Nixe, zrobiłaś to bananowe?

1. Data: 2012-03-30 19:17:45

Temat: Nixe, zrobiłaś to bananowe?
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli tak, to podziel się wrażeniami, bo właśnie potrzebuję jakiegoś
szybkiego oryginalnego ciasta na niedzielę.

Ewa

2. Data: 2012-03-30 21:33:54

Temat: Re: Nixe, zrobiłaś to bananowe?
Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-30 21:17, medea pisze:
> Jeśli tak, to podziel się wrażeniami, bo właśnie potrzebuję jakiegoś
> szybkiego oryginalnego ciasta na niedzielę.

Niestety, nie miałam kiedy :(
Ale jeśli w ten weekend nic mi nie wypadnie, to chcę spróbować, bo
zamierzam - jeśli wyjdzie - zrobić też na święta.
Tyle, że dla Ciebie to i tak za późno ;-)

N.

3. Data: 2012-03-31 10:15:40

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał

> bo właśnie potrzebuję jakiegoś szybkiego oryginalnego ciasta na
> niedzielę.

Szybkie i oryginalne? Proszę bardzo:

Ciasto z całej pomarańczy

1 cała pomarańcza
180 g stopionego masła
3 jaja
220 g cukru
200 g mąki
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

Całą pomarańczę pokroić na kawałki i blenderem lub malakserem
przerobić na piure.
Dodać resztę składników i dobrze wymieszać.
Piec w 175°C przez ok. 45 minut (sprawdzić patyczkiem).
Po wystudzeniu można polukrować czy jak tam kto lubi.
Piekłem w keksówce 28x10, wyszło wysokie na 5 cm.
Ciasto wyszło ciężkawe, "ziarniste", wilgotne, niesamowicie
aromatyczne.
Nawet ludzie, którzy nie gonią za słodyczami pochłaniali łapczywie i
wołali o więcej.

4. Data: 2012-03-31 18:37:20

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-30 23:33, Nixe pisze:

> Niestety, nie miałam kiedy :(
> Ale jeśli w ten weekend nic mi nie wypadnie, to chcę spróbować, bo
> zamierzam - jeśli wyjdzie - zrobić też na święta.
> Tyle, że dla Ciebie to i tak za późno ;-)

Zrobiłam. Według tego przepisu, który zalinkowałam. Udało się, ale w
smaku trochę dziwne jak na mój gust. Chyba jednak nie przepadam za
przetworzonymi bananami.

Ewa

5. Data: 2012-03-31 19:21:54

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

A ja zrobiłam dziś gruszkowe. Tzn. w oryginalnym przepisie są jabłka,
a ja zrobiłam z gruszkami.

http://allrecipes.com/recipe/cottage-pudding---upsid
e-down-cake/detail.aspx?event8=1&prop24=SR_Title&e11
=upside%20down%20apple&e8=Quick%20Search&event10=1&e
7=Recipe%20Search%20Results

Ania

6. Data: 2012-04-01 09:29:47

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-31 20:37, medea pisze:

> Zrobiłam. Według tego przepisu, który zalinkowałam. Udało się, ale w
> smaku trochę dziwne jak na mój gust. Chyba jednak nie przepadam za
> przetworzonymi bananami.

A ja zrobiłam dziś bardzo szybkie i proste ciastka, tzw. awaryjne, a
smaczne.
Ciasto Kruszyny lub francuskie (może być kupne, mrożone), nadzienie:
orzechy, 200 g (laskowe, włoskie lub migdały, co kto ma i lubi) mieszamy
z pół szklanki drobnego cukru, jajkiem i odrobiną (z kieliszek, leję na
oko) rumu na masę. Z ciasta wykrawamy kwadraty, kładziemy nadzienie,
sklejamy, jak się podoba i pieczemy ok. 20 min. w temp. 230 stopni.
Lukrowałam lukrem z pudru, soku z cytryny i rumu.
Na obrazku:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/08d1ad85eb
2cacf6.html
--
B.

7. Data: 2012-04-01 09:31:34

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciasto Kruszyny lub francuskie (może być kupne, mrożone), nadzienie:
> orzechy...
...oczywiście zmielone.

8. Data: 2012-04-01 18:50:16

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-01 11:29, Bbjk pisze:

> [...]
> kładziemy nadzienie, sklejamy, jak się podoba i pieczemy ok. 20 min. w
> temp. 230 stopni. Lukrowałam lukrem z pudru, soku z cytryny i rumu.

Ciasteczka wyglądają rewelacyjnie, chyba odgrzebię ten stary przepis od
Kruszyny. :)

Ja zrobiłam w końcu to bananowe ciasto według przepisu z linka. I już
więcej nie powtórzę - przetworzone banany to na pewno nie to, co tygrysy
lubią najbardziej. No i zdecydowanie za słodkie. Spokojnie można
zredukować cukier o połowę.

Świetnie natomiast udało się fondue, o którym sobie przypomnieliśmy po
latach. Smażyliśmy kawałki piersi indyka oraz warzywa w cieście piwnym.
Wyszła naprawdę wyśmienita uczta, nawet się nie spodziewałam, że aż tak
się uda. Teraz umieram z przejedzenia. ;)

Ewa

9. Data: 2012-04-01 19:00:50

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-01 20:50, medea pisze:

> Świetnie natomiast udało się fondue, o którym sobie przypomnieliśmy po
> latach. Smażyliśmy kawałki piersi indyka oraz warzywa w cieście piwnym.

O, to jest pomysł :)
Jak robisz to ciasto?
--
B.

10. Data: 2012-04-01 19:10:48

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-01 21:00, Bbjk pisze:

> O, to jest pomysł :)
> Jak robisz to ciasto?

Mam takie przepis: 2 jajka, 200g mąki, szklana ciemnego piwa, łyżka
oliwy, sól. Żółtka, mąkę, piwo, sól i oliwę zmiksować, na koniec dodać
ubite na sztywno białka.
Wychodzi świetne, lekkie ciasto, coś a' la tempura. Obawiałam się, że
będzie bardzo paskudzić olej w garnku, ale nic takiego, dobrze się
trzymało warzyw. Brokuły zblanszowałam wcześniej, ale to nie było
konieczne, można smażyć surowe. Była też cukinia, bakłażan, młoda
marchewka, pieczarki. Do tego kilka rodzajów sosów. Pychotka.

Ewa

Domowe wędlinki - cd.
Czy miał ktoś też problemy ze zgrzewarką do folii Silvercrest
Czym jest probiokap...
Mniszek niedługo.
~~** Don't Miss .. Our Unique Designs 4F.R.E.E & Surprises !! **~~