Re: chrom organiczny

From: "Krzysztof Janson" <h...@k...net.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: chrom organiczny
Date: Tue, 11 Jun 2002 10:21:39 +0200

Użytkownik "Artur Makowski"

;-)

> Ale moze odpowiedziec, czy przypadkiem nie chcesz sie odchudzic
> bardziej niz trzeba...
>
> Nie podales rowniez w jakim czasie schudles o te 2-3 kg.

nie podałem również etiologii dojścia do tych 82-83 kg
moja "normalna" waga ok. 1.5 roku temu i wcześniej wynosiła 71-74kg
przy czym wcześniej dość aktywnie spędzałem czas wolny -- siatkówka, tenis,
rowerek
właśnie gdzieś 1.5 roku temu zaczęły dokuczać mi bóle stawów,
stopniowo moja aktywność fizyczna zaczęła spadać
w czasie minionej jesieni i zimy - praktycznie do zera,
wszystkie badania pod kątem reumatycznym (o. Walery-Rosego, przeciwciała
jądrowe, ASO) nic nie wykazały, zaordynowano mi leki przeciwzapalne
+ jakieś sterydowe zastrzyki,
wiosną tego roku bóle stawów były już na tyle małe, że stopniowo
zacząłem powracać do dawnej aktywności, początkowo 10-20 km/dziennie
na rowerku, po 2-3 tygodniach doszedłem do 40-60km po miesiącu kilka razy
osiągnąłem 100 km, i tak jak mówiłem kondycja, wydolność poprawiły się
ale nadal czuję się ociężały, brak mi tego poczucia lekkości :-) z dawnych
czasów, a na brzuszku mam jeszcze sporo zmagazynowanego tłuszczyku,
nie chcę zwiększać intensywności treningu w obawie o przeciążenie stawów,
a źle się czuję w obecnej wadze,

zastosowanie "dopalacza" w tej sytuacji wydaje mi się rozsądnym
rozwiązaniem, tym bardziej, że obniżenie wagi również korzystnie
wpłynie na zmniejszenie obciążenia stawów,

poprawka - tabletki mają 250 mcg chromu i tyle może wynosić podobno dobowe
zapotrzebowanie na ten minerał

do Mrówki: chrom jako mikroelement wpływa na regulację przemian cukrów
i tłuszczów w organizmie, ogólnie pomaga w utrzymaniu dobrej wagi oraz
zmniejsza ryzyko powstawania złogów tłuszczowych na ściankach tętnic

pozdrawiam

K.