co po treningu?

1. Data: 2003-11-22 22:58:27

Temat: co po treningu?
Od: "Kredka" <k...@w...WYTNIJTO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najczesciej nie mam ochoty na jedzenie po intensywnym wysilku, ale zdarza
sie, ze zjadlabym przynajmniej zrebaka z kopytami. Podejrzewam, ze
spozywanie weglowodanow po treningu nie jest zbyt rozsadne. Co w takim razie
polecacie? Pol litra jogurtu moze byc? Co jeszcze?

Pozdrawiam po treningu :)
Kredka
--
k...@w...pl
GG 2324910 - czynne całą dobę

2. Data: 2003-11-22 23:10:50

Temat: Re: co po treningu?
Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kredka" <k...@w...WYTNIJTO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
razie
> polecacie? Pol litra jogurtu moze byc? Co jeszcze?

Wiesz, według posiadanej przeze mnie wiedzy w ciągu pół godziny po treningu
(siłowy?) powinno się dostarczyć węglowodanów, a ten jogurt ma pewnie jakąś
ich ilość, ale nie wydaje mi się aby specjalnie Ci pomógł, jego wartości
odżywcze są znikome.
Ja bym Ci poradził do tego np. chude mięso z kurczaka, ale te rady nic nie
znaczą skoro nie zdradziłeś jaką dietę stosujesz? i co jest tym intensywnym
wysiłkiem?
Bo jeśli się okaże, że jesteś na DO, to moje rady okażą się głupie;)))

Pozdrawiam,
Adam

ps. IMHO spożycie węglowodanów po intensywnym wysiłku jest jak najbardziej
rozsądne:)

3. Data: 2003-11-22 23:15:34

Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adamo 2." <a...@c...com> napisał w wiadomości

> Ja bym Ci poradził do tego np. chude mięso z kurczaka, ale te rady nic nie
> znaczą skoro nie zdradziłeś jaką dietę stosujesz? i co jest tym
intensywnym
> wysiłkiem?

do posiłku węglowodanowego, napisałem np. jakiś ryż z tym jogurtem i
bananem:) ale niechcący to jakoś skasowałem.

> Bo jeśli się okaże, że jesteś na DO, to moje rady okażą się głupie;)))

Wiadomo

Pozdrawiam,
Adam

4. Data: 2003-11-22 23:20:53

Od: "Kredka" <k...@w...WYTNIJTO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem na zadnej diecie, staram sie jesc w rozsadnych ilosciach i
stopniowo pozbywac sie zbednej tkanki tluszczowej _raczej_ poprzez
uprawianie sportu, niz jakis konkretny sposob zywienia.

Weglowodany nie wydaja mi sie rozsadne dlatego, ze po treningu organizm
przez pewien czas spala jeszcze wieksza ilosc kalorii. Jesli wprowadze do
krwi cukier, to organizm zajmie sie tym cukrem, a nie moim tluszczykiem :) A
bialko - buduje miesnie. Przeciez.

Piers z kurczaka to niemalze samo bialko. Przeciez :)

5. Data: 2003-11-22 23:27:51

Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie jestem na zadnej diecie, staram sie jesc w rozsadnych ilosciach i
> stopniowo pozbywac sie zbednej tkanki tluszczowej _raczej_ poprzez
> uprawianie sportu, niz jakis konkretny sposob zywienia.

dokładnie, pisałem o posiłku przy intensywnym treningu siłowym, jeśli nie
dostarczysz w trakcie treningu i po węglowodanów, to będziesz spalał własne
mięśnie, również białko jest istotne.

> [...]
> krwi cukier, to organizm zajmie sie tym cukrem, a nie moim tluszczykiem :)

No więc nie stosujesz diety, a nie akceptujesz innej odpowiedzi niż tłuszcz,
czy może czegoś nie rozumiem dokładnie, wyjaśnij i napisz o jaki trening
chodzi... bo jeśli uprawiasz jogging lub basen to nie masz takich potrzeb
jak po 1,5h na siłowni;)

Pozdrawiam,
Adam zasypiający

6. Data: 2003-11-22 23:30:34

Od: "Kredka" <k...@w...WYTNIJTO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie jestem na zadnej diecie,
No tak, zapomnialam, ze nie jem bialej maki
Ani na surowo, ani przetworzonej ;)

7. Data: 2003-11-22 23:39:49

Od: "Kredka" <k...@w...WYTNIJTO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No więc nie stosujesz diety, a nie akceptujesz innej odpowiedzi niż
tłuszcz,

jakiej odpowiedzi?

> czy może czegoś nie rozumiem dokładnie, wyjaśnij i napisz o jaki trening
> chodzi... bo jeśli uprawiasz jogging lub basen to nie masz takich potrzeb
> jak po 1,5h na siłowni;)

rower, jogging i cwiczenia 'dywanowe' typu brzuszki, pompki itd.
poplywalabym jeszcze, ale obawiam sie, ze woda w jeziorach troche juz
ostygla...
gdy chodzilam na silownie, nie bylam nawet w polowie tak zmeczona :)

8. Data: 2003-11-22 23:40:16

Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

> No tak, zapomnialam, ze nie jem bialej maki
> Ani na surowo, ani przetworzonej ;)

Pisząc o węglowodanach po treningu chodzi mi o to:

"Jesli już jesteśmy przy cukrach szybko podnoszących poziom glukozy we krwi
(wysokie IG np.miód) to należy powiedzieć czy w takim razie są one wogóle
potrzebne w diecie?
Odpowiedź brzmi: TAK. Od razu po wysiłku fizycznym (treningu) zapasy
glikogenu w mięśniach i wątrobie sa uszczuplone.Gdyż organizm zużył ich
część do produkcji energi której potrzebowaliśmy ćwicząc. I tu pojawia się
"furtka" dla węglowodanów o wysokim IG. Po prostu organizm bezpośrednio po
wysiłku jest w stanie zaabsorbować dużą ilość cukrów i to w bardzo krótkim
czasie , bez ryzyka zamiany ich na tłuszcz. Są oczywiście dyscypliny w
których troche odmiennie stosuje się węgle o wysokim IG podając je np tuż
przed wysiłkiem oraz w trakcie jego trwania ale to też temat na oddzielny
artykuł.
Jeśli idzie o sporty siłowe to jak napisałem miejsce cukrów szybko
przyswajalnych jest tylko i wyłącznie po treningu fizycznym.
Chociaż ta tzw. furtka jest niezwykle ważna należy zaznaczyć że odbudowy
zapasów energi po treningu mogą trwać nawet 24\h lub dłużej.Dlatego
węglowodany powinny być dostarczane prawie przez cały dzień , jednak już nie
te o wysokim IG !!!
Przez reszte dnia najlepiej spożywać węglowodany o niskim lub średnim IG.
Aby energia była uwalniana z nich powoli i stopniowo. Co zapewnia ciągłość
w jej dostawach oraz zapobiega jej nadmiarowi."

Więcej poczytaj na:
http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=50408

Pozdrawiam,
Adam

9. Data: 2003-11-23 08:43:36

Od: proto <p...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kredka wrote:
> [...]
> spozywanie weglowodanow po treningu nie jest zbyt rozsadne. Co w takim razie
> polecacie? Pol litra jogurtu moze byc? Co jeszcze?

Bardzo ciekawa teoria , bo wlasnie zaraz po treningu nalezy wlasnie
uzupelnic weglowodany - i to proste wlasnie - cukry . To chyba jedyny
moment w ciagu dnia kiedy mozna sie zajadac slodkim .

karboladowanie jest najskuteczniejsze wlasnie w pierwszych 30 min
po wysilku - pozniej nie jest juz tak efektywne .

Zima polecam ciepla herbate waniliowa z miedem i cytryna , do tego
jakies ciasteczko - smakuje wysmienicie i powinno pomoc .

Pozniej , po godzinie mozna zjesc cos wiekszego
-ja preferuje ryz lub jakas kasze z mieskiem lub pozadna salatka
- jak kto woli .

Proto

10. Data: 2003-11-23 08:56:26

Od: "Neox" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skoro nie stosujesz żadnej diety to dlaczego oczekujesz porad od osób
związanych z jakąś dietą ? Każdy z nas ma swoje własne doświadczenia - no
chyba że robisz jakiś test ...

--

Serdecznie pozdrawiam
Bartek Łopieński
GG 4225828
0-507-134-111
n...@i...net.pl

> [...]
razie
> polecacie? Pol litra jogurtu moze byc? Co jeszcze?

K&sup3;opot ze skóra
dylematek dietetyczny....
to tylko test
Niski testosteron a problemy z wagą ?