co w wielką sobotę

41. Data: 2012-04-03 21:57:51

Temat: Re: co w wielką sobotę
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 03 Apr 2012 23:42:40 +0200, Aicha napisał(a):

> Czego to oni nie powiedzą, żeby im tylko owieczki nie pouciekały...

To jest Twój argument? - niewiele wart coś.
--

XL wiosenna

42. Data: 2012-04-03 22:03:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 03 Apr 2012 23:53:16 +0200, Paulinka napisał(a):

> [...]
> Są poświęcone i zgodnie z ogólnie panującą tradycją, te pokarmy spożywa
> się w niedzielę.

> J.w.

> :-O przecież tutaj nie chodzi o post a o tradycję śniadania
> wielkanocnego w niedzielę.
> Wielka Sobota to czas żałoby. Nigdy nie słyszałam, żeby fakt poświęcenia
> pokarmów ją odwoływał. Przyjmijmy, ze nie jestem reprezentatywną
> jednostką, ale tradycje miałam jednak konsekwentnie wpajane.

> W niedzielę, wiedziałam, ze należy poprawić błąd :>

> No nie wiem, czy nie ma o co kruszyć kopii. Twoje tradycje są co

Oczywiście - np Aniołek zamiast zachodniego Gwiazdorka czy komunistycznego
Dziadka Mroza 24 grudnia albo "zgniłokapitalistycznej" pani Mikołajowej
obok Mikołaja 6 grudnia...
--

XL wiosenna

43. Data: 2012-04-03 22:04:19

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> To jest Twój argument? - niewiele wart coś.

A nie mówią? Rozdwojenie jaźni skutkuje np. wywiadami-rzekami z Ks.
Isakowiczem-Zalewskim. Wychodzi na to, że relatywizm się mocno trzyma w KK.

--

Paulinka

44. Data: 2012-04-03 22:14:10

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Oczywiście - np Aniołek zamiast zachodniego Gwiazdorka czy komunistycznego
> Dziadka Mroza 24 grudnia albo "zgniłokapitalistycznej" pani Mikołajowej
> obok Mikołaja 6 grudnia...

http://pl.wikipedia.org/wiki/Gwiazdor
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dziadek_Mr%C3%B3z

Folklor(!)

Zabraniałaś dzieciom topić marzannę wiosną?

Skoro mienisz się znawcą zasad, obrzędów i obyczajów swojej wiary, to
jako konsekwentna jednostka, powinnaś stwierdzić, że w Twojej rodzinie
są wyjątki od przyjętej reguły. Tylko tyle.

--

Paulinka

45. Data: 2012-04-04 00:30:12

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Więc nie ma o co kruszyć tu kopii i robić tego nie zamierzam, po prostu
> przedstawiłam, jak jest u nas w Królestwie i dlaczego tak, a nie inaczej

Po przyniesieniu święconki do domu można już za przeproszeniem
wpierdzielać szynkę i inne . Dlatego moja córka wcześnie rano zasuwała
ze święconka do koscioła.

--
animka

46. Data: 2012-04-04 05:17:40

Od: MisKudlaty <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No ale co tu ma czas święcenia potraw wielkanocnych do rzeczy?
> Są poświęcone i zgodnie z ogólnie panującą tradycją, te pokarmy spożywa
> się w niedzielę.

Zarówno w mojej rodzinie (Kraków) jak i w rodzinie małżonki (Szczecin,
Zamość) od wielu pokoleń post kończył się z poświęceniem potraw. Nie
było obżarstwa, czekało sie na niedzielne śniadanie, ale dozwolone do
jedzenia już było to co w poście było zakazane.
MK

47. Data: 2012-04-04 05:22:00

Od: MisKudlaty <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.nowiny.rybnik.pl/artykul,16838,dobra-pora
-rezurekcji.html
> Można przenieść z niedzielnego ranka na wieczór wielkosobotniej Wigilii
> Paschalnej, ale na pewno nie z "wieczora/nocy niedzielnego ranka",
> cokolwiek miałoby to oznaczać 3-)

Jakbyś nie wycinała tego fragmentu z kontekstu to średnio inteligentna
mała by się zorientowała, że chodzi o porę mszy rezurekcyjnej w sobotę
wieczorem, w sobotę w nocy (noc z soboty na niedzielę) lub w niedzielę rano.
MK

48. Data: 2012-04-04 06:20:33

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-03 19:20, Qrczak pisze:
> Dnia 2012-04-03 14:31, niebożę Theli wylazło do ludzi i marudzi:

> Aleosochozi?

Ogólnie, o całokształt.

th

--
http://nitkowo-theli.blogspot.com

49. Data: 2012-04-04 06:23:32

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-04 07:17, MisKudlaty pisze:

> [...]
> było obżarstwa, czekało sie na niedzielne śniadanie, ale dozwolone do
> jedzenia już było to co w poście było zakazane.

Tak, ale co innego koniec postu (u nas też tak jest), a co innego
zasiadanie do śniadania i świętowanie. Z tym jednak czeka się do niedzieli.

th

--
http://nitkowo-theli.blogspot.com

50. Data: 2012-04-04 07:03:31

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Paulinka wylazło do ludzi i marudzi:

> A nie mówią? Rozdwojenie jaźni skutkuje np. wywiadami-rzekami z Ks.
> Isakowiczem-Zalewskim. Wychodzi na to, że relatywizm się mocno trzyma w
> KK.

Może i dobrze. Dzięki temu każdy, jak widać, może sobie wybrać coś dla
siebie.

qr.a
--
nad nieświęconym jajkiem pochylona

pasztet
Wyzszy poziom rozwoju kulinarnego
jak odkryłam wanilię
Proszę o najprostszy przepis na szparagi
Nixe, zrobiłaś to bananowe?