ciasto z wisniami

1. Data: 2005-01-24 13:56:11

Temat: ciasto z wisniami
Od: "pusiak" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Mam sporo zamrozonych wisni juz wydrylowanych i popaczkowanych tak
mniej wiecej po kilogramie. Moze znacie jakies dobre przepisy na placek z
wisniami. ja zawsze robie tzw. skubaniec ale juz mi sie znudzil a wisni sporo
w zamrazarce.

1. Data: 2005-01-24 14:48:08

Temat: Re: ciasto z wisniami
Od: "Kaśka Krzysiek" <k...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niezaprzeczalnie i zawsze ten przepis.Dla mnie i moich znajomych HIT

Katarzyna

1. Data: 2005-01-24 14:53:24

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

..lub "Puchatek" też dobry.

Jak się robi skubańca?????

Dorota

1. Data: 2005-01-24 15:13:03

Od: "Sylvia." <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pusiak" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mniej wiecej po kilogramie. Moze znacie jakies dobre przepisy na placek z
> wisniami. ja zawsze robie tzw. skubaniec ale juz mi sie znudzil a wisni

Moje szybkościowe ciacho - wspaniale wyrasta :)

6 jajek
1 1/2 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
1 szklanka cukru
cukier waniliowy
3 łyżeczki proszku do pieczenia
6 łyżek oleju
owoce ( wiśnie, śliwki, rabarbar, jabłka,agrest)
do wyboru do koloru

Mikserem wszystko wymięszać
Przelać na blachę , ułożyć owoce i wstawić do nagrzanego piekarnika 160 -
180 stopni
piec 45 min.

Smacznego :)

1. Data: 2005-01-24 17:18:24

Od: "pusia" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

skubaniec

1 margaryna
5 jaj
1/2 kg maki
2 lyzeczki proszku do pieczenia
2 lyzki kakao
2 szkl.cukru (1/2 szkl. do ciasta a reszte czyli 1 1/2szkl. do bezy)
2 cukry waniliowe
2 czubate lyzki smalcu (ewentualnie kwasnej smietany)

Margaryne,cukier, cukier waniliowy,make, proszek do pieczenia, zoltka, smalec -
zagniesc do polaczenia - nie trzeba dlugo wyrabiac. Wyrobione ciasto
podzielic na trzy czesci. Do jednej z nich dodac kakao (ok.2 lyzek) i
zagniesc.Ubic bialka z pozostala czescia cukru.
Na prostokatna blaszke ukladac warstwami najpierw czarne ciasto, potem biale
ciasto, na to wisnie, na wisnie ubite bialka a na bialka biale ciasto.Ja nie
walkuje tego ciasta tylko biore kazda czesc w reke a druga reka odrywam male
kawalki i ukladam na blaszce.
Trudno mi powiedziec w jakiej temp. piec, ale z tego co wiem to aby beza sie
udala lepiej na mniejszym ogniu a dluzej. Mi to zajmuje gdzies z godzine.

1. Data: 2005-01-24 19:18:56

Od: "pusia" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za przepisy. Na pewno wyprobuje

1. Data: 2005-01-26 08:22:43

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

pusiak wrote:
> [...]
> tak mniej wiecej po kilogramie. Moze znacie jakies dobre przepisy na
> placek z wisniami. ja zawsze robie tzw. skubaniec ale juz mi sie

Polecam ciasto z wisniami na kruchym spodzie, zalane ciastem biszkoptowym:
http://tinyurl.com/3mqe4

Ania

1. Data: 2005-01-26 10:18:29

Od: s...@o...pl (Joanna) szukaj wiadomości tego autora

Witam,
A ja polecam kisiel z wiśni własnej roboty. Gotuje się dość mocny kompot
wiśniowy i zagęszcza mąką ziemniaczaną. mniam.
pozdrawiam
Aśka
P.S. Przepraszam za złą redakcję posta ale bardzo się śpieszę.

> Polecam ciasto z wisniami na kruchym spodzie, zalane ciastem biszkoptowym:
> [...]

Przepis na ciasteczka Kruszyny
trufle?
Surówka z selera lisciowego
Gotowanie w mikrofali
a gdzie w W mozna kupic oslonki na kielbase? (do robienia w domu)