Re: [chyba OT] farby do witraży

Data: 2003-11-22 20:12:06
Temat: Re: [chyba OT] farby do witraży
Od: k...@g...pl (Kuleczka)

> Czy farby Window Color lub podobne nadają sie do pomalowania duzego wazonu z
> bialego grubego szkla. Moja mama ma dwa takie naczynia i jej marzeniem
> byłoby pomalowanie ich. Poradzcie jak to zrobić, czym, i czy potem te
> obrazki na szkle podczas mycia w wodzie nie ulegna zniszczeniu.
> Pomyslalam ze kupie jej te farbki na gwiazdkę.

Radzilabym raczej kupic specjalne farby do malowania na szkle (do
kupienia w sklepach dla plastykow), bo Window Color moga sie odklejac
pod wplywem wody (zwilzenie jest nawet proponowane, jesli chcesz
przykleic/odkleic/przesunac obrazek). Te specjalne farby do szkla i
porcelany po wypieczeniu w piekarniku sa odporne nawet na zmywanie w
zmywarce. Mozna je kupic w pojedynczych opakowaniach (ok. 10 zl/szt),
lub w zestawie (mniejsze opakowania, chyba 5-6 kolorow, ceny nie
pamietam, bo osobiscie dowiedzialam sie nich za pozno :( ). I warto
miec pod reka zmywacz do paznokci, zeby nie kupowac specjalnego
rozpuszczalnika do tych farbek :) A malujac nimi, proponuje kapnac
kropelke lub kilka farbki danego koloru do "foremki" po tabletkach -
patent mojej kolezanki przetestowany takze przeze mnie osobiscie :)
A pedzelek pluka sie w zmywaczu.

Mam nadzieje, ze cos zrozumialas z mojego zawilego wywodu :) W razie
pytan - pisz.

Pozdrowionka :)
Magda (Katowice)

--