Re: co to jest informacja? [crosspost]

From: glob <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: co to jest informacja? [crosspost]
Date: Thu, 19 Aug 2010 08:38:09 -0700 (PDT)
<f...@l...googlegroups.com>
<i4ie47$n68$1@inews.gazeta.pl>
<1...@u...googlegroups.com>
<i4int1$f02$1@news.onet.pl>
<6...@q...googlegroups.com>
<i4jgnl$amj$1@inews.gazeta.pl>

Robakks napisał(a):
> "glob" <r...@g...com>
m.googlegroups.com...

> [...]
> Skąd Ty to wytrzasnąłeś:
> podmiot @ przedmiot = sprzeczność
> Moim zdaniem słowo 'sprzeczność' użyte jest w tej formule w sposób
> nie do końca przemyślany, bo z obserwacji Świata jaki jest relacja
> podmiot @ przedmiot nie jest sprzecznością, lecz bywa konfliktem,
> gdy dusza woła do nieba, a ciało chciałoby chleba.
> Przemyśl to rozdarcie chęci i potrzeb. OK?
> PS. Świat jest dualny i żadne porykiwania teoretyków fizyki
> przezywanych "naukowcami" - tego nie zmienią, a przykładem niech
> będzie dualizm korpuskularno - falowy światła skoro mowa o fizyce.

To nie ja to wymyśliłem, świat rzeczy jest martwy, a człowiek jest
żywy, nie ma chyba bardziej rozdzierającej sprzeczności między
martwotą a życiem. Właśnie kiedyś filozofia interesowała się światem i
dlatego była mędrkowaniem, teraz nauka zajmuje się światem i dlatego
mamy kastrację subiektywizmu, czyli organizmu żywego z nauki. A fale i
korspuskuły w fizyce to dokładnie podkreślenie dualizmu świata, bo to
są dwie sprzeczne teorie, a jednocześnie obie prawdziwe.