co to za odmiana (winorosl)

11. Data: 2008-08-07 08:17:23

Temat: Re: co to za odmiana (winorosl)
Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 6 Aug 2008, moon wrote:

> drugą :)
> mam gdzieś broszurkę, która przyszła z sadzonką
> ta jest adres szkółki.
>
> moon

Jest adres a nie ma nazwy odmiany?
Zobacz na link:
http://www.winogrona.org/modules.php?name=Odmiany&fi
le=index&op=szczegol&id=121

moze opis sie bedzie zgadzal.

D.P.

12. Data: 2008-08-07 14:13:27

Od: robert <robert@_NOSPAM_wolbrom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aaron pisze:
> "Darek Pakosz" wrote ...

> Raczej nazwana i rosła już przed wojną :)
> W tym przypadku grono i jagody w 100% pasuje do Izy Z., choć nie musi
> być decydujące.
> A.

sadzac po lisciach to Iza Zaliwska. Mam taka sama w ogrodzie ( 2 lata ).

13. Data: 2008-08-07 23:06:57

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "robert" <robert@_NOSPAM_wolbrom.pl> napisał w wiadomości
Aaron pisze:
> [...]
> być decydujące.
> A.

sadzac po lisciach to Iza Zaliwska. Mam taka sama w ogrodzie ( 2 lata ).

okej, zrobiłem jeszcze dwie fotki:
http://img151.imageshack.us/img151/7885/img1451md1.j
pg
http://img151.imageshack.us/img151/3981/img1449an5.j
pg

winorośl była sadzona nie wcześniej niż w 1931 roku, a nie później niż w
1939 - chyba raczej bliżej tej drugiej daty.

moon

14. Data: 2008-08-08 08:43:46

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"moon" wrote ...

> okej, zrobiłem jeszcze dwie fotki:

Wypisz wymaluj Iza Zaliwska :)
Być może jest to jakaś inna krzyżówka Seneki, albo odkryliśmy właśnie
Izę przedwojenną. Wcale bym się nie ździwił, gdyby Iza była przed
wojną sprzedawana pod inną nazwą ponieważ jest to zbyt dobra odmiana
jak na labruscę, bardzo wczesna i mrozoodporna. Jedyna wada, to że
wina z niej nie będzie, jesty to typowa odmiana deserowa, która nazbyt
dojrzała jest po prostu wstrętna i nie do jedzenia, chyba, że ktoś
lubi kiepskiej jakości landrynki z krzaka :)
Na szczęście Izie nie grozi zwykle nadmierne dojrzenie - ze względu na
brak konkurencji jest zjadana za wczasu :)
A.

15. Data: 2008-08-08 22:37:53

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Aaron wrote:
> [...]
> Być może jest to jakaś inna krzyżówka Seneki, albo odkryliśmy właśnie
> Izę przedwojenną. Wcale bym się nie ździwił, gdyby Iza była przed

znalazlem broszurę dołączaną do sadzonki:
wydał ją Tadeusz Pietruszka - właściciel Szkólek Winorośli "Chmielowa" z
Włoch k.Wwy.
Ale nic tam nie ma na temat tej konkretnie odmiany, tylko o uprawie
winorośli w ogóle.

16. Data: 2008-08-09 10:26:13

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale nic tam nie ma na temat tej konkretnie odmiany, tylko o uprawie
> winorośli w ogóle.

Po co się koledzy zawzięli na te starocie. Stary, jest dobry tylko obornik.
Pozdrawiam.Mirzan

17. Data: 2008-08-09 15:04:45

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Po co się koledzy zawzięli na te starocie. Stary, jest dobry tylko
> obornik. Pozdrawiam.Mirzan

one są bardzo dobre w smaku.
a nowsze, obok, sprowadzone z Niemec ma ciągle jakieś choroby, teraz jakieś
szare plamy i będzie właśnie kompost.
Jak co roku.
A co do Izy, to patrząc na zdjęcia w necie, nie wygląda mi to na tą
odmianąę, bo grona podobne, ale liscie nie są aż tak powycinane jak symbol
trefla.

moon

18. Data: 2008-08-11 07:23:30

Od: Darek Pakosz <d...@d...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 9 Aug 2008, moon wrote:

> [...]
> bo grona podobne, ale liscie nie są aż tak powycinane jak symbol trefla.

No i na lodygach lisci i latoroślach jest zbyt duzo czerwieni. Iza jest
czysto-zielona.

Pozdr.

D.P.

19. Data: 2008-08-11 21:51:41

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek Pakosz napisał:

> No i na lodygach lisci i latoroślach jest zbyt duzo czerwieni. Iza jest
> czysto-zielona.

Jadwiga ? Joanna ?
> http://www.winnicepolskie.pl/index.php?option=com_co
ntent&task=view&id=104&Itemid=74

Pozdrawiam, Barbara

P.S. Podskubuję już owoce Aloszenkina

20. Data: 2008-08-11 22:12:34

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz wrote:

> No i na lodygach lisci i latoroślach jest zbyt duzo czerwieni. Iza
> jest czysto-zielona.

o właśnie - młode pędy i listki są zawsze czerwonawe i mocno błyszczące.

moon

Pompka do cieczy
malwy i słoneczniki
wasze ogrody