tichy" wrote:
>
> Witaj !
> żeby nie było off topic, to chodzi mi o chorobę morską :)
> ciekawe , skoro jest wywołana dieslem (?- pewnie miedzy innymi i nim )
> czy była na żaglowcach? mniemam że była , a o dieslach nikt wtedy nawet nie
> słyszał
> pozdrawiam Tichy
masz racje,
zrodlem choroby lokomocyjnej/morskiej moga byc zaburzenia ukladu
zachowania rownowagi wywolane drganiami niskiej czestotliwosci -
infradzwieki , generowane przez efekt zdudnienia podczas ruchu
obrotowego niezrownowazonych mas np. ukladu korbowego/tlokow silnika
diesla, wspomniane tutaj przecinanie strzalek fal wodnych w czasie
zeglowania.
Temat wplywu silnikow diesla akurat dokladnie badalem, gdyz sam
cierpialem na dolegliwosc choroby lokomocyjnej przez wiele lat
i zauwazylem ze bardzo szybko reagowalem podczas jazdy autobusami Jelcz,
Ikarus ( dodatkowo zapach spalin), a juz w Berlietach drgan silnika nie
wyczuwalem , ale doszedl efekt bujania zawieszenia podczas jazdy po
nierownej drodze i startu/hamowania.
O ile informacje z bazy transportowej byly zgodne, to zawieszenia
Berlietow byly za miekkie na polskie drogi i podczas jazdy po drodze z
nierownosciami ujawnialy sie czestotliwosci rezonansowe rezonansowe
ukladu zawieszenia i caly autobus wpadal w drgania i jedynie od
doswiadczenia kierowcy zalezalo czy potrafil szybko zmniejszyc predkosc
i wytlumic drgania, ktore mogly prowadzic do uszkodzenia ukladu
zawieszenia.
Ale podkreslam , ze w Berliecie, poza rezonansowem zawieszenia, nie
odczuwalem wibracji z ukladu napedowego, w tym infradzwiekow
i nie ujawniala sie dolegliwosc lokomocyjna.
Potem pomogl mi kolega lekarz z NY, ktore mi poradzil, aby napral wagi,
gdyz wtedy zmniejszy sie czestotliwosc rezonansowa szkieletu
i organow i po przytyciu ok. 10 kg choroba lokomocyjna zaczela zanikac
,az o niej zapomnialem.
Na temat choroby morskiej czesto rozmawialem tez z marynarzami,
rybakami, kierowcami autobusow.
I oczywiscie choroba lokomocyjna nie ujawniala sie w czasie jazdy
pociagiem, gdyz tam nie wystepowaly duze niewywazone masy obrotowe.
I inne warunki podrozy sa porownywalne z podroza autobusem.
Zmienilem temat na chorobe lokomocyjna, gdyz w tym kierunku poszla
dyskusja, aby nie byl offtopic.
pozdrowienia,
Jacek
--
World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@
time. Presentation at Ig Nobel Prize Ceremony (October, 2002 Harvard)
|