ciasto nalesnikowe

1. Data: 2004-12-09 19:47:35

Temat: ciasto nalesnikowe
Od: "deejay" <s...@w...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
jaka jest metoda na sporzadzanie nalesnika ktory by po kilku minutach na
patelni nie wygladal jak rozmemlana masa tylko czysty schludny placek :)
chcialbym zrobic go z sezamem na podklad ala pizza, do owocow itp..
wiec fajnie jakby bylo ciasto dosc grube - wlasnie grube i nierozwalajace
sie :]
pozdrawiam
ps.aha i ewentualnie sklad takiego nalesnika,dzieki z gory

1. Data: 2004-12-09 20:43:45

Temat: Re: ciasto nalesnikowe
Od: "Czeslaw Klott" <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chcialbym zrobic go z sezamem na podklad ala pizza, do owocow itp..
> wiec fajnie jakby bylo ciasto dosc grube - wlasnie grube i nierozwalajace

Robisz normalne ciasto nalesnikowe, ale zamiast calego jaja dajesz samo
zoltko. Na sam koniec dodajesz piane z bialka i delikatnie mieszasz.
Z sezamem nie robilem, ale ja posypalbym ciasto dopiero na patelni.

Pzdr
Czeslaw

1. Data: 2004-12-09 20:46:16

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "deejay" <s...@w...interia.pl> napisał w wiadomości
> Czesc
> jaka jest metoda na sporzadzanie nalesnika ktory by po kilku minutach na
> patelni nie wygladal jak rozmemlana masa tylko czysty schludny placek :)

Może lepiej coś w rodzaju omleta?

--
pozdrawiam, misiczka

Mężczyźni oddają duszę, jak kobiety ciało,
stopniowo, strefami dobrze bronionymi.
(Andre Maurois)
http://misiczka.com

1. Data: 2004-12-09 21:15:22

Od: "deejay" <s...@w...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robisz normalne ciasto nalesnikowe, ale zamiast calego jaja dajesz samo
> zoltko. Na sam koniec dodajesz piane z bialka i delikatnie mieszasz.
> Z sezamem nie robilem, ale ja posypalbym ciasto dopiero na patelni.

no posypac juz 'po' :)
dzieki za pomoc
pzdr

1. Data: 2004-12-10 06:16:47

Od: "rene" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie :]
> pozdrawiam
> ps.aha i ewentualnie sklad takiego nalesnika,dzieki z gory

http://kobieta.gazeta.pl/kuchnia/1,54043,2031011.htm
l?as=2&ias=2
"neleśnik elastyczny" wychodzi gruby i jak w nazwie :) elastyczny, i jeszcze
jedno ja sezam dodałabym do ciasta

--
rene
gg 4289772

"Mężczyźni wolą blondynki, gdyż uważają, że brunetki są inteligentniejsze i
przez to bardziej niebezpieczne"
Zofia Arnould

1. Data: 2004-12-10 08:01:51

Od: "g.roch" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

moj patent

z litr mleka
szklanka wody
z jedno jajko (czasem dwa jak sa male)
maka "na oko" tak zeby ciasto bylo lejace ale nie rzadkie
tluszczu ino na potarcie patelni

proprcje oparte na zasadzie "o moj Boze juz piąta!"
placek jest cienki i latwo sie zwija praktycznie do wszystkiego
rzadko sie nie udaja

pozdrawiam
g.roch

1. Data: 2004-12-10 10:11:02

Od: "Ania Ż" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-12-10 11:27:57

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chcialbym zrobic go z sezamem na podklad ala pizza, do owocow itp..
> wiec fajnie jakby bylo ciasto dosc grube - wlasnie grube i nierozwalajace
Na grube naleśniki polecam ciasto naleśnikowe drożdżowe. Proporcji teraz
niepamiętam; z pewnością mleko z wodą, szczypra soli, jajka, mąka, olej wlany
do ciasta. Ja stosuję od lat suche drożdże - sypię na oko do ciasta.
Konsystencja jak zwykle śmietany. Pamiętaj, że każde ciasto naleśnikowe musi
odczekać przed smażeniem, aby spęczniał gluten zawarty w mące, a tym bardziej
drożdżowe. Składniki dodawaj o temperaturze pokojowej.
Gośka

1. Data: 2004-12-10 12:45:49

Od: "Marek MRB" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja szukam przepisu na "brika" (Tunezja). Jest to cos podobnego do grubego
naleśnika
tylko twardsze (trochę podobne do meksykańskich tematów, ale nie aż tak
twarde).
Wszędzie w sieci są przepisy na różne nadzienia które owija się brikiem, ale
na ciasto brak :(
pzodrawiam
Marek

[OT?] Szukam oliwek na sucho