Re: ciągle gorąco i duszno mi

Data: 2006-10-28 13:28:56
Temat: Re: ciągle gorąco i duszno mi
Od: "Marek Li" <M...@o...pl>

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:45432afe$0$17954$f69f905@mamut2.aster.pl...

> chcialabym miec takiego lekarza, jak ty Marku... na www.vege.pl jest
> lista lekarzy-wegetarian i lekarzy sprzyjajacych wegetarianom. wiem,
> ze pacjenci-wegetarianie sa czesto niezrozumiani przez "zwyklych"
> lekarzy, wiec szukaja takich, jak ty. jak bedziesz mial ochote, to sie
> tam wpisz.

Cieszę się, że znajduje uznanie ten model podejścia:-)

> a swoja droga...po 17 latach wege wyszla u mnie anemia. co zrobic,
> zeby jej uniknac? gastro i kolono wykluczyly inne przyczyny, wyszedl
> mi brak zelaza, dobrze reaguje na sorbifer, ale nie chcialabym go cale
> zycie jesc....

Jako, że jesteś kobietą, a niedokrwistość nie jest 'klasyczna' dla
wegetarian (a raczej wegan, u których bez suplementacji może dochodzić
do niedoborów B12) to radziłbym zrobić pewna próbę, czy Twoja dieta jest
wystarczająco bogata w żelazo. Bo jako kobieta tracisz to żelazo
bardziej:-) Są badania, według których prawdopodobnie około połowa
kobiet ma niedobory żelaza. Rozumiem też, że zrobiłaś oprócz morfologii
i OB, stężenie żelaza, ferrytyny oraz TIBC?

Wejdź na stronę: http://www.jedzdobrze.pl/ i ściągnij darmowy program
dr.dietman. Program jest dość prosty w obsłudze. Wszystko co się w nim
znajduje jest ściągnięte z tabel jakimi dysponuje Instytut Żywności.
Pousuwaj na początku to czego nigdy nie jadamy. Przez 2 tygodnie wpisuj
do programu dokładnie o jakiej godzinie, ile i czego zjadłaś. Program
podsumuje to. Warto poszukiwać wtedy zależności - sprawdzać co zapewnia
prawidłowy dowóz żelaza. Po tych 2 tygodniach będziesz miała bazę
danych - tzw ulubione. Program zacznie wtedy samodzielnie podpowiadać co
na który posiłek proponuje. Wymaga oczywiście korekt, ale uważam, ze
jest świetny. Sam go testuję od niedawna ale jest OK - trochę trzeba się
namęczyć na początku, ale opłaci się