ciasto M.Bassett z owocami bez jaj Pomocy?[długie]

1. Data: 2004-07-21 17:13:39

Temat: ciasto M.Bassett z owocami bez jaj Pomocy?[długie]
Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Właśnie w piekarniku od 10 minut piecze się ciasto bez jajek, z owocami (jagody i
truskawki) z przepisu Magdaleny Bassett. Wklejam przepis, żeby nie było wątpliwości
o które ciasto chodzi. I od razu pytania :-)

>Naczynie do pieczenia powinno być wielkości tortownicy, ale musi być jednolite,
>bo inaczej ciasto przeleci. Ja używam kwadratowego, szklanego naczynia do
>zapiekanek. Ciasto to jest bez jajek.
Już widzę, że dałam chyba za duże naczynie, forma o średnicy 20 cm wydawała mi się za
mała. I ciasto się rozpłynęło baaardzo. Czy tak ma być? Jakiej mniej więcej wielkości
powinno być naczynie?

>Składniki
>85 gr masła (1/3 kostki chyba)
>85 gr cukru (1/3 szklanki chyba)
>150 gr maki (trochę mniej, niż szklanka)
>1 łyżeczka proszku do pieczenia
>160 ml mleka
>1-1/2 szklanki owoców plus 1/4 szklanki cukru, wymieszane (jakichkolwiek,
>najlepiej mieszane, mrożone tez można)
Dałam 3/4 szklanki jagód i trochę truskawek.

>Piec nagrzać do 200C. Włożyć masło w naczynie, w którym będziesz piec to ciasto.
>Wstawić do piekarnika, aż się masło roztopi.
Roztopiło się i zaczęło przypiekać przy brzegach. To chyba niedobrze?

>W innym naczyniu zmieszać widelcem
>mąkę, mleko, proszek do pieczenia, aż będzie połączone, luźne ciasto. Wlać to
>ciasto na środek naczynia, na to roztopione masło. Nie miesząc! Na to wysypać
>owoce na wierzch, równą warstwa. Nie mieszać! Same opadną, a ciasto wyjdzie na
>wierzch, zrumienione i pyszne.
Wymieszałam, wlałam, wsypałam, nie mieszałam, piecze się. :-)

>Piec około godziny.
I teraz najważniejsze, rzeczywiście ma się piec GODZINĘ? No wiem, że może być trochę
mniej, ale jak jest cienka warswa to też około godziny?

>Magdalena
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
A może ktoś zna, tak przy okazji inne szybkie ciasta BEZ jajek. Google przeszukałam,
trochę znalazłam, ale nie takie szybkie, jak to powyżej.
Jeszcze raz dziękuję :-)
Agnieszka i Złota Rybka

--
____________________________
Radio - to cudowny wynalazek!

1. Data: 2004-07-21 19:17:37

Temat: Re: ciasto M.Bassett rezultat
Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agusia (Lublin)" <N...@p...fm> napisał w wiadomości
>Właśnie w piekarniku od 10 minut piecze się ciasto bez jajek, z owocami (jagody i
truskawki) z przepisu Magdaleny >Bassett. Wklejam przepis, żeby nie było wątpliwości
o które ciasto chodzi. I od razu pytania :-)

Ciasto się upiekło. Pół już zjedzone. Porcja w sam raz dla dwóch osób.

>Piec około godziny.
>I teraz najważniejsze, rzeczywiście ma się piec GODZINĘ? No wiem, że może być trochę
mniej, ale jak jest cienka warswa >to też około godziny?
Za długo, przynajmniej 15 minut krócej trzeba piec.

Ogólnie ciasto dobre, Trochę za słodkie. I chyba dałam za dużo masła. Skoryguję
następnym razem. I jednak spróbuję w mniejszej foremce.
Dziękuję za wszelką pomoc ;-)
Agnieszka i Złota Rybka
--
____________________________

1. Data: 2004-07-21 19:47:33

Od: "Aneti" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

i co piekło sie tą godzinkę?

1. Data: 2004-07-21 20:33:50

Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneti" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> i co piekło sie tą godzinkę?

Piekło się godzinę :-) Ale myślę, że można je piec 10-15 minut krócej.
Pozdrawiam!
Agnieszka i Złota Rybka

--
____________________________

1. Data: 2004-07-21 23:27:09

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"Agusia (Lublin)" wrote:

> Użytkownik "Aneti" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> >
> Piekło się godzinę :-) Ale myślę, że można je piec 10-15 minut krócej.
> [...]

Zalezy, jak gruba jest warstwa ciasta. W malej formie piecze sie dluzej, w duzej
krocej.
MB

1. Data: 2004-07-22 06:50:13

Od: "Zulka" <izullka@(no.spam)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ja bym mogla prosic o pełny przepis?? :))

Chwilowo nie działa google

Z gory dzieki i pozdrawiam,
Zulka

1. Data: 2004-07-22 09:28:18

Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zulka" <izullka@(no.spam)wp.pl> napisał w wiadomości
> Czy ja bym mogla prosic o pełny przepis?? :))

Witam!
Pełny przepis jest w moim pierwszym poście, ale wklejam. Komentarz i moje obserwacje
dotyczące pieczenia są w moim drugim poście.

[...]

Wstawić do piekarnika, aż się masło roztopi. W innym naczyniu zmieszać widelcem
[...]
wierzch, zrumienione i pyszne. Piec około godziny
Pozdrawiam i życzę smacznego!
Agnieszka i Złota Rybka

--
Radio - to cudowny wynalazek!