Domowe wędlinki - cd.

1. Data: 2012-03-28 16:32:58

Temat: Domowe wędlinki - cd.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.przepis-kulinarny.pl/szynka-pieczona-id16
62.html
Peklosól radzę zastąpić solą kamienną niejodowaną z dodatkiem 0,5 procenta
saletry.

--

XL wiosenna

2. Data: 2012-03-29 06:21:45

Temat: Re: Domowe wędlinki - cd.
Od: "gosmo" <t...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.przepis-kulinarny.pl/szynka-pieczona-id16
62.html
> Peklosól radzę zastąpić solą kamienną niejodowaną z dodatkiem 0,5 procenta
> saletry.

Z tą peklosolą przesadził, daje się 80-100g na 1l wody. Dla 1 kg szynki
dajemy 0,4l wody co daje jakieś 36g peklosoli na taką ilość mięsa. Ja
dodatkowo dzielę na pół dając w takim przypadku 18g peklosoli i 18g zwykłej
soli i pekluję przez tydzień. Po tygodniu dodatkowo mięso płuczę pod
bieżącą, zimną wodą (lekki strumień) 15min. Dopiero w rękawie daję kupę
przypraw i piekę całość. Mięsko wychodzi pyszne i delikatne no i z ilością
peklosoli dużo poniżej normy produkcyjnej. Co do saletry też nie jest
obojętna dla zdrowia a dodatkowo trudno się ją dozuje w przypadku takich
małych ilości produktu co może spowodować znaczne przekroczenie normy lub
dodanie jej po prostu zbyt mało.

3. Data: 2012-03-29 14:48:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 Mar 2012 08:21:45 +0200, gosmo napisał(a):

62.html

> Z tą peklosolą przesadził, daje się 80-100g na 1l wody.

Ja daję 80g soli z saletrą (saletra stanowi zawsze pół procenta tego, co
stanowi sól), peklosoli nie stosuję.

> Dla 1 kg szynki
> dajemy 0,4l wody co daje jakieś 36g peklosoli na taką ilość mięsa. Ja
> dodatkowo dzielę na pół dając w takim przypadku 18g peklosoli i 18g zwykłej
> soli i pekluję przez tydzień.

Ja też tydzień, ale z nastrzykiem. Tzn mięso przeznaczone do wędzenia tak
traktuję.

> Po tygodniu dodatkowo mięso płuczę pod
> bieżącą, zimną wodą (lekki strumień) 15min.

Bez przesady z tą bieżącą wodą - licznik bije. Ja po prostu moczę i
spradzam smak.

> Dopiero w rękawie daję kupę
> przypraw i piekę całość. Mięsko wychodzi pyszne i delikatne no i z ilością
> peklosoli dużo poniżej normy produkcyjnej. Co do saletry też nie jest
> obojętna dla zdrowia

Sól też nie 333-)

> a dodatkowo trudno się ją dozuje w przypadku takich
> małych ilości produktu co może spowodować znaczne przekroczenie normy lub
> dodanie jej po prostu zbyt mało.

Żadna trudność - łyżeczka do herbaty zawiera 5g (soli, saletry, cukru,
pektosoli, sody, proszku do pieczenia...)
--

XL wiosenna

4. Data: 2012-03-29 15:21:50

Od: K <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

Azotyn sodu jest potencjalnie rakotwórczy (wg IARC: klasa 2A -
prawdopodobnie rakotwórczy dla ludzi[10]), a w połączeniu z innymi
związkami chemicznymi w warunkach panujących w żołądku może tworzyć
nitrozoaminy. Dzienne spożycie nie powinno przekroczyć 0,06 mg na kg
masy ciała, niemowlętom do 6 miesiąca życia nie powinien być podawany w
ogóle. Przekroczenie tej dawki może spowodować hiperaktywność i inne
efekty uboczne. W wielu krajach dodawanie go do żywności jest zabronione

Ja bym proponowal sprawdzone od wiekow metody na konserwacje miesa bez
dodatkow wyciagnietych z dupy zaby.

5. Data: 2012-03-29 18:39:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 Mar 2012 17:21:50 +0200, K napisał(a):

> Azotyn sodu jest potencjalnie rakotwórczy

Mówimy o saletrze spożywczej (azotanie potasu) KNO3, a nie o azotynie sodu!
--

XL wiosenna

6. Data: 2012-03-29 18:50:48

Od: K <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-29 20:39, Ikselka pisze:

> Mówimy o saletrze spożywczej (azotanie potasu) KNO3, a nie o azotynie sodu!

Peklosol to sol i azotyn

7. Data: 2012-03-29 19:04:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 Mar 2012 20:50:48 +0200, K napisał(a):

> Peklosol to sol i azotyn

To trzeba było napisać, do czego się odnosisz albo dobrym zwyczajem
usenetowym zacytować. Bo sam wtręt bez cytatu odnosi się do wszystkiego w
wątku albo do niczego.
--

XL wiosenna

8. Data: 2012-03-29 19:39:22

Od: u...@d...invalid szukaj wiadomości tego autora

> Mówimy o saletrze spożywczej (azotanie potasu) KNO3, a nie o azotynie sodu!

Palestyńscy terroryści robią z niej jeszcze bardziej niebezpieczne
rakiety Kassam ;) A tak na poważnie...jeśli mamy 1kg mięsa, 0,4l wody,
gdzie idzie 32g soli to saletry powinno być 0,16g. Przecież nie
odmierzysz tego łyżeczką.

9. Data: 2012-03-29 19:56:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 Mar 2012 21:39:22 +0200, u...@d...invalid napisał(a):

> [...]
> rakiety Kassam ;) A tak na poważnie...jeśli mamy 1kg mięsa, 0,4l wody,
> gdzie idzie 32g soli to saletry powinno być 0,16g.

A tam, sczyptę bym dała i tyle, taką w dwa palce.
Ale nie mam tego kłopotu, przedwczoraj zapeklowałam 12 kg mięcha - z
nastrzykiem, więc już w środę będzie wędzenie :-)
--

XL wiosenna

10. Data: 2012-03-29 19:59:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 Mar 2012 21:56:26 +0200, Ikselka napisał(a):

> Dnia Thu, 29 Mar 2012 21:39:22 +0200, u...@d...invalid napisał(a):

> A tam, s

sz

> czyptę bym dała i tyle, taką w dwa palce.
> Ale nie mam tego kłopotu, przedwczoraj zapeklowałam 12 kg mięcha - z
> nastrzykiem, więc już w środę będzie wędzenie :-)

j.p.
--

XL wiosenna

Czy miał ktoś też problemy ze zgrzewarką do folii Silvercrest
Czym jest probiokap...
Mniszek niedługo.
~~** Don't Miss .. Our Unique Designs 4F.R.E.E & Surprises !! **~~
chrzan