« poprzedni wątek | następny wątek » |
41. Data: 2002-01-04 08:08:11
Temat: Re: cieple posilkiW artykule <a12r5h$846$5@news.tpi.pl>, Leszek Serdyński napisał(a):
> Laktoza jest trawiona przez enzym laktazę. Zdarza się, że u osób
> predysponowanych, szczególnie w populacjach kolorowych, występuje zanik
> aktywności laktazawych wśród dorosłych. Nie można jednak twierdzić, że
> wszyscy dorośli nie trawią laktozy.
Raczej nie "zdarza się" tylko jest to zjawisko dość powszecjne jeżeli
dotyczy kilkudziesięciu procent populacji.
> przede wszystkim zawiera
>> > szkodliwe bialka mleka
> Aha, Matka Natura karmi swoje młode szkodliwymi białkami...
Dokładnie: mleko krowie zwiera białka nieodpowiednie dla człowieka
tylko odpowiednie dla cielaka. Co z naturą ma wspólnego picie mleka
innego gatunku???
> w serku znajduje sie takze sporo tluszczu
>> > mlecznego, ktory jest niekorzystnym rodzajem tluszczu
> Znów: Aha, to Matka Natura wymyśliła niekorzystny rodzaj tłuszczu, żeby jej
> małe chodziły do lekarza.
Dokładnie: tłuszcz z mleka krowiego jest odpowiedni dla cielęcia nie
dla człowieka.
> Dlatego też Francuzi, namiętni zjadacze twardych serów znacznie rzadziej
> chorują na choroby serca niż pozostała część Europy. :-)
Raczej dlatego, że piją dużo wina do posiłku. :-)
Daruma
--
Tomasz "Daruma" Góral mailto:d...@p...fm PGPkey ID 0x4068441B
http://www.ihar.edu.pl/~tgoral http://www.vege.pl ICQ:4389322
"If you can, help others. If you can't, at least don't hurt others."
-- the Dalai Lama
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
42. Data: 2002-01-04 10:25:05
Temat: Re: cieple posilkiUżytkownik "Daruma"
> Dokładnie: tłuszcz z mleka krowiego jest odpowiedni dla cielęcia nie
> dla człowieka.
I w tym miejscu zgadzasz się z DO :)
Wojtek
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl/
\/ `.' `.| `.' "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami
---------- | --- siedzieć i przyglądać się jej." Jerome K. Jerome
---> http://www.esensja.pl/ <---
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
43. Data: 2002-01-04 10:53:09
Temat: Re: cieple posilkiOn Fri, 4 Jan 2002 11:25:05 +0100
Wojciech Gołąbowski <w...@g...art.pl> wrote:
> Użytkownik "Daruma"
> > Dokładnie: tłuszcz z mleka krowiego jest odpowiedni dla cielęcia nie
> > dla człowieka.
>
> I w tym miejscu zgadzasz się z DO :)
Czyżby optymalni nie jedli masła i śmietany?
--
Tomasz "Daruma" Góral mailto:d...@p...fm PGPkey ID 0x4068441B
http://www.ihar.edu.pl/~tgoral http://www.vege.pl ICQ:4389322
"If you can, help others. If you can't, at least don't hurt others."
-- the Dalai Lama
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
44. Data: 2002-01-04 11:03:53
Temat: Odp: cieple posilki
Użytkownik Tomek Wilicki <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> > > z właściwości tłuszczu, wystarczy popatrzeć na smalec - kwintesencja
> > > tłuszczu zwierzęcego żeby człowiekowi....ah, nie dokończę...
> >
> > [Dokończ, będę dzielna ;-)]
> >
>
> jak widzę smalec cofa mi się posiłek, tak było od najmłodszych lat
[To chyba raczej normalne - nawet najbardziej zażarty optymalny nie będzie
Cię przekonywał do jedzenia smalcu łyżeczką ... mam nadzieję, ze nie ;-)
A żółtko też daje u Ciebie efekt cofania? A masło? Śmietana? Oliwa?, Orzechy
laskowe i włoskie? Mak? Kokos?]
> no to jestem w domu i piszę com wyczytał w księgach mądrych, na pomoc
> wołając bractwo moje przeciw zoptymalizowanym atakom...jadziem
[Widzę, że znajdujesz w tym przyjemność ... To chyba nie pogadamy ... :-(]
>
> nasycona kwasy tłuszczowe w tłuszczach zwierzęcych stanowią tylko produkt
> energetyczny łatwy do zastąpienia przez inne składniki naszego pożywienia,
> stanowią więc zbędny balast, tym bardziej że są ciężkostrawne.
[Co to znaczy cięzkostrawne? I dlaczego wiążesz tłuszcze zwierzęce tylko z
nasyconymi kwasami tłuszczowymi?]
> ponadto nadmiar tłuszczów zwierzęcych oraz niedobór błonnika w diecie może
> być przyczyną zalegania masy kałowej w jelitach
[Już wpominałam - największa bzdura na świecie. Tym razem masz okazję
słyszeć to z "pierwszej ręki" - przerobiłam na sobie, latami zmagałam się z
kiepską perystaltyką jelit i w efekcie pękniętą śluzówką w jelicie - nie
polecam nikomu. Przerobiłam wszystko co ma cudotwórczy błonnik, w ogromnych
ilościach. I co? "wyleczyła" mnie z tego dieta bogatotłuszcowa. Jak myślisz,
dlaczego?]
i rozwoju nieprawidłowej
> mikroflory.
[Co to znaczy "nieprawidłowej"?]
w tych warunkach moze nastąpić nieprawidłowa degradacja związków
> sterydowych skłądnków żółci do związków kancerogennych,
[Poproszę o źródło tych informacji.
Pozdrawiam, Iza]
co może być
> przyczyną raka jelita grubego i raka sutka
>
> ot, i wszystko - brrr....
>
> tomek
>
>
>
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
45. Data: 2002-01-04 13:51:21
Temat: Re: cieple posilki
Użytkownik Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a13t0j$bmf$...@n...tpi.pl...
>
> Użytkownik "Roger Jackowski" <r...@o...most.org.pl> napisał w wiadomości
> news:3C3063B3.58C813DD@ole.most.org.pl...
> > "Michał Araszkiewicz" wrote:
> > >
> > > czesto w ogole nie jem cieplego posilku w ciagu dnia.
> > > Czy to jest niezdrowe?
> >
> > samo w sobie? chyba niekoniecznie... zbyt drobny element
> > wiekszej ukladanki aby stanowil o jakosci obrazka!
>
> Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem.
> Ciepły posiłek podgrzewa żołądek, a jak twierdzi Medycyna Chińska, tylko
> rozgrzany żołądek trawi pokarmy. Zresztą nie trzeba MCH, aby stwierdzić,
że
> reakcje chemiczne w wyższej temperaturze szybciej zachodzą.
medycyny chińskiej nie trzeba, faktycznie...to jaką masz temperaturę w
żołądku?
> Po drugie, to energia cieplna dostarczona z pokarmem pozwala zmniejszyć
SPM
> (szybkość podstawową metabolizmu), czyli ilość energii jaką organizm musi
> wytworzyć na swoją obsługę. Może nie jest tego dużo, ale nawet to się
liczy.
> Powiedzmy, że dziennie spożywamy dwa litry pokarmu ( w przeliczeniu na
wodę)
> o temperaturze 50 st. C jedząc pokarmy ciepłe, lub o temp. 10 st. C jedząc
> zimne. Daje to różnicę 40 x 2000 = 80 kcal. Jest to tylko ok. 5% średniego
> SPM.
nie zjesz pokarmu o takiej temperaturze, musisz go ogrzać, powiedzmy, w
jamie ustnej, w przełyku....chociaż....to też daje ciepło organizmowi....
no, wracając do tematu - osobiście nie podgrzewam organizmu przesadnie,
zmniejszanie na wszystkie sposoby strat energii niekoniecznie musi być
korzystne. na tym powinno się skupić badając ten problem
> Przeliczając to na lata życia przy założeniu, że np. dla SPM 1600 kcal
> będzie to 100 lat, to te 80 kcal zmniejszy długość życia o 5 lat. Może to
> dla Ciebie zbyt drobny element z perspektywy młodości, ale ja mam bliżej,
> więc dla mnie nie jest taki drobny.:-)
>
to zakładanie czapki i kożucha tak na oko o 30?
kurcze...coś mi tu nie gra..wyjaśnij proszę...
czy jak schłodzę organizm do temperatury 20 stopni to pożyję 300 lat?
nie, nie rozumiem.......
tomek
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
46. Data: 2002-01-04 14:05:12
Temat: Re: cieple posilki
Użytkownik Iza <i...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a14242$f9h$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
>
> Użytkownik Tomek Wilicki <t...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
> napisał:3...@n...vogel.pl...
> > > > z właściwości tłuszczu, wystarczy popatrzeć na smalec - kwintesencja
> > > > tłuszczu zwierzęcego żeby człowiekowi....ah, nie dokończę...
> > >
> > > [Dokończ, będę dzielna ;-)]
> > >
> >
> > jak widzę smalec cofa mi się posiłek, tak było od najmłodszych lat
>
> [To chyba raczej normalne - nawet najbardziej zażarty optymalny nie będzie
> Cię przekonywał do jedzenia smalcu łyżeczką ... mam nadzieję, ze nie ;-)
>
znam takich co tak jedzą....
> A żółtko też daje u Ciebie efekt cofania? A masło? Śmietana? Oliwa?,
Orzechy
> laskowe i włoskie? Mak? Kokos?]
>
nie, margaryna daje. no i śmietana tak nie bardzo podchodzi....niemniej
każdy tłuszcz jaki widziałem przy mięsie (słonina typowa) odrzucał mnie.
spalenie tego tłuszczu (opiekanie nad ogniem) a także solenie zmniejszalo
efekt
> > no to jestem w domu i piszę com wyczytał w księgach mądrych, na pomoc
> > wołając bractwo moje przeciw zoptymalizowanym atakom...jadziem
>
> [Widzę, że znajdujesz w tym przyjemność ... To chyba nie pogadamy ... :-(]
>
eee... ja lubię się kłócić...yy.. dyskutować
> >
> > nasycona kwasy tłuszczowe w tłuszczach zwierzęcych stanowią tylko
produkt
> > energetyczny łatwy do zastąpienia przez inne składniki naszego
pożywienia,
> > stanowią więc zbędny balast, tym bardziej że są ciężkostrawne.
>
> [Co to znaczy cięzkostrawne? I dlaczego wiążesz tłuszcze zwierzęce tylko z
> nasyconymi kwasami tłuszczowymi?]
>
co to znaczy ciężkostrawne to nie wiem, przepisywałem. Natomiast NIE wiążę
tylko z nimi, po prostu one tam są a jak dla mnie nie powinno ich być - z
powodó które...
> > ponadto nadmiar tłuszczów zwierzęcych oraz niedobór błonnika w diecie
może
> > być przyczyną zalegania masy kałowej w jelitach
>
> [Już wpominałam - największa bzdura na świecie. Tym razem masz okazję
> słyszeć to z "pierwszej ręki" - przerobiłam na sobie, latami zmagałam się
z
> kiepską perystaltyką jelit i w efekcie pękniętą śluzówką w jelicie - nie
> polecam nikomu. Przerobiłam wszystko co ma cudotwórczy błonnik, w
ogromnych
> ilościach. I co? "wyleczyła" mnie z tego dieta bogatotłuszcowa. Jak
myślisz,
> dlaczego?]
>
dziwne jest dla mnie że stoisz w przeciwstawieniu do medycyny....ponieważ
nie znam dokładnie Twojej byłej diety nie odpowiem na to pytanie, co do
kiepskiej perystaltyki to może masz wadę wrodzoną i nie możesz za bardzo
jelit obciążać, dlatego spożywanie mniejszej ilości pożywienia spowodowało
objawy "uzdrowienia" - w rzeczywistości zmniejszyłaś obciążenie. ale w
jelita Ci nie zagladałem to nie wiem
nie powinnaś podawać Swojego przykładu choćby z tego powodu że mialaś
upośledzoną perystaltykę jelit - nie jest to chyba norma......
> i rozwoju nieprawidłowej
> > mikroflory.
>
> [Co to znaczy "nieprawidłowej"?]
>
nie trawiącej pokarmów roślinnych, co powoduje gazy i inne rewelacje u opty
który zje owoc jakiś. ah, a skąd oni czerpią witaminy? tak ciągle o tym
cholesterolu, a tu taki kwiatek...witaminki........
> w tych warunkach moze nastąpić nieprawidłowa degradacja związków
> > sterydowych skłądnków żółci do związków kancerogennych,
>
> [Poproszę o źródło tych informacji.
>
> Pozdrawiam, Iza]
>
dwa łyki makrobiotyki, jak Ci bardzo zależy to poszukam w źródłach naukowych
tomek
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
47. Data: 2002-01-04 15:38:50
Temat: Re: cieple posilki"Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> wrote in message
news:a13t0j$bmf$2@news.tpi.pl...
>
> Przeliczając to na lata życia przy założeniu, że np. dla SPM 1600 kcal
> będzie to 100 lat, to te 80 kcal zmniejszy długość życia o 5 lat. Może to
> dla Ciebie zbyt drobny element z perspektywy młodości, ale ja mam bliżej,
> więc dla mnie nie jest taki drobny.:-)
>
Dlaczego zakładasz, że ilość przyjmowanych kalorii ma wpływ na
długość życia? (Oczywiście nie mówię o przyjmowanie dziennie np.
3000 kcal i siedzącym trybie pracy i tego typu ewenementach).
--
===] Internet Designers SA, Programming Dept., senior programmer [===
==] ul. Przedmiejska 6--10, 54-201 Wrocław, http://www.id.pl/ [==
=] tel: 0048-71-350-04-45-(42) [= =] fax: 0048-71-373-59-46 [=
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
48. Data: 2002-01-04 22:45:41
Temat: Re: cieple posilkiUżytkownik "Tomisław Kityński" <c...@a...pl> napisał w wiadomości > >
> http://www.pcrm.org/, do tego tzw.
przeczytaj na tej stronie komentarz do tej organizacji
ktora promuje usuniecie mleka z diety
http://www.jhu.edu/~newslett/09-24-98/Opinions/6.htm
l
iwon(k)a
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
49. Data: 2002-01-04 23:06:56
Temat: Re: cieple posilki"Iwonka" <i...@p...onet.pl> wrote in message news:a15bba$5h$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Tomisław Kityński" <c...@a...pl> napisał w wiadomości > >
> > http://www.pcrm.org/, do tego tzw.
>
> przeczytaj na tej stronie komentarz do tej organizacji
> ktora promuje usuniecie mleka z diety
http://www.jhu.edu/~newslett/09-24-98/Opinions/6.htm
l
Fajne: Mleko to narzędzie przemocy w rękach rasistów :-))
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
50. Data: 2002-01-04 23:15:45
Temat: Re: cieple posilkiUżytkownik "Tomisław Kityński" <c...@a...pl> napisał w wiadomości > >
> co ciekawe, wśród chińczyków jest najniższy
> wskaźnik występowania osteoporozy na świecie, przy czym chińczycy
> w ogóle nie spożywają mleka; dla kontrastu, w Stanach, gdzie wskaźnik
> osteoporozy jest najwyższy, konsumuje się jednocześnie najwięcej mleka
> i jego przetworów).
a nie przyszlo ci do glowy, ze przyczyna oseoporozy nie lezy tylko
w spozywaniu lub nie spozywaniu mleka? ameryka i azja to dwie rozne
kulturym, zwyczaje i geny.
poczytaj moze wiecej o osteoporozie
http://content.health.msn.com/content/dmk/dmk_articl
e_40065
http://www.osteofound.org/
iwon(k)a
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |