cieple posilki

111. Data: 2002-01-19 23:17:15

Temat: Re: cieple posilki
Od: gzyra <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Iwonka wrote:

> obojetnie jakie bialko, czy z miesa? podaj mi namiary jesli masz. :-)

Nie wiem, czy o to Ci chodziło, ale spójrz tu:
___

The Journal of Nutrition Vol. 128 No. 6 June 1998, pp. 1051-1053
Excess Dietary Protein Can Adversely Affect Bone
Uriel S. Barzel and Linda K. Massey

http://www.nutrition.org/cgi/content/full/128/6/1051

___

High-Protein Diet Depletes Bones Of Calcium
http://unisci.com/stories/19994/1105992.htm

"A change in blood acidity caused by a high-protein diet accelerates
osteoporosis by depleting bones of their calcium, say researchers at the
University of Rochester. Their study, which appears in today's issue of the
American Journal of Physiology, reveals for the first time how bones
sacrifice themselves to compensate for the acid-producing foods we eat."

I tak dalej.

___

The Journals of Gerontology Series A: Biological Sciences and
Medical Sciences 55:M585-M592 (2000)
c 2000 The Gerontological Society of America

Worldwide Incidence of Hip
Fracture in Elderly Women

Relation to Consumption of Animal and
Vegetable Foods

Lynda A. Frassettoa, Karen M. Todda, R. Curtis Morris, Jr.a and Anthony Sebastian

"Hip fracture, a major health problem in elderly persons, varies in
incidence among the populations of
different countries and is directly related to animal protein intake, a
finding that suggests that bone integrity is
compromised by endogenous acid production consequent to the metabolism
of animal proteins. If that is so, vegetable
foods might provide a countervailing effect, because they are a rich
source of base (bicarbonate) in the form of
metabolizable organic anions, which can neutralize protein-derived acid
and supply substrate (carbonate) for bone
formation."

I tak dalej.

___

gzyra

112. Data: 2002-01-20 20:00:58

Od: "Iwonka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gzyra" <m...@p...com> napisał w wiadomości

> Nie wiem, czy o to Ci chodziło, ale spójrz tu:

ok spojrzalam ale nic tam o osteoporozie nie przeczytalam
tylko o wyplukiwaniu wapnia z kosci, czyli dalej nie poparlo
to teorii Tomka to po pierwsze, po drugie mowa tu byla
o nieprawidlowej diecie, kiedy mieso stanowi glowne danie z mala
iloscia warzyw
co nie wyklucza miesa z diety w ogole oraz nie stwierdza, iz
mieso w ilosciach prawidlowych rowniez daje wymienione co rowniez nie potwierdzalo by
stwierdzenia "odzrzuc
mieso calkowicie, bedziesz mial zdowe kosci i jedz same warzywa".
iwon(k)a

113. Data: 2002-01-20 20:47:48

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Iwonka" <i...@p...onet.pl> wrote in message news:a2f7m2$r3l$1@news.onet.pl...
> [...]
> nie potwierdzalo by stwierdzenia "odzrzuc
> mieso calkowicie, bedziesz mial zdowe kosci i jedz same warzywa".

Nie ma medycznych uwarunkowań dla 100% abstynencji od mięsa.
Jedzenie go w umiarkowanych ilościach jescze nikomu nie zaszkodziło
jak to starają się sugerować fanatyczni wegetarianie...
Nawet cytowani przez nich lekarze prowegetariańscy nigdy nie namawiali
do całkowitego porzucenia mięsa lecz z cytatów jakie tu podawali
wynikało że lekarze Ci zauważają statystyczny nadmiar w spozyciu
mięsa u przeciętnego człowieka i zalecali OGRANICZENIE spozycia mięsa
a nie abstynencję mięsną.

114. Data: 2002-01-21 08:19:55

Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

Otwieram lodówkę, a tam puszka z napisem
"Iwonka" <i...@p...onet.pl>, a w niej:

> mieso w ilosciach prawidlowych

widzisz... problem będzie w ustaleniu jakie są "ilości prawidłowe"...

--
wojmat <w...@o...pl>
"Clatter, crash, clack! Racket, bang, thump! Rattle, clang, crack,

115. Data: 2002-01-21 11:07:43

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> Otwieram lodówkę, a tam puszka z napisem
> "Iwonka" <i...@p...onet.pl>, a w niej:

> widzisz... problem będzie w ustaleniu jakie są "ilości prawidłowe"...

Ja nie widzę żadnego problemu.
Człowiek potrzebuje około 30-50 gram białka pełnowartościowego na dobę.
Mięso zawiera około 15-20 gram białka na 100 gram.
Maksymalnie więc można zjeść 200 - 250 gram mięsa dziennie, a najlepiej
połowę białka jeść z jajek i przetworów mlecznych, a połowę z mięsa.
Wystarczy wtedy 100 gram mięsa dziennie.

Pozdrawiam
Leszek

116. Data: 2002-01-21 11:34:25

Od: Daruma <d...@u...reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <a2cmg3$4of$2@news.onet.pl> Krystyna *Opty* napisał(a):

> Człowiek i pies - to rodzaj naturalnej symbiozy między dwoma gatunkami
> mięsożernymi (zdolność psa do głębokiej przyjaźni z własnym panem jest
> nieporównywalna ze zdolnością do przyjaźni z własnym panem zwierząt
> udomowionych roślinożernych).
> Już widzę, jak wege przytaczają wyjątki : ) Wyjątki zawsze są i będą,
> ważniejsze jest odkrywanie r e g u ł , jakimi natura się kieruje.

Człowiek nie jest gatunkiem mięsożernym tylko wszystkożernym.
A co do przyjaźni z psem. To nie żadna przyjaźn tylko stadne
podporządkowanie. Zarówno pies jak i człowiek są zwierzętami stadnymi,
więc łatwo się mogą dopasować. Im bardziej człowiek w umiejętny sposób
zdominuje psa tym silniejsza jest jego "wierność" i "przyjaźń". Wcale
nie wynika to z tego, że niby oba gatunki są mięsożerne.
Inne zwierzęta domowe nie mają wiekszej szansy na przyjaźń z
człowiekiem bo są hodowane w celu zjedzenia i nikt z nimi nie
nawjązuje takich kontaktów emocjonalnych jak z psem. Bo i po co? I tak
krótko pożyją.

> Dieta japońska zawiera dużo białka o niezbyt wysokiej jakości (ryba), mało
> tłuszczu, dużo węglowodanów w postaci głównie skrobi (ryż).

Białko ryb ma niską jakość?

> Ta dieta chroni przed chorobami cywilizacyjnymi, ale powoduje inne choroby.
> Nie powoduje miażdżycy, ale powoduje stwardnienie tętnic, zwłaszcza
> mózgowych, wynikające z niedoboru kolagenu w diecie (znowu te minerały?).

Jakie minerały?
Jeżeli brak kolagenu w diecie powoduje stwardnienie tętnic to to samo
powinno grozić ludziom na diecie mleczno-wegetariańskiej. Czyli w
Indiach powinno być b. dużo przypadków udaru mózgu. Wiesz coś o tym?

> Widziałam kiedyś film dokumentalny z Japonii, w którym pokazano,
> rozwiązanie tego coraz częściej spotykanego zjawiska.

To dziwne, że coraz częściej jeżeli dieta Japończyków zwiera coraz
więcej mleka i mięsa.

> Ponieważ tłuszcz z dania obiadowego po emulgacji z żółcią , i po spotkaniu z
> enzymami rozkładającymi tłuszcz np. lipazą, przez ściany jelita cienkiego,
> zostaje szybko wchłonięty do ważniejszych komórek.

Chyba nie tak szybko. Trawienie tłuszczy jest raczej wolniejsze niż
trawienie węglowodanów. Dowodzi tego chocby fakt, że przy żywieniu
wysoko tłuszczowym dłużej nie odczuwa się głodu.

> Węglowodany, a także i
> białka, a zwłaszcza roślinne wymagają przystosowania do wchłonięcia, co
> wymaga czasu i wysiłku wątroby.

A co ta biedna wątroba robi z glukozą?

> Spora objętość takiego posiłku pozornie
> zaspokaja głód wypełniając żołądek (patrz : wątek: Smutne efekty...
> doświadczeń Cpt.Nemo).

Nie powołuj się na post jakiegoś idioty. To żaden dowód.

> A więc z a n i m wątroba przerobi te węglowodany z talerza, tłuszcz j u ż
> jest rozprowadzony po ważniejszych komórkach, mniej ważne komórki w
> hierarchii dostają, jako paliwo trudniejszą do spalenia glukozę,

Nieprawda. Patrz powyżej.

> ale mając
> już wcześniejsze niedobory białka (potrzebnego na budowę enzymów do spalania
> tejże glukozy), oraz niedobory energii, witamin, minerałów i tlenu - te
> biedne komórki

Dlaczego te biedne komórki mają mieć niedobór wszystkiego?

> U niedźwiedzia proces wytwarzania dużej ilości cholesterolu zapasowego jest
> dobrym rozwiązaniem na okres zimy i przetrwania bez jedzenia w stanie
> uśpienia, aż do wiosny.

Gdzie niedźwiedź przechowuje ten cholesterol? W żyłach?

Daruma

--
Tomasz "Daruma" Góral http://www.ihar.edu.pl/~tgoral http://www.vege.pl
mailto:d...@p...fm PGPkeyID 0x4068441B GG:2392306 ICQ:4389322

117. Data: 2002-01-21 11:41:45

Od: Daruma <d...@u...reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <a2cmfo$4of$1@news.onet.pl> Krystyna *Opty* napisał(a):

> ok. ale ona musi ten pokarm p r z e ż u ć, co zajmuje jej sporo czasu.

Pewnie, że musi bo zywi się trawą, która jest bardzo twarda ze względu
na zawartość dużej ilości celulozy i krzemionki. Musi ją rozdrobnić.

> Mnie
> akurat chęć żucia nie pociąga aż w takim stopniu, bym czuła potrzebę żucia
> np. gumy do żucia... : )

Nikt ci nie każe jeść trawy albo słomy. :-)

>, a nawet nie mam nocnego szczękościsku (zgrzytania
> zębami), ostatnio np. na psm często się na to do lekarzy ludzie skarżą i
> oczywiście nie widzą związku z rodzajem pożywienia, lekarze zresztą też.

Nie bardzo rozumiem. Mocny szczękościsk jest chyba potrzeby do
gryzienia kości a nie do zucia. Sprawdź czy umiesz ruszać żuchwą na
boki, jeżeli tak to możesz przeżuwać.

A jak te rodzje pożywienia wpływają na szczękościsk?

> Tak było 2-3 lata temu, jak jest dzisiaj - nie wiem, ale przypuszczam, że
> entuzjazm jego trochę przygasł. Szkoda, że nikt go nie bada i nim się od
> strony klinicznej nie interesuje, a w każdym razie nic o nim nie słychać.

Powinien być zbadany ale przede wszystkim przez psychitrów.

Daruma

118. Data: 2002-01-21 14:31:27

Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

Otwieram lodówkę, a tam puszka z napisem
Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl>, a w niej:

> Ja nie widzę żadnego problemu.

ja równiez nie widzę. dla mnie ilość prawidłowa to "0" ale nie wyważajmy
otwartych drzwi...

--
wojmat <w...@o...pl> <gra muzyka: holosud - fijne was afpompen>
"I'm happy even when the times are rough

119. Data: 2002-01-21 15:32:11

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a2gsdr$6je$1@news.tpi.pl...
> Ja nie widzę żadnego problemu.
> Człowiek potrzebuje około 30-50 gram białka pełnowartościowego na
dobę.

Chyba człowiek przez małe " c'. Bo Człowiek przez duże " C "
potrzebuje ok. 1 g.białka na kilogram wagi ciała na dobę:-)

Pzdrw:-))
Piotr

120. Data: 2002-01-22 16:24:42

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> wrote in message
> No właśnie, to bieda sprawia, że Chińczycy jedzą podobno wszystko,
> co się rusza i ma cztery nogi, nawet p s y ... : (((((((((((

Co widzisz złego w jedzeniu psów?

> Co moim zdaniem jest trochę wbrew naturze. Jakoś w dzikiej przyrodzie
> gatunki mięsożerne zwykle mają swoje nisze, specyficzny dla swego
> gatunku rodzaj pożywienia i na ogół nie wchodzą sobie w drogę.

Zwykle drapieżniki jedzą mniejsze i słabsze zwierzęta które nie
mogą się przed nimi obronić... Bez różnicy czy roślino- czy mięso-żerne.

> [...]
> mięsożernymi (zdolność psa do głębokiej przyjaźni z własnym panem jest
> nieporównywalna ze zdolnością do przyjaźni z własnym panem zwierząt

Już Ci tu napisano, że to nie symbioza a raczej celowe udomowienie.
A służalczość psia i podporządkowanie człowiekowi mnie obrzydzają
w tych zwierzętach... Dlatego zdecydowanie bardziej lubię koty :-)

> Już widzę, jak wege przytaczają wyjątki : ) Wyjątki zawsze są i będą,
> ważniejsze jest odkrywanie r e g u ł , jakimi natura się kieruje.

I te reguły widać właśnie w zachowaniach stadnych psa...
Który nota-bene jest tak samo WSZYSTKOżerny (a nie mięsożerny)
jak świnia czy kura domowa. Jeśli nie widzisz niczego złego
w jedzeniu świni to nie rozumiem dlaczego buntujesz się przeciw
jedzeniu psa na Wschodzie...

A resztę Twojej wypowiedzi zostawiam bez komentarza.

Czerwona herbata?
Olimp HMB i L-karnityna
rodzaj diety nie ma znaczenia
prawdopodobnie sprawdzona dieta