ciekawe fasolki...

1. Data: 2010-10-25 00:07:18

Temat: ciekawe fasolki...
Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Kiedy byłem małym chłopcem tato robił mi takie małe "pouczające cwiczenia",
między innymi fasolkę rosnącą w butelce. Brał butelkę po śmietanie, na jej
szerokiej szyjce kładł gazę, a na niej ziarno fasoli. Do środka lało się
wodę, tak żeby ziarno miało co "pić", a po dwóch dniach już szło w górę!

A obecnie, próbowałem to zrobić 4 razy, dla własnych malców i... nie da się!
Fasola, czy sucha, czy świeższa, za każdym razem spęczniała i zgniła.
Czy fasolkę nawalają chemią (jaką?), czy może w tej wodzie nic nie urośnie?
Ciekawe.

moon

2. Data: 2010-10-25 10:31:44

Temat: Re: ciekawe fasolki...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 25 Oct 2010 02:07:18 +0200, moon napisał(a):

> [...]
> Fasola, czy sucha, czy świeższa, za każdym razem spęczniała i zgniła.
> Czy fasolkę nawalają chemią (jaką?), czy może w tej wodzie nic nie urośnie?

Konserwują dwutlenkiem siarki albo suszą termicznie i w obu przypadkach
ziarno jest martwe.

3. Data: 2010-10-25 19:30:49

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
> się! Fasola, czy sucha, czy świeższa, za każdym razem spęczniała i zgniła.
> Czy fasolkę nawalają chemią (jaką?), czy może w tej wodzie nic nie

Hejka. Do swoich eksperymentów kup w sklepie ogrodniczym torebkę nasion
fasoli do siewu. Będziesz miał zagwarantowaną siłę kiełkowania w
przeciwieństwie do fasoli konsumpcyjnej ze spożywczaka.
Pozdrawiam kiełkująco Ja...cki

4. Data: 2010-10-28 09:28:08

Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

?
Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> fasoli do siewu. Będziesz miał zagwarantowaną siłę kiełkowania w
> przeciwieństwie do fasoli konsumpcyjnej ze spożywczaka.

Świetny pomysł, czemu na to nie wpadłem???
moon

5. Data: 2010-10-28 15:51:46

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Świetny pomysł, czemu na to nie wpadłem???

Hejka. Też nie wiem czemu. ;-)
Pozdrawiam frapująco Ja...cki

6. Data: 2010-11-16 01:12:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Paź, 10:28, "moon" <m...@y...com> wrote:

> wietny pomys , czemu na to nie wpad em???
> moon

Dobrze, że nie wpadłeś na pomysł siewu pszenicy z mąki ze sklepu... To
dopiero byłby szał!
;-PPP

7. Data: 2010-11-16 10:08:15

Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

?Ikselka wrote:

> Dobrze, że nie wpadłeś na pomysł siewu pszenicy z mąki ze sklepu... To
> dopiero byłby szał!

ALE... szczenięciem będąc sadziliśmy fasolki z tego, co mama ze sklepu
przyniosła.
Zawsze kiełkowały.
Skoro dziś to niemożliwe, to znaczy, że coś jest nie tak - nasiono, albo
woda.
I to jest interesujące.

moon

8. Data: 2010-11-16 13:14:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Lis, 11:08, "moon" <m...@y...com> wrote:

> ALE... szczeni ciem b d c sadzili my fasolki z tego, co mama ze sklepu
> przynios a.
> Zawsze kie kowa y.
> Skoro dzi to niemo liwe, to znaczy, e co jest nie tak - nasiono, albo
> woda.
> I to jest interesuj ce.

Technologia - nastawiona na zysk. Kiedyś sprzedawano ziarno suszone
naturalnie, nie konserwowane.
Dziś nasiona fasoli tzw konsumpcyjne, tzn te przeznaczone "do sklepu",
często wcale nie sa tak suche (zwłaszcza fasola), jak powinny być - sa
czasem wręcz moczone, zeby powiększyć wagę. Równocześnie z tym są
konserwowane "antygrzybem", żeby nie zapleśniały - czyli niekoniecznie
czymś, co chciałbys tam widzieć.
A jeśli nawet są suche, to też dla wyeliminowania strat przy
przechowywaniu konserwowane, jak wszystkie sklepowe susze -
najczęsciej dwutlenkiem siarki, który "ulata" po otwarciu opakowania.
Ale ziarno to jest już martwe, tak zresztą jak i w poprzednim
przypadku.
Tylko nasiona tzw siewne są "żywe".

9. Data: 2010-11-16 14:39:50

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyniosła.
> Zawsze kiełkowały.
> Skoro dziś to niemożliwe, to znaczy, że coś jest nie tak - nasiono, albo

Hejka. No to jeszcze jeden przypadek. Na wiosnę, w czerwcu posiałem na
działce fasolę szp. karłową Laurina - Laura firmy Lobelia (M.E.Lejkowscy
Chrzanów k/Kobierzyc). Nasiona kupiłem w maju tego roku a na opakowaniu
jest pieczątka, że te nasiona zaprawiono i zapakowano 10.07.
Nie wzeszło ani jedno nasionko.
Pozdrawiam loteryjnie Ja...cki

10. Data: 2010-11-16 16:07:11

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chrzanów k/Kobierzyc). Nasiona kupiłem w maju tego roku a na opakowaniu
> jest pieczątka, że te nasiona zaprawiono i zapakowano 10.07.

Miałem podobnie choć innej firmy.
Nazwy nie wymienię bo przecież nauka ma kosztować.;-))
Kupione w zwykłym (pokomunistycznym) GS-sie nie zawiodły.

Pozdrawiam odkrywczo
skryba

Atomowo = ekologicznie?
Obsadzenie przy płocie