ciasto na pizze

1. Data: 2005-02-15 12:16:03

Temat: ciasto na pizze
Od: "ata" <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

do tej pory robilam ciasto na bazie drozdzy, czy znacie przepis na ciasto
takie jakie jada sie w pizzeriach?bo bardzo mi takie smakuje a jak narazie nie
wiem jak go zrobic

1. Data: 2005-02-15 12:59:25

Temat: Re: ciasto na pizze
Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ata" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> takie jakie jada sie w pizzeriach?bo bardzo mi takie smakuje a jak narazie

Ja też nie wiem.

1. Data: 2005-02-15 13:03:26

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ata napisał(a):
> do tej pory robilam ciasto na bazie drozdzy, czy znacie przepis na ciasto
> takie jakie jada sie w pizzeriach?bo bardzo mi takie smakuje a jak narazie nie
> wiem jak go zrobic

Powiem ci w tajemnicy, ze w pizzeriach ciasto na pizze tez jest na bazie
drozdzy. Chyba, ze masz na mysli Pizze Hut, ale mowa jest przeciez o
pizzeriach.

th

1. Data: 2005-02-15 13:47:27

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

No to sie chwale, bo ostatnio wyszlo mi idealne ciasto na pizze! Pierwszy
raz to sie zdarzylo by bylo miekie, ale ciekie, elastyczne i smakowite.

Wiec bylo to ciasto zdecydowanie drozdzowe, z maki szymanowskiej czerwonej.
Generlnie w Pizzy Hut i Telepiccy tez napewno jest drozdzowe (pytalem ich).

Wzialem 1 jajko, drozdze - ok. polowy paczki (moze mniej) tych swiezych +
mleko + sol + oliwa extra Virgine. Drozdze rozpuscilem w letniej wodzie,
rozmieszalem w tym jajko, dodalem sol, make i mieszalem caly czas Dodalem
oliwe (na oko - tak ok. 50 ml) i jeszcze make az zrobi sie odpowiednia
konsystencja. Mieszalem w garnku, ktory zamknalem, owinalem kocem i
postawilem kolo kaloryfera na ok. 4 godz. Po wyjeciu ciasto pieknie uroslo
(chyba 3 krotnie - na oko). Wyjalem czesc (na 1 blat pizzy), i zaczelem go
jeszcze ugniatac az zrobilo sie takie super elastyczne. Rozwalkowalem na
super cieko (jak na pierogi), brzegi podgialem troche, obsmarowalem duza
iloscia sosu (ketczup), troche przyprawy na to, ser i cala reszte. Pieklem
BARDZO szybko (z 5 min.) w temp. 275 st. na funkcji grill z termoobiegiem.
Wyszlo poprostu SUPER! Pierwszy raz mi ciasto wyszlo w miare pyszne.

1. Data: 2005-02-15 13:50:47

Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

> Powiem ci w tajemnicy, ze w pizzeriach ciasto na pizze tez jest na bazie
> drozdzy. Chyba, ze masz na mysli Pizze Hut, ale mowa jest przeciez o
> pizzeriach.

to moze w tajemnicy przeslesz mi przepis na maila?
bo moje ciasto ma calkiem inny smak
a jezeli znasz tajemnice pizzy hut to tez byl by mile widziany

1. Data: 2005-02-15 13:58:13

Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

jezeli chodzi o moj przepis to skladniki sa te same...2 szklanki maki, 2 dkg
drozdzy, 3/4 szklanki mleka, sol, 1 jajko

1. Data: 2005-02-15 13:59:32

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

g...@b...pl napisał(a):

> to moze w tajemnicy przeslesz mi przepis na maila?

Przepisow na grupie pojawialo sie mnostwo. Spytaj gugla.

> bo moje ciasto ma calkiem inny smak

Bo poza skladnikami jeszcze kilka czynnikow ma wplyw na smak, chocby
temperatura pieczenia, odpowiedni piec, jakosc maki.

> a jezeli znasz tajemnice pizzy hut to tez byl by mile widziany
> pozdrawiam

Nie znam i wierz mi, nie chce poznac.

th.

1. Data: 2005-02-15 14:26:39

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 Feb 2005 13:16:03 +0100, ata wrote:

> do tej pory robilam ciasto na bazie drozdzy, czy znacie przepis na ciasto
> takie jakie jada sie w pizzeriach?bo bardzo mi takie smakuje a jak narazie nie
> wiem jak go zrobic

Najbliższe ideałowi cienkie ciasto na pizze zrobiłam przy użyciu
maszyny[1] do chleba z mąki włoskiej (specjalnego typu na pizze),
suszonych drożdży, oliwy z oliwek i letniej wody. Podejrzewam, że
całość smakowałaby jeszcze lepiej, gdyby mój piekarnik wyciągał ze
300-350 stopni.

[1] nie umiem powtórzyć tego wyczynu ręcznie. Ciasto jest wyrabiane w
lekko ogrzanej formie, potem rośnie i jest wyrabiane ponownie i tak trzy
razy. Cały cykl trwa 1.5 godziny.
--

Magdalena Fabrykowska Młotek
Obecnie czytane: "Omega", "Absolution Gap", "NeoAddix", "Pashazade"

1. Data: 2005-02-15 14:39:36

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Fabrykowska-Młotek" <m...@s...waw.pl> napisał w
wiadomości news:pan.2005.02.15.14.26.34.415066@sgh.waw.pl...
> On Tue, 15 Feb 2005 13:16:03 +0100, ata wrote:
> maszyny[1] do chleba z mąki włoskiej (specjalnego typu na pizze),

Czy taką mąkę mozna gdzieś kupić w Wawie?
Chętnie spróbowałabym.

pozdr

cherokee

1. Data: 2005-02-15 15:26:32

Od: "Iza" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> takie jakie jada sie w pizzeriach?bo bardzo mi takie smakuje a jak narazie

Ciasto na pizzę robię z drożdży ciepłej wody i mąki +sól i pieprz Po
wyrośnięciu rozwałkowuję na ceniutkie placki Dla mnie smakuje jak w pizzerii
OOO sorki kłamię jest pyszniejsze !!!! Iza

Holenderskie ślimaki serowe [P] - polecam
[spam] drozdze gorzelnicze
czy znasz przepis na szybkie i dobre ciasto.
Tarta czekoladowa
Owoce Morza