chrzan

1. Data: 2012-03-24 23:40:14

Temat: chrzan
Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy ktoś się może orientuje, jaki chrzan po utarciu jest naprawdę ostry, bo
to, co kupuję od lat- niewiele przypomina chrzan? Skąd taki wziąć?

--

Chiron

2. Data: 2012-03-24 23:47:50

Temat: Re: chrzan
Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-03-25 00:40, niebożę Chiron wylazło do ludzi i marudzi:
> Witam,
> czy ktoś się może orientuje, jaki chrzan po utarciu jest naprawdę ostry,
> bo to, co kupuję od lat- niewiele przypomina chrzan? Skąd taki wziąć?

wykopać

qr.a

3. Data: 2012-03-24 23:59:01

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia 2012-03-25 00:40, niebożę Chiron wylazło do ludzi i marudzi:
>
> wykopać

To jest problem- nie mam skąd. Kupuję na rynku, w sklepie, etc- i każdy taki
po utarciu w ogóle nie ma mocy.

--

Chiron

4. Data: 2012-03-25 05:49:57

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 25 Mar 2012 00:59:01 +0100, Chiron wrote:

> To jest problem- nie mam skąd.
Jak nie masz skąd? Na większości łąk rośnie chrzan. Ja mieszkam
w mieście i na trawnikach na osiedlu nawet rośnie.

5. Data: 2012-03-25 08:08:22

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-25 00:59, Chiron pisze:

> To jest problem- nie mam skąd. Kupuję na rynku, w sklepie, etc- i każdy
> taki po utarciu w ogóle nie ma mocy.

To kup sobie wasabi.
Moc jak ta lala, kolorek wiosenny, więc te cechy powinny zrekompensować
"nietradycyjność" na świątecznym stole ;-)

N.

6. Data: 2012-03-25 08:10:08

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-25 07:49, tomjas pisze:

> Jak nie masz skąd? Na większości łąk rośnie chrzan. Ja mieszkam
> w mieście i na trawnikach na osiedlu nawet rośnie.

Ale teraz trudno znaleźć, jak nie widać liści.
Musiałby jeszcze latem, najpóźniej jesienią przydybać jakąś kępę chrzanu
i oznaczyć to miejsce patykiem ;-)

N.

7. Data: 2012-03-25 09:45:12

Od: Kapsel <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 25 Mar 2012 10:08:22 +0200, Nixe napisał(a):

> To kup sobie wasabi.
> Moc jak ta lala, kolorek wiosenny, więc te cechy powinny zrekompensować
> "nietradycyjność" na świątecznym stole ;-)

Najlepsze, że wasabi robią najczęściej z polskiego chrzanu + 0,1% chrzanu
wasabi :D

--
Kapsel
http://kapselek.net

8. Data: 2012-03-25 10:00:52

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-25 11:45, Kapsel pisze:

> Najlepsze, że wasabi robią najczęściej z polskiego chrzanu + 0,1% chrzanu
> wasabi :D

W Japonii też? :)

N.

9. Data: 2012-03-25 10:03:07

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomjas" napisał w wiadomości grup

On Sun, 25 Mar 2012 00:59:01 +0100, Chiron wrote:

> To jest problem- nie mam skąd.
Jak nie masz skąd? Na większości łąk rośnie chrzan. Ja mieszkam
w mieście i na trawnikach na osiedlu nawet rośnie.
=============

Problemem dla mnie jest to, że nawet jak kupuję u rolnika, to jest on słaby.
Kiedyś był bardzo ostry. I nie wiem, czy najostrzejszy to jest ten młody,
czy może ten z kopców, czy też to jakiś inny gatunek, obecnie
trudnodostępny.

--

Chiron

10. Data: 2012-03-25 10:48:09

Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
> słaby. Kiedyś był bardzo ostry. I nie wiem, czy najostrzejszy to jest ten
> młody, czy może ten z kopców, czy też to jakiś inny gatunek, obecnie

Ja kupuję na tyskich targowiskach.
Po utarciu, zalaniu octem i zasypaniu cukrem
jest tak ostry, że nos ukręca...

Można oczywiście kopać chrzan na trawnikach,
ale to wymaga wykopania dziury na głębokość około 1 metra...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

nie-kefir maćkowy
Topinambur
Poszukuję szklanek.