co to za odmiana (winorosl)

21. Data: 2008-08-12 08:14:23

Temat: Re: co to za odmiana (winorosl)
Od: Darek Pakosz <d...@d...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 11 Aug 2008, Barbara Miącz wrote:

> Jadwiga ? Joanna ?

Może Jacek?

ntent&task=view&id=104&Itemid=74

> Pozdrawiam, Barbara
>
> P.S. Podskubuję już owoce Aloszenkina

Oj nieładnie.

Pozdr.

D.P.

22. Data: 2008-08-12 20:37:45

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może Jacek?

Chciałam ukierunkować śledztwo , amatorów winogron nie wypuszczam w maliny
Opis Jadwigi może pasować, Joanna to odmiana Zaliwskiego, czyli do Izy
może być podobna, Jacki to orzechy

ntent&task=view&id=104&Itemid=74

> Oj nieładnie.

Tylko owoce :-)

Pozdrawiam, Barbara

23. Data: 2008-08-13 00:09:38

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz wrote:
> Chciałam ukierunkować śledztwo , amatorów winogron nie wypuszczam w
> maliny Opis Jadwigi może pasować, Joanna to odmiana Zaliwskiego,
> czyli do Izy może być podobna

Chyba z racji czasowej Zaliwskie trzeba odpuścić....
Jeżeli sprzedawał to szkółkarz z Włoch pod Warszawą w latach 30-tych, w
dodatku wysyłkowo, to musiał to już mieć jako sprawdzony produkt.
Zawsze tu było pełno speców od winorośli, myślałem, że kwestia identyfikacji
będzie formalnością, a tu proszę...
A sam pan Czapski, nie zagląda tu już?

moon

24. Data: 2008-08-13 08:12:44

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Aug 2008, Barbara Miącz wrote:

> Chciałam ukierunkować śledztwo , amatorów winogron nie wypuszczam w
> maliny
> Opis Jadwigi może pasować, Joanna to odmiana Zaliwskiego, czyli do Izy może
> być podobna, Jacki to orzechy

W koncu przeczytałem artykuł i zorientowałem się w tych imionach.

25. Data: 2008-08-13 08:17:20

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 13 Aug 2008, moon wrote:

> [...]
> dodatku wysyłkowo, to musiał to już mieć jako sprawdzony produkt.
> Zawsze tu było pełno speców od winorośli, myślałem, że kwestia identyfikacji

Sprawdzenie oczywiscie jest formalnoscia tylko wymaga czasu;-) Ja np.
sprawdzam pewna odmiane juz prawie 40 lat. Słyszałem, że DNA juz sie
klasyfikuje więc za jakiś czas sprawa może sie sama wyjaśnić.

> A sam pan Czapski, nie zagląda tu już?

Chyba juz nie. Mozesz go odwiedzic na forum.

Pozdr.

D.P.

26. Data: 2008-08-13 08:58:23

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"moon" wrote...

> Chyba z racji czasowej Zaliwskie trzeba odpuścić....

Na pewno wygląda na bliźniaczkę albo przynajmniej na starszą siostrę!
:)
Warto uratować te odmianę, czy można liczyć na sztobry?
A.
P.S. Moja Iza w tym roku jeszcze nie dojrzała, choć niektóre grona są
już podskubywane :)

27. Data: 2008-08-13 10:19:43

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 13 Aug 2008, moon wrote:

> [...]
> dodatku wysyłkowo, to musiał to już mieć jako sprawdzony produkt.
> Zawsze tu było pełno speców od winorośli, myślałem, że kwestia identyfikacji

I jeszcze jedno pytanie. Czy ta odmiana jest nieokrywalska?
Zima w lutym dziesiątkuje to co wystaje ponad snieg a przykrywanie
kilkudziesieciu krzewow to igranie z ortopedą albo kręgarzem.

D.P.

28. Data: 2008-08-13 10:50:29

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.winorosl.pl/index.php?option=displaypage&
Itemid=79&op=page&SubMenu=

Co sądzicie o tych olbrzymach?Ciekawe czy dojrzewają w przyzwoitym czasie,
czy odporne na choroby.Mam niewątpliwą ochotę...
Pozdrawiam.Mirzan

29. Data: 2008-08-13 11:35:32

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" wrote ...
> Mam niewątpliwą ochotę...

... na kłopoty? :)

To na 99% jest odmiana "okrywalska", albo z dużym SAT.
Wiesz, ruskie na Syberii kopią rowy w których sadzą winorośl, a na
zimę przywalają czym się da. Po zimie pracowicie odgrzebują i tak co
roku! :(
Ja osobiście robię tak: co mi przemarźnie to krzyżyk na drogę i
zapominam.
A.

30. Data: 2008-08-13 11:57:38

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 13 Aug 2008, mirzan wrote:

> [...]
>
> Co sądzicie o tych olbrzymach?Ciekawe czy dojrzewają w przyzwoitym czasie,
> czy odporne na choroby.Mam niewątpliwą ochotę...

Jesli masz namiot foliowy to warto spróbować. Ale inna sprawą może być
optyczne wrażenie a całkiem inną smakowe.

Pozdr.

D.P.

Pompka do cieczy
malwy i słoneczniki