ciasto na pizze - jak ???

1. Data: 2001-09-18 10:33:37

Temat: ciasto na pizze - jak ???
Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich grupowiczow ->
pytanie jest takie jak w tytule ...

ja ciasto robie tak -> drozdze ,maka + mleko ... wszytsko w malych ilosciach ...
to sie podobno nazywa zaczyn ... stoi to troche w cieple i rosnie ...
potem robie wlasciwe ciasto tj. duzo wiecej maki + ten zaczyn + woda + zoltko ..

pizze pieke w temp ok 170 - 200 i prze dlugi czas ...

generalnie mnie smakuje ale to nie jest jednak to ... ciasto jest troche za
suche ... brak mu oliwy czy czegos takiego ??? jest malo elstyczne ...

moze ktos z grupowiczow zna dobry latwy przepis na pizzowe ciacho ????
i napisze w jakiej temp. piec i jak dlugo ...???

dzisiaj przychodza znajomi a i ja mam ochote na lepsza pizze ->
wiec prosze o wskazowki
z gory dzieki

Pozdrav Jack

1. Data: 2001-09-18 11:16:03

Temat: Re: ciasto na pizze - jak ???
Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj !
Smiem twierdzić, że narażasz się grupie pytaniem o pizzę.
Pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-09-18 12:01:28

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ok.. jestem swierzy w gotowaniu jak szypiorek na wiosne ... jestem pierwszy
raz na tej grupie i mam nadzieje ze grupa sie nie gniewa (?)

moze pewnych pytan nie powinno sie zadawac ... ale basia ->
jak masz juz odpisywac to moze w dwoch zdaniach jenak ten przepisik ??? he -> ?

przeciez zawsze moglem sie zapytac jak sie gotuje jajko na miekko, czy mleko ->

Pozdrav Jack

1. Data: 2001-09-18 12:03:04

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...
> witam wszystkich grupowiczow ->
> pytanie jest takie jak w tytule ...
>
> Pozdrav Jack

zamorduje........
http://www.mniammniam.pl/pizza.html

niech no jeszcze raz ktos.....!!!!!

Jola L-L

1. Data: 2001-09-18 12:03:50

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to sie podobno nazywa zaczyn ... stoi to troche w cieple i rosnie ...
> potem robie wlasciwe ciasto tj. duzo wiecej maki + ten zaczyn + woda +

Wykorzystaj przepis podany w linku przez Jolę L L, jest super
i nigdy nie dodawaj mleka ani jajka do pizzy!
To przez te produkty ciasto jest kruche i mało elastyczne.

Jak zrobisz ciasto według podanego przepisu, to z byle jakim farszem bedzie
pycha;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-09-18 12:06:07

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witaj bardzo smacznie i nie mniej serdecznie!
> Moim zdaniem idleanie trafiłeś - na tej właśnie grupie otzymasz przepis na
> najlepsze ciasto na pizze na świecie. [co potwierdzaja niektorzy bywalcy
tej
> grupy]
>
> Oto on:
> skladniki:
> pół kilograma mąki przedniej jakości
> torebka drożdży instant

ja tylko dodam, że robiłam ze świeżymi drożdzami, bo nie uznaję tych
suszonych

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-09-18 12:06:55

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

3 "czubate" łyżki oliwy extra vergine
znaczna łyżeczka soli
ciepła woda - około szklanki

Sposob przyrzadzenia
Ciasto na pizzę po upieczeniu powinno łączyć kruchość spodniej warstwy z
delikatna puchatością warstwy tuz spod nadzienia.

Ciasto zaczynam od wyrobienia mąki z solą, drożdżami i wodą - wody dodaje tyle,
by otrzymać ciasto o średniej twardości - tak by plastycznie układało się pod
rękoma. Kiedy ciasto dobrze wyrobione, gładkie dodaję do niego oliwę i znowu
wyrabiam, aż ciasto wchłonie całą oliwę i będzie błyszczące i doskonale nie
łączące się ze stolnicą. Teraz ciasto ląduje w misce, miska jest nakryta
ściereczką i odstawiona - miska w ciepłe miejsce.

W tym czasie jest czas by przygotować sos i nadzienie. O czym w poniżej w
szczegółowych przepisach.

Kiedy ciasto podrośnie - zwiększy swoją objętość około półtora raza, wyjmuję je
z miski, oprószam mąką i formuję albo placek, albo pieróg, innymi słowy
calzone. Tutaj stosuję pewien patent, który wydobyłem kiedyś podczas
całodobowego przesłuchania pewnego Włocha, podczas nocnej sesji nad Balatonem -
na wysmarowanej blachą oliwie układam ciasto, zawijam trochę brzegi, by
nadzienie nie uciekało i smaruję je bardzo obficie oliwą. Dzięki temu
nadzienie, które znajdzie się na cieście nie rozmiękczy jego za bardzo i po
upieczeniu ciasto będzie odpowiedniej suchości, a nadzienie odpowiedniej
wilgotności.

Wysmarowane ciasto oliwą smaruję jeszcze w przypadku niektórych nadzień sosem
pomidorowym. Dopiero na sos pomidorowy układam nadzienie i... nie, nie posypuje
żadnym serem. Na ser dopiero nadejdzie czas.

Jeśli to zwykła pizza a nie calzone, wkładam ją do pieca na kilkanaście minut
do pieca. To, że pizza jest już prawie gotowa poznaję po brzegach, które lekko
przyrumienione. Teraz wyjmują na chwile pizzę z pieca i układam na niej dosyć
grube plastry mozarelli. Pizzę z mozarella wkładam jeszcze do pieca na około 3
minut - tak by ser się rozpuścił i dosłownie leciusieńko zażółcił - ułożenia
mozarelli prze upieczeniem się pizzy spowodowałoby, iż ser w zasadzie by się
spalił i pozostała by z niego tylko cienka, chrupka skórka - taki tez jest
dobry - ale myślę, że ciągnący się ser na pizzy jest znacznie lepszy.

Przepis pochodzi z mojej strony Gotowanie to sztuka!: www.mniammniam.pl
Na tej stronie znjadziesz jeszcze wiele innych smakowitych przpeisów.

Serdecznie pozdrawiam i zycze smacznego
Grzegorz Ostrowski: Gotowanie to sztuka!
www.mniammniam.pl
[---Smaczne Strony Internetu---]

1. Data: 2001-09-18 12:07:21

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

okey lola jak sobie zyczysz, jutro napisze ->

dzieki za linka ... zrobie wedlug niego, napisze czy wyszlo...
potrezba jest nauka wynalazkow a nigdzie nie bylo napisane ze pytania maja byc
skomplikowane ->

Pozdrav Jack

1. Data: 2001-09-18 12:20:06

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

???????? a czym to sie rozni ????
rany !!! ja kupuje drozdze w kostce -> 2cm na 2 cm - cos takiego - zawsze
wrzucam wszystkie ->
nawet sie nie zastanawiam nad tym czy one sa suszone czy nie ? ...
....a wode to mam brac z kranu czy z potoka ;-) ? ...
... fuul stresso sie nabawie przy tym gotowaniu, dawniej to luzik ... i moze
faktycznie te detale sa wazne ... sprubujemy ->
koniec tematu please -> juz wiem wszystko, tj. wole sobie nie namacic !

Pozdrav Jack

1. Data: 2001-09-18 12:22:10

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> moze pewnych pytan nie powinno sie zadawac ... ale basia ->
> jak masz juz odpisywac to moze w dwoch zdaniach jenak ten przepisik ???
he -> ?

Witam serdecznie :o))

Dostales taka odpowiedz, bo pytanie o ciasto na pizze pojawia sie zbyt
czesto (ostatni raz 4 dni temu) i wszystkim juz sie znudzilo podawac te same
przepisy.

Sprawdz watek z 14.09 "Pytanie o ciasto na pizze". Polecam takze archiwum:
http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

Zycze udanych eksperymentow :o)))

Bozenka z Wilna :o)

P.S. Nie pytaj takze o panierke KFC, bo nie uratuje Cie nawet to, ze jestes
nowy ;o))

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl