Re: choroba refluksowa zeladka - czy z tym trzeba zyc? :(((

Data: 2002-07-21 12:45:52
Temat: Re: choroba refluksowa zeladka - czy z tym trzeba zyc? :(((
Od: "Konrad" <k...@i...com.pl>

Użytkownik "Joanna" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:ahdsen$2jl$1@news.onet.pl...
> Witam,
> Moze ktos z Was moze mi jakos pomoc,
> Otoz jakies 3 lata temu uaktywnila sie u mnie helicobacter pylori. Dlugo
> siedzialem za granica, nie mialem mozliwosci odwiedzic sensownego lekarza,
> ale po pol roku zrobilem prywatnie badanie gastroskopowe, okazalo sie ze
mam
> ta bakterie, niedomykajacy sie wpust w zeladku i nadzerki na sciankach
> zeladka. Wyleczono mnie antybiotykami, ale moja radosc byla krotka, po
paru
> miesiacach objawy wrocily, pobolewanie pod zebrami z lewej strony mostka,
> [...]

Wtam,

Zanim pomyslisz o lykaniu panaceum na wszelkie dolegliwosci proponuje
zastosowac srodki nieco lagodniejsze w dzialaniu a nie znaczy to, ze mniej
skuteczne w tej konkretnej olegliwosci. W chorobie refluksowej (czy inaczej
niewydolnosci zwieracza dolnego przelyku) stosuje sie leczenie preparatami
wplywajacymi na motoryke przewodu pokarmowego. Starszym preparatem jest
METOKLOPRAMID, jednak ze wzgledy na dosc liczne dzialania nieporzadane coraz
czesciej zastepowany jest CIZAPRIDEM (Coordinax, Gasprid). Oba preparaty
poprawiaja napiecie zwieracza, przyspieszaja oproznianie zoladka i tym samym
zapobiegaja powracaniu kwasnej tresci pokarmowej do przelyku lukwidujac
objawy. Jednoczesnie nalezaloby przeprowadzic kolejna probe pozbycia sie
H.pylori... Ulge przynosza srodki zobojetniajace kwas solny (wszelkie
Maaloxy, Alugastriny itp...)
Ostatecznym rozwiazaniem problem przy nieskutecznosci powyzszych jest
poddanie sie zabiegowi plastyki wpustu (metoda laparoskopowa lub klasyczna),
ale to jst jak juz mowilem ostateczne rozwiazanie...

Decyzje o leczeniu najlepiej podjac po konsultacji z dobrym gastrologiem....

Pozdrawiam
Konrad M.