cienki sczypiorek

11. Data: 2011-08-17 07:37:28

Temat: Re: cienki sczypiorek
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:j2en3r$mlg$1@news.onet.pl...

> Uzytkownik "Michal" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci
e.net...

> [...]
> Inteligentne odpowiedzi?
>
> Mam podobny problem. Rosnie mi szczypiorek w ziemi, w ogrodzie - i na
> wiosne jest normalny tzn. o srednicy pedów 2-3 mm. Po scieciu rosnie taki
> sam cieniutki ok 1mm srednicy jak kol. Michalowi.
> Tez nie mam pojecia dlaczego. Moze ma za duzo swiatla? Albo za malo
> nawozów? Na pewno nie ma za malo wody, zwlaszcza w tym roku.
> Mozna by sadzic, ze na takiej grupie jest ktos z wyksztalceniem
> ogrodniczym, sadowniczym, rolniczym, albo duzym doswiadczeniem ogrodniczym
> i zechce podzielic sie swoja wiedza. Ale czy na pewno?

Więcej o uprawie szczypiorku można poczytać tutaj:
http://www.nasiona-warzyw.pl/index.php?option=com_co
ntent&view=article&id=113:szczypiorek&catid=3:zalece
nia-uprawowe&Itemid=15

Warto pamietać, że:

Szczypiorek
Lubi jasne i ciepłe miejsce, ale dobrze rośnie także w półcieniu. Trzeba go
regularnie podlewać, by ziemia w doniczce była stale wilgotna.
Po trzykrotnym zbiorze rośliny są wyczerpane i należy kupić nowe sadzonki.

Pozdrawiam uzupełniająco

skryba

12. Data: 2011-08-17 09:53:45

Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
> go regularnie podlewać, by ziemia w doniczce była stale wilgotna.
> Po trzykrotnym zbiorze rośliny są wyczerpane i należy kupić nowe sadzonki.

Cieszę się, że zawsze można na Ciebie liczyć - dziękuję.
Poczytałem o tym szczypiorku i zrobiłem okrągłe oczy. Mam posadzony w 3
miejscach; w pełnym słońcu, półcieniu, cieniu i wszędzie taki sam - cienki.
Nie wiedziałem że trzeba go silnie nawozić i nigdy nie nawoziłem. Nie będę
przecież jadł azotanów. Od dzisiaj zmieniam poglądy - idę go podsypać
kurzakiem.

Antoni Broniak

13. Data: 2011-08-17 10:04:44

Temat: Odp: cienki sczypiorek
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co się zaś tyczy szczypioprku, to pierwsze wiosenne pędy są silniejsze i
> bardziej dorodne, bo nagromadzone przez jesień "siły witalne" rośliny tak
> włąśnie skutkują.

Troszke dorabiasz filizofie;-) Na wiosne w ziemi jest po prostu za dużo
wody, za mało słońca. Rośliny biegną ku słońcu, są nawet bujne, ale
jakosciowo mniej "wartosciowe" (niska zawartość suchej masy, za dużo wody).
Stąd dla rolników pierwszy pokos jest mniej cenny niż letni, bo wtedy słonka
moc, a to w naszych warunkach najważniejsze ;-)

Pozdrawiam Johnny

14. Data: 2011-08-17 17:17:52

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wody). Stąd dla rolników pierwszy pokos jest mniej cenny niż letni, bo
> wtedy słonka moc, a to w naszych warunkach najważniejsze ;-)

To zależy co dla konsumenta jest cenniejsze.
Więcej wody - OK, ale ten smak nowalijki - bezcenny.
Zatem z pozycji konsumenta nic nie dorabiam, natomiast
Ty usiłujesz mnie przekonać,
że nie nowalia jest dla mnie cenniejsza - otóż nie.

Pozdrawiam dowolnie
skryba

15. Data: 2011-08-17 17:21:05

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

ntent&view=article&id=113:szczypiorek&catid=3:zalece
nia-uprawowe&Itemid=15

> Od dzisiaj zmieniam poglądy - idę go podsypać kurzakiem.

Byle nie za ostro.
Pozdrawiam umiarkowanie
skryba

16. Data: 2011-08-17 18:00:22

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> ... dla rolników pierwszy pokos jest mniej cenny niż letni, bo
> wtedy słonka moc, a to w naszych warunkach najważniejsze ;-)

Hejka. Wiadomo, 60% zbioru jakie stanowi I pokos to dla prawdziwego
rolnika pryszcz w porównaniu ze słoneczną resztą. ;-)
Pozdrawiam łąkarsko Ja...cki
PS Splendor in the Grass

17. Data: 2011-08-17 23:39:42

Od: "Michal" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Antoni.Broniak" schrieb im Newsbeitrag news:j2g343$h0p$1@news.onet.pl...

> [...]
Nie wiedziałem że trzeba go silnie nawozić i nigdy nie nawoziłem. Nie będę
przecież jadł azotanów. Od dzisiaj zmieniam poglądy - idę go podsypać

Czyli zla ziemi u mnie chyba rowniez byla powodem.

18. Data: 2011-08-18 05:33:34

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Michal" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci
e.net...

> Czyli zla ziemi u mnie chyba rowniez byla powodem.

Nie. Szczypiorek mlody. Jeszcze "smarkaty" to i cienki.
Za rok na wiosne "zmeznieje" i bedzie grubszy.
Popatrz jak wyglada mloda trawa tuz po wysianiu, a jak wyglada
na wiosne nastepnego roku, gdy system korzeniowy
sie wzmocni i rozrosnie.

Pozdrawiam rozwojowo
skryba

bluszcz