co przywieźć ze Szwecji?

11. Data: 2005-12-08 03:21:22

Temat: Re: co przywieźć ze Szwecji?
Od: ":: Solana ::" <s...@h...NO-SPAM.com> szukaj wiadomości tego autora

"gdaMa" <s...@w...pl> skrev i meddelandet
news:dn4570$g6r$1@nemesis.news.tpi.pl...
> madspirit wyklikał(a):
> > co polecacie do przywiezienia?
>
> Moja stała lista:

Czesc! Tak sobie czytam z zainteresowaniem Twoja liste ... :-)

> - knakebrod (pieczywo chupkie) najlepiej takie w okrągłych opakowaniach z
> konikiem - ma zupełnie inny smak niż Wasa

Tu mila niespodzianka, bo ta fabryka jest bardzo blisko mnie :-)

> - finskie pieczywo ciemne _pierdzioszek_

A pamietasz moze nazwe?

> - polarbrod (swego rodzaju podplomyki)

Tak, tez polecam!

> - lakris (cukierki anyżkowe) najlepiej w jakiejś mieszance angielskiej

Bleee ;-)

> - wiórki do wędzarki

A co to jest???

> - Barnangen szampon dla dzieci (idealny dla maluszków, chociaż i starsze
> używają)

Ostatnio sie bardzo pogorszyl, jak fabryke sprzedali :-(

I z nastepnego postu:

> - przyprawa do sałatek grecka i francuska 'Knurra' - u nas jest, ale
> szwedzka wersja trochę inaczej smakuje

Ja polecam w ogole mieszanki przypraw. Przez wiele lat jedlismy wszystko z
Piffi!

> - Vaniljsas, Marshansas - szybkie sosy do deserow

Zgadza sie, dodam ze polecam tez wszystkie produkty firm Ekstrom (kremy
owocowe) i Onos (mus jablkowy, ogorki w occie).

Wlasnie mus jablkowy i marmolade z pomaranczy (chyba Felix) moja Mama zawsze
zabiera ze soba do Polski.

Z okazji swiat mozna tez kupic lussekatter, ciasteczka drozdzowe z
szafranem!

> - saltflingor - sól w płatkach (fajna do dekoracji)

A cio to???

> - ubrania dla dzieciaków z Lindex'a (jak brat na Święta jedzie to od
26-tego
> zaczynają się posezonowe wyprzedaże...)

Polecam tez Kapp Ahl.

pozdrawiam :-)
magda

12. Data: 2005-12-08 09:21:45

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

:: Solana :: wyklikał(a):
> "gdaMa" <s...@w...pl> skrev i meddelandet

> Czesc! Tak sobie czytam z zainteresowaniem Twoja liste ... :-)

> Tu mila niespodzianka, bo ta fabryka jest bardzo blisko mnie :-)

Ostatnio musiałam zrezygnować z tego pieczywa, bo mam wilgotne mieszkanie i
chlebek szybko traci walory smakowe, ale w przyszłym roku to ho, ho zamówię
tony ;) (przeprowadzany się w lato do nowej SUCHEJ chatki :-))

> A pamietasz moze nazwe?

Nie pamiętam, ale podpytam przy okazji tatę - o tym chlebie powiedział nam
zaprzyjaźniony fin, nie jest taki słodki jak te szwedzkie (pamiętam tylko,
że jest okrągły, niski, przekrojony na pół i z "dziurką w środku", kupiony w
ICA MAXI)

> A co to jest???

W Biltema kupiliśmy wędzarkę do ryb (rokugn) i do tego kupuje się wiórki
olchowe, czereśniowe lub jałowcowe - fajna sprawa -szczególnie jak ktoś ma
wędkarza w rodzinie i po dziurki w nosie ryb smażonych...

> Ostatnio sie bardzo pogorszyl, jak fabryke sprzedali :-(

Kupuje tylko wersję bezzapachową - ta jeszcze jest OK, natomiast te
udziwnione oliwki, płyny do kąpieli nadają się tylko do kosza... Jeszcze w
miarę OK jest Skumshampo tej firmy (szampon i płyn w piance).

Nattusan też sprzedali ... J&J...

> I z nastepnego postu:

> Ja polecam w ogole mieszanki przypraw. Przez wiele lat jedlismy
> wszystko z Piffi!

Też to przerabialiśmy :-) i Allkrydda

> Zgadza sie, dodam ze polecam tez wszystkie produkty firm Ekstrom
> (kremy owocowe) i Onos (mus jablkowy, ogorki w occie).

Też kupujemy, ale do spożycia na miejscy - już nie tachamy wszystkiego do
domu :-)
Marek (syn) nie przepada za kiślami, ale kremy owocowe pochłaniał ostatnio w
hurtowych ilościach (lokalnej produkcji, nie pamiętam nazwy, ale dostepne
było tylko w małych sklepikach)

> Z okazji swiat mozna tez kupic lussekatter, ciasteczka drozdzowe z
> szafranem!

To można samemu upiec :-)
mmmmmmm... takie ciepłe, pachnące ze szklaną zimnego mleka :-)
Chyba poszaleję w weekend - szafran mam :-)

> A cio to???

Trafiłam toto w miejscowej ICA.
Havssalt - jest w postaci sporych kryształków i płatków (wyglądają jak
płatki śniegu) - poszukaj w sklepie soli a znajdziesz nie tylko zwykłą :-)
(przypadkowo trafiłam, kosztowało majątek...)

> Polecam tez Kapp Ahl.

KappAhl'a i H&M mamy w Polsce, natomiast Lindex ma świetną, ale drogą serię
FIX...
W Ahlens też można trafić fajne ubranka tyle, że w tym roku w stoisku
zapanowała Pippi-mania ;-)

Jeszcze kupujemy smoczki firmy MAM - mają inaczej ukształtowane skrzydełka i
nie zadzierają noska tak jak Avent, czy BabyNova - ale to już NTG ;-)

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)
adres nadawczy to spampułapka - odbieram z mmmki(małpa)wp(kropka)pl

13. Data: 2005-12-08 10:26:52

Od: ":: Solana ::" <s...@h...NO-SPAM.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> że jest okrągły, niski, przekrojony na pół i z "dziurką w środku", kupiony

A to wiem, tez go czasami kupujemy!
W ogole finskie chlebki sa dosc oryginalne w smaku. Moj maz wybiera
najczesciej te z ziemniakami. Dla mnie sa troche zbyt "geste", suche,
twarde, wiec radze sobie podgrzewajac przez kilka sekund w mikrofalowce.
Mniam!

magda

Re: Ekspres do kawy
jak z churmą?? do Agnieszki ;-)