co to za wódka

1. Data: 2003-01-18 20:17:29

Temat: Re: co to za wódka
Od: Marcin E. Hamerla <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asia napisal(a):

>mam (po dziadku) butelke 0,7l wódki jakiejs niemieckiej. Nie mam pojecia co
>to i czy sie jeszcze do czegokolwiek nadaje. Ma napewno z 10 lat z moze i
>duzo wiecej.
>Etykieta mówi: "Schwarze Weizen Fruhstuchs Korn, 34%, Echt Westfalisch,
>Westwalische Kornbrennerei"
>niemiecki piąte przez dziesiąte znam, nie chodzi mio tłumaczenie tylko
>zidentyfikowanie kto zacz i czy sie nadaje do spożycia.

Zapewne tak. Ja w kazdym badz razie pilem kilka lat temu
kilkunastoletnia Vistule (kto pamieta co to? ;--) ) i nic mi nie bylo
;--).

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Płoń, płoń, płoń parlamencie, spali Cię ogień na historii zakręcie."

1. Data: 2003-01-18 20:45:13

Od: "Zenek" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zidentyfikowanie kto zacz i czy sie nadaje do spożycia.
> aha- w srodku pływają takie prawie przezroczyste farfocle, a butelka

Germański sikacz z pszenicy z żółtą etykietką za 6,80 euro za 0,7 litra ...
Ale wypić się da ... ;o)

Oto kilka oryginalnych przepisów:

KoKo
4 cl Schwarze Weizen Frühstückskorn
1 Spritzer Zitronensaft
10 cl Cola

Auf Eiswürfel in ein Longdrinkglas geben, verrühren und mit einer halben
Zitronenscheibe dekorieren.

Hot Kiss
2 cl Schwarze Weizen Frühstückskorn
2 cl Kosaken Kaffee (Kaffeelikör)
2 cl heißes(!) Wasser
Schlagsahne

Schwarze Weizen Frühstückskorn und Kaffeelikör in ein Shortdrinkglas geben,
heißes Wasser auffüllen, Schlagsahne (geschlagen oder flüssig) vorsichtig
obenauf geben. Einen Strohhalm in der Mitte durchschneiden, dazugeben. Ein
Shortdrink wird üblicherweise in einem Zug geleert!

Roter Hannes
3 cl Schwarze Weizen Frühstückskorn
4 cl Schwarzer Kater (Johannisbeerlikör)
10 cl Mineralwasser

Zutaten auf Eiswürfel in ein Longdrinkglas mit Zuckerrand geben, mit
Strohhalm servieren.

Tea-Time
20 cl heißen Zitronentee (Pulver)
3 cl Schwarze Weizen Frühstückskorn
nach Belieben mit 1-2 Schuss Pfirsichlikör verfeinern

In einer Tasse servieren.

Vitamin Korn
3 cl Schwarze Weizen Frühstückskorn
6 cl Orangensaft
7 cl Maracujasaft
5 cl Ananassaft

Zutaten im Rührglas verrühren und in ein Cocktailglas füllen.
Sunny Day
4 cl Schwarze Weizen Frühstückskorn
2 cl Maracujasirup
6 cl Orangensaft
Tonic Water

Korn mit dem Sirup und Orangensaft in einen Shaker geben, kräftig auf Eis
schütteln und in ein Cocktailglas abgießen, mit Tonic Water auffüllen und
dekorieren.

Westwind
4 cl Schwarze Weizen Frühstückskorn
4 cl Pfirsichlikör
2 cl Zitronensaft
10 cl Orangensaft

Zutaten auf Eis shaken und in ein Longdrinkglas abgießen. Mit 1/2
Orangenscheibe, Strohhalm und Fähnchen servieren.

Green Spider
4 cl Schwarze Weizen Frühstückskorn
2 cl Pfefferminzsirup (oder Pefferminzlikör)
2 cl Zitronensaft
Mineralwasser

Zutaten in ein Longdrinkglas geben und mit Mineralwasser auffüllen. Mit
einem Minzzweig dekorieren. Mit einem Strohhalm servieren.

--
Zenek

"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było.
Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było"
- /Szwejk/ -

1. Data: 2003-01-18 22:32:04

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Asia wrote:

> [...]
> zidentyfikowanie kto zacz i czy sie nadaje do spożycia.
> aha- w srodku pływają takie prawie przezroczyste farfocle, a butelka

żyto. Zwykłe, nie podwójne. Farfocli chyba nie powinno być.

Waldek

1. Data: 2003-01-19 11:37:19

Od: "Czarek Gmyz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zapewne tak. Ja w kazdym badz razie pilem kilka lat temu
> kilkunastoletnia Vistule (kto pamieta co to? ;--) ) i nic mi nie bylo
> [...]

No bracie jestes twardym zawodnikiem. Ja Vistuli nie odwazalem sie pic nawet
jak byla w sklepach w nadmiarze, a co dopiero po kilkunastu latach. Wyprawa
na K2 przy Twoim wyczynie to male miki;o)
Czarek

1. Data: 2003-01-19 11:41:51

Od: "M.K" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin E. Hamerla <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:m...@4...com..
.

> Zapewne tak. Ja w kazdym badz razie pilem kilka lat temu
> kilkunastoletnia Vistule (kto pamieta co to? ;--) ) i nic mi nie bylo

Pamiętam.
Jednak po pitej ze sklepu głowa
bolała.
Mariusz

1. Data: 2003-01-19 11:43:10

Od: "M.K" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Asia <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b0cbe9$1d2$...@n...tpi.pl...
> [...]
> zidentyfikowanie kto zacz i czy sie nadaje do spożycia.
> aha- w srodku pływają takie prawie przezroczyste farfocle, a butelka

O tej porze smakuje wszystko. Co najwyżej możesz
odcedzic farfocle.
Mariusz

1. Data: 2003-01-19 12:12:55

Od: "bazyli4" <b...@p...USUNTO.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:mgdj2vk2ks8tov83oqg2nk8dj8drqoi4kv@4ax.com...

> Zapewne tak. Ja w kazdym badz razie pilem kilka lat temu
> kilkunastoletnia Vistule (kto pamieta co to? ;--) ) i nic mi nie bylo
> ;--).

Raz piłem. Po 200g dostałem wysypki, że hej i trafiłem na obserwację do
pobliskiego szpitalika. Myślałem, że od żarcia. W miesiąc później po
małym kieliszku znów mnie wzięto na odział i zaczęto już traktować jak
alkoholika, więc zbastowałem, no Bałtycka była równej "mocy" ;-))

Pzdr
Paweł

1. Data: 2003-01-20 07:29:40

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za odpowiedzi :)

Asia

1. Data: 2003-01-21 06:42:46

Od: Marcin E. Hamerla <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czarek Gmyz napisal(a):

>No bracie jestes twardym zawodnikiem. Ja Vistuli nie odwazalem sie pic nawet
>jak byla w sklepach w nadmiarze,

Wtedy to ja jeszcze po wodke nie siegalem ;--).

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Płoń, płoń, płoń parlamencie, spali Cię ogień na historii zakręcie."

Soda a proszek do pieczenia
lody makowe
prawdziwa goraca czekolada
pańska skórka