"citrus ponderosa"

1. Data: 2001-10-01 19:14:16

Temat: "citrus ponderosa"
Od: "Marcel" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Nabylem ostatnio mala sadzonke ww gatunku z 4 liscmi. Zapodalem ja do malej
domowej szklarenki (25o noc do 35o dzien) podswietlanej malym 20W halogenem
(14h/d) i regularnie spryskiwanej. no i cytryna wystartowala. Puscila nowe
pedy w kilku miejscach. I oto ped ktory wybil w gore bardzo ladnie sie
rozwinal - 3 duze liscie lecz w tym samym czasie zaczely odpadac jeden po
drugim wszystkie male nowe pedy, na koniec rowniez ten z pedu ktory sie
najlepiej rozwinal. Trzy pozostale nowe liscie rozwijaja sie prawidlowo.
Prosze o pomoc. Sorry za stylistyke.
Pozdr

2. Data: 2001-10-05 09:05:20

Temat: Re: "citrus ponderosa"
Od: "Marcel" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki Robert za odp. bo myslalem ze to jest zbyt trywialny problem dla tej
grupy :)

pozdr
Marcel

3. Data: 2001-10-05 09:44:00

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcel" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> Dzieki Robert za odp. bo myslalem ze to jest zbyt trywialny problem dla
tej
> grupy :)

Witamy w klubie złośliwców.
Zaraz, tam, trywialny. Po prostu, z uprzejmości każdy puszcza wypowiedzi
innych przed swoje. Teraz jak się sypną to nie nastarczysz dziękować :-).
Zrzucanie liści, a nawet przyrostów związane jest z ogólna kondycja rośliny.
W ten sposób stara się ona zmniejszyć potrzeby pokarmowe w przypadku nie
możności ich zaspokojenia.
Poza szkodnikami liści można spodziewać się szkodliwych zmian w systemie
korzeniowym.
Jeżeli można wykluczyć występowanie przędziorków, należy sprawdzić stan
korzeni. Jest to istotne w okresie po nabyciu i przesadzeniu.
Sprawdź stan wilgotności podłoża. Cytryny nie lubią nadmiaru wilgoci.
Podłoże powinno być przewiewne a szyjka korzeniowa nie może być zbyt
głęboko.
W Twojej szklarence zwróciłbym uwagę na dogrzewanie podłoża. Doświetlanie
może spowodować, że najwyższa temperatura będzie w najwyższej części
szklarenki. Dla dobrego rozwoju korzeni korzystniejsza jest sytuacja
odwrotna.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

4. Data: 2001-10-05 09:57:30

Od: "Robert" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drugim wszystkie male nowe pedy, na koniec rowniez ten z pedu ktory sie
> najlepiej rozwinal. Trzy pozostale nowe liscie rozwijaja sie prawidlowo.

Roślina nie może wykarmić nowych przyrostów...
Najczęstszą przyczyną jest przędziorek, który wysysa soki. Od spodu liścia
widać drobne punkciki a pomiędzy łodyga a nasadą liścia jest drobna
pajęczynka. Domowym sposobem na zwalczenie go jest opryskiwanie wodą z
Ludwikiem, wyciągiem z mniszka lekarskiego a w ostateczności samą wodą.
Przędziorek nie lubi wilgoci i przeciągów. Można kupić jakiś preparat
chemiczny - ale są one drogie i trujące dla ludzi - nie zalecane do
mieszkań.

Robert

5. Data: 2001-10-05 13:51:25

Od: "Marcel" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> może spowodować, że najwyższa temperatura będzie w najwyższej części
> szklarenki. Dla dobrego rozwoju korzeni korzystniejsza jest sytuacja

Buduje nowa szklarenke z basenikiem z podgrzewana woda stykajaca sie poprzez
szybę z ziemia. Bedzie wilgotne powietrze i ciepła ziemia. Na wiosne przejde
z ta cytryna na hydroponike.

pozdr
Marcel

6. Data: 2001-10-05 14:21:35

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szybę z ziemia. Bedzie wilgotne powietrze i ciepła ziemia. Na wiosne przejde

Moze jakies opisy albo zdjecia tez szklarenki podrzucisz na strone grupy?
Tez chcielibysmy sobie wybudowac szklarenke.

Pozdr.

D.P.

7. Data: 2001-10-06 08:20:38

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> Buduje nowa szklarenke z basenikiem z podgrzewana woda stykajaca sie
poprzez
> szybę z ziemia.

Oczywiście wiesz, że prościej będzie ogrzewać to poduszką elektryczną niż za
pośrednictwem wody.
Woda może rodzić pewne problemy.
Np. samo uszkodzenie termostatu może być groźne.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Siatka do ochrony stawu
CISY NA ZYWOPLOTY SPRZEDAM