co to za smaki ?

1. Data: 2003-06-09 15:21:27

Temat: co to za smaki ?
Od: "Izis_" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc Kochani i Smaczni Grupowicze :))

Pogodna nieco chlodniejsza to i do kuchni mi sie zachcialo wejsc i zrobic
cos (pod naciskiem swoich przyjaciol) dobrego na sobotni meeting. Otoz
wymyslilam sobie piersi kurze w sosie jabłkowym z nutka piwną (przepis z
zamowionej mniam mniamowej ksiazki kucharskiej - jak ktos chce to podam).
Niestety nie moge sie okreslic co do pochodzenia tych smakow (a znajomi beda
pytac) jesli ktos ma pomysl na to co to za kuchnia (jaki rodzaj) to bardzo
prosze o oswiecenie mnie.

Druga prosba jest nastepujaca: czy pasuje i czy ktoś posiada jakis przepis
na salatke do tych piersiaków z serkiem plesniowym i orzechami ( i czyms
jeszcze) i z jakims sosikiem oraz jaki deser do tego zaserwowac (moze cos
owocowego??)

czekam bardzo na podpowiedzi.

Pozdrawiam - Izis_

1. Data: 2003-06-09 15:40:21

Temat: Re: co to za smaki ?
Od: "Karolcia" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> wymyslilam sobie piersi kurze w sosie jabłkowym z nutka piwną (przepis z
> zamowionej mniam mniamowej ksiazki kucharskiej - jak ktos chce to podam).
ja bym poprosiła, bo brzmi interesująco

K.

1. Data: 2003-06-09 16:29:59

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> wymyslilam sobie piersi kurze w sosie jabłkowym z nutka piwną ./..../
> /..../ jesli ktos ma pomysl na to co to za kuchnia (jaki rodzaj) to bardzo

a może by tak połączenie polskiej (jabłuszko) i niemieckiej (piwo) ??
nic innego nie przychodzi mi na myśl, może jeszcze czeska (oni też łączą owoce
z alkoholem) ??
życzę szczęścia przy wymyślaniu ;-)))

/.../ jaki deser do tego zaserwowac (moze cos owocowego??)

znów się powtórzę ;-))) podałam dziś wkupny przepis na sałatkę owocową :
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.r
ec.kuchnia&aid=24916858
nie jest bardzo zajmująca jeśli chodzi o przygotowanie, a poza tym zimna i
jeszcze do tego z lodami idealna na ciepły dzień tudzież wieczór :-))

Pozdrawiam
katioosza

1. Data: 2003-06-09 20:38:41

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izis_" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
beda
> pytac) jesli ktos ma pomysl na to co to za kuchnia (jaki rodzaj) to bardzo

Te smaczki skojarzyly mi sie z potrawa brukselska, ktora ostatnio serwowal
Maklowicz.U niego byl krolik w sosie wisniowym (galaretka wisniowa + piwo
wisniowe, jak mi sie zdaje) Wiec moze w tym kierunku nalezy szukac...
A tak poza tym to jeszcze kojarzy mi sie to z Anglia - zdaje sie ze tam tez
lubia laczyc miesiwa z owocami..

1. Data: 2003-06-09 21:02:47

Temat: Re: co to za smaki ? - przepis
Od: "Izis_" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A oto przepis (by mniam mniam z ksiązki kucharskiej)

piersi z kurczaka lub orginalnie w przpisie kawał indyka
4 cebule
dwa kwaśne jabłka
piwo jabłkowe (red`s??)
czosnek - co najmniej 10 ząbków
sól
swierzo zmielony pieprz
szczypta tymianku

Kurczaka (albo kroje w kostki albo cale mieso - sugeruje cale) spryskuje
oliwą, nastepnie nacieram obficie solą, świeżo zmielonym pieprzem oraz
tymiankiem i czosnkiem (ok 2 ząbkami). Pozwalam mięsu nabrać aromatu -
zazwyczaj mięsko przygotowywuje dobe wcześniej ale możn ateż ok 2 godzin czy
np:" rano jeśli mięsko jest na kolacje.
Cebulę obieram i kroje na kawałki o nieistotnej wilkości :)). To smao robie
z jabłkami i czosnkiem.
Na duzej patelni rozgrzewam znaczną ilość oliwy i dokladnei obsmazam mieso
z dwoch stron - trwa to raczej chwilke bo miesko ma sie raczej zmienic kolor
niż się usmazyć- robie to bo po upieczeniu bedzie soczyste i pelne aromatu.
Mięso zdejmuje z patelni i n apozostalej oliwie smaze cebule - kiedy sie
zeszkli dodaje jabłka z czosnkiem smaze przez chwile i zdejmuje z ognia.
Do zaroodpornego naczynia wrzocam cebule z czosnkiem ijablkami, na to klade
mieso. Calosc polweam dwiema szklankami piwa jablkowego i wkladam do pieca
rozgrzanego na 200 stopni. Mieso bedzie sie pieklo ok godizny. Mieso
obracam kilka razy podacze pieczenia i polewam piwem.
Kiedy mieso jest gotowe odkladma na bok, zas to co zostalo w naczyniu
miksuje mikserem na gladka masę - jesl sos jest zbyt gesty, dolewam jeszcze
piwa, jesli trzeba przyprawiam solą i pieprzem i krótko zagotowywuje.
Mięso kroje n aplastry, ukladma na talerzu. Do naczynka wlewam sos - nie
polewam miesa bo kazdy wezmie ile chce. Podaje z zapiekanymi ziemniakmi (no
jak juz uzywac pieca to na calego!!) o smako maslano - czosnkowym.

Tak wyglada menu. Jesli ktos ma sugestie co do salatki, ktora by do tego
pasowala, ewentualnie moglby sie wypowiedziec na temat tego czy salatka z
salaty lodowej, sera plesniowego, orzechow i pomaranczy by pasowala to bede
wdzieczna.

Pozdrawiam serdecznie - Izis_

1. Data: 2003-06-09 21:06:22

Od: "Izis_" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hmm a np: kuchnia francuska? kurcze jakie sa najpopularniejsze danai kuchni
Francuskiej (nie liczac owocow morza, slimakow i takich tam). Chodzi mi o
tresciwe miecho :)) Bylam we francji kilka razy ale jadla tyle roznych
rzeczy i innych w kazdym regionie ze sama nie wiem.... pamietam sery
plesniowe i orzechy, biale miesa na slodko, i nalesniki!! Co wy na to? Czy
kuchnia francuska ma cos z tym wpsolnego?

Izis_

1. Data: 2003-06-09 21:25:18

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> hmm a np: kuchnia francuska?

W zasadzie jablka do miesa to chyba w wielu kuchniach sa dodawane. W kuchni
francuskiej tez pewnie cos podobnego by sie znalazlo...;)

1. Data: 2003-06-10 08:30:21

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pytac) jesli ktos ma pomysl na to co to za kuchnia (jaki rodzaj) to bardzo

Najprosciej chyba zapytac Grzesia - on powinien znac pochodzenie tego przepisu:
m...@m...pl

Pozdrawiam,
Ania

Chwale sie i pytam o przepis