chyba nie do konca rozumiem

41. Data: 2011-11-23 10:04:23

Temat: Re: chyba nie do konca rozumiem
Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szaulo" <z...@...ll> napisał w wiadomości
news:jaief4$vtt$1@news.onet.pl...

> Co do tego odszkodowania: no, ok, moje poczucie sprawiedliwości narusza
> może najbardziej nawet nie kwota, tylko tempo i łatwość jej uzyskania (bez
> konieczności procesu) - tak to jest, gdy daje się z cudzej kieszeni.

Aj tam zaraz cudzej. Naszej, wspólnej przecież ;-)

N.

42. Data: 2011-11-23 10:05:00

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe pisze:

> Użytkownik "Paulinka" <p...@w...pl> napisał w
> wiadomości

> Na dobrą sprawę nawet parę milionów to dla niektórych pryszcz :)
>
> A tak na poważnie - jeśli odszkodowanie miałoby być traktowane jako
> rekompensata zarobków zmarłego małżonka, to uważam, że 250 tys. to jest
> naprawdę bardzo dobra kwota i bez problemu pozwoli na przeżycie nawet
> przez 3 lata kilkuosobowej rodziny.

Dlatego napisałam, że nie jest to jakaś wielka kwota tak naprawdę.

> Poza tym nie wierzę, że w
> którejkolwiek z tych rodzin, w której pracowało tylko jedno z rodziców,
> drugie nie było ubezpieczone na wypadek śmierci głównego żywiciela. Więc
> to są dodatkowe pieniądze.

No, ale to nie ma nic do rzeczy, kto i gdzie się ubezpieczył, to jego
prywatna sprawa, która nie ma wpływu na to konkretne odszkodowanie.

--

Paulinka

43. Data: 2011-11-23 10:13:59

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <x...@p...fm> napisał

> Błagam, nie zaczynajcie...

Cicho być!
Chcesz żeby się L. z nas nabijał?

N.

44. Data: 2011-11-23 10:15:22

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> Zaraz, a czy ten lot nie był w ogóle ubezpieczony?

Ponoć nie.
Zresztą po co - to rządowy samolot.
Ubezpieczyć można nawet po wypadku.

N.

45. Data: 2011-11-23 10:16:26

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe pisze:
> "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> Ale od kogo? Od pracodawcy zapewne.

Od państwa.
http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=402

> Tak, ale nie wszyscy pasażerowie byli_pracownikami_aparatu państwowego.

Z tym nie dyskutuję, bo nie wiem, jak to wygląda pod względem prawnym.

--

Paulinka

46. Data: 2011-11-23 10:17:49

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

47. Data: 2011-11-23 10:26:50

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <p...@w...pl> napisał w
wiadomości

> Dlatego napisałam, że nie jest to jakaś wielka kwota tak naprawdę.

No tak, żeby się ustawić na całe życie to na pewno nie.
Ale 3 lata, z prawie 7 tys. na rodzinę 3-4 to brzmi sensownie.
Przez ten czas można zresztą znaleźć pracę.

> No, ale to nie ma nic do rzeczy, kto i gdzie się ubezpieczył, to jego
> prywatna sprawa, która nie ma wpływu na to konkretne odszkodowanie.

Ma o tyle, że odszkodowanie (zwłaszcza z podatków całego społeczeństwa)
powinno być finansowym zabezpieczeniem bytu rodziny, a nie być bliżej
nieokreślonym zadośćuczynieniem śmierci członka rodziny. Zatem uczciwie na
to patrząc, jeśli ktoś ma za co żyć - bo ma inne dochody, oszczędności,
odszkodowanie z innego tytułu, to rekompensata finansowa ze strony Państwa
powinna być dostosowana poziomem do tych pozostałych źródeł utrzymania. A
tak to jednakową kasę dostanie zarówno uboga, bezrobotna wdowa, która
straciła męża i jak i zamożna bizneswomen, której zginął syn. Jest to dla
mnie co najmniej niemoralne.

N.

48. Data: 2011-11-23 10:29:14

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe pisze:

> [...]
> bezrobotna wdowa, która straciła męża i jak i zamożna bizneswomen,
> której zginął syn. Jest to dla mnie co najmniej niemoralne.

Mnie to nie rusza. Nie wszystkie rodziny wystąpiły o to odszkodowanie.
Zresztą myślę, że te pieniądze w najmniejszym stopniu nie zrekompensują
straty emocjonalnej tych ludzi.

--

Paulinka

49. Data: 2011-11-23 10:29:16

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <p...@w...pl> napisał w
wiadomości news:jaih63$crs$22@node2.news.atman.pl...

> Od państwa.
> http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=402

Nie chce mi się tego czytać w całości ;-)
Czyli to nie pracodawca, lecz ZUS wypłaca?
Ale tutaj przecież nie były to pieniądze z ZUSu (czy były?)

N.

50. Data: 2011-11-23 10:30:57

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe pisze:

> [...]
>
> Nie chce mi się tego czytać w całości ;-)
> Czyli to nie pracodawca, lecz ZUS wypłaca?
> Ale tutaj przecież nie były to pieniądze z ZUSu (czy były?)

Enigmatycznie się to zwie Skarb Państwa, a jaka konkretnie to instytucja
wypłaca i z jakich konkretnie środków, to nie wiem.

--

Paulinka

Idiotowo kaput?
Krzyz w Sejmie (GW)
W sumie to zal kobiety- Danuta Walesa (link)
Dała przykład nam Islandia
Dlaczego genialna "teoria nadistot" Wisniewskiego nam ujawnia, ze "alegorycznym pozywieniem" Boga jest wiedza