nie-kefir maćkowy

1. Data: 2012-03-24 15:34:07

Temat: nie-kefir maćkowy
Od: "badyl" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Otwieram kefir - piję nie kefir. Białe g***.
Czytam skład: mleko, mleko w proszku, białka mleka - WTF!?
Czy jesteśmy jakimiś kosmonautami, żeby nam żarcie z proszszku robić? To już
kefiru czy śmietany z mleka nie ma dla ludzi z mista?

Czemu produkt kefiropodbny może się nazywać 'kefir'. Czuję się (znowu)
zrobiony w wała.

2. Data: 2012-03-24 16:34:45

Temat: Re: nie-kefir maćkowy
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 24 Mar 2012 16:34:07 +0100, badyl napisał(a):

> [...]
> kefiru czy śmietany z mleka nie ma dla ludzi z mista?
>
> Czemu produkt kefiropodbny może się nazywać 'kefir'. Czuję się (znowu)

Kup sobie bakterie kefirowe i zrób kefir osobiście - jako i ja jogurtuję.
http://f.kuchnia.o2.pl/temat.php?id_p=9200&start=30

Mój jogurt ze sklepowym ma (poza kolorem) zero podobieństw.
--

XL
D.Tuskowi: "Nie możemy kupić swojego bezpieczeństwa, wolności i braku

3. Data: 2012-03-24 16:55:11

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

badyl wrote:

> [...]
> już kefiru czy śmietany z mleka nie ma dla ludzi z mista?
>
> Czemu produkt kefiropodbny może się nazywać 'kefir'. Czuję się (znowu)

Jak lubisz porządny kefir to kup sobie, albo pożycz, grzybek tybetański. Jak
dobrze podkarmisz to możesz oddać i masz też dla siebie. Kefir na grzybku
smakuje dużo lepiej od "normalnego". Należy tylko uważać, bo zawiera toto
alkohol (może mieć i 0.5%, dla młodych i alkoholików się nie nadaje) i ma
smak trochę, jakbyś do "normalnego" kefiru dodał wody mineralnej z
bąbelkami. Mi smakuje, ale grzybka chwilowo nie mam. Aha, jak się chwilowo
nie ma apetytu, to można grzyba zamrozić i tym uśpić.

Waldek

4. Data: 2012-03-24 17:49:18

Od: Kapsel <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 24 Mar 2012 16:34:07 +0100, badyl napisał(a):

> Otwieram kefir - piję nie kefir. Białe g***.

czy jest kurde jeszcze jakaś rzecz, która działa bez zrobienia jej
samodzielnie... :(

--
Kapsel
http://kapselek.net

5. Data: 2012-03-24 19:17:25

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Kapsel wrote:

> czy jest kurde jeszcze jakaś rzecz, która działa bez zrobienia jej
> samodzielnie... :(

Jest. Można kupić porządny kefir, ale niestety dość trudno znaleźć. Są
niekiedy w sklepach ze zdrową żywnością.

Waldek

6. Data: 2012-03-24 19:28:54

Od: Maciej Bojko <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 24 Mar 2012 16:34:07 +0100, "badyl" <b...@b...pl>
wrote:

> [...]
>Czy jesteśmy jakimiś kosmonautami, żeby nam żarcie z proszszku robić? To już
>kefiru czy śmietany z mleka nie ma dla ludzi z mista?

Niech zgadnę: za to tanio kosztował?

--
Maciej Bójko

7. Data: 2012-03-25 13:10:32

Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 24 Mar 2012 18:49:18 +0100, Kapsel napisał(a):

> czy jest kurde jeszcze jakaś rzecz, która działa bez zrobienia jej
> samodzielnie... :(

http://www.robico.com.pl/produkty/kefir.php

Ten jest niezly.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

8. Data: 2012-03-26 11:08:05

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-24 16:34, badyl pisze:
> [...]
> już kefiru czy śmietany z mleka nie ma dla ludzi z mista?
>
> Czemu produkt kefiropodbny może się nazywać 'kefir'. Czuję się (znowu)

Powiedzmy, że to pół-kefir, bo są jeszcze takie z żelatyną, gumą guar i
mączką chleba świętojańskiego.

9. Data: 2012-03-26 12:38:55

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 24 Mar 2012 16:34:07 +0100, badyl wrote:
> [...]
> kefiru czy śmietany z mleka nie ma dla ludzi z mista?
>
> Czemu produkt kefiropodbny może się nazywać 'kefir'. Czuję się (znowu)

Hmmm... nie odróżniam kefiru od zsiadłego mleka. Tak, wiem, na wiki
można przeczytać czym się różnią w procesie produkcyjnym - inne grzybki,
bakterie itp. Dlaczego nie odróżniam? Bo pojęcie "kefir" kojarzy mi się
z lat dzieciństwa z kefirem ze sklepu w szklanych butelkach półlitrowych
z zielonym kapslem. Po otwarciu i przelewaniu do szklanki był gęsty
z dużymi "grudami". Po dłuższym czasie przechowywania rozwarstwiał
się na serwatkę i białą warstwę. Pijąc czuło się wyraźny kwaśny smak
i orzeźwiające gryzące w język bąbelki - taki kefir pamiętam
z dzieciństwa. Dzisiejszy kefir przypomina raczej odtłuszczoną śmietanę
- może i jest kwaśny ale na pewno nie orzeźwiający.

Do czego zmierzam - do domowej produkcji kefiru/zsiadłego mleka.
Ostatnio kupiłem zsiadłe mleko z "Krasnegostawu". Wypiłem - było całkiem
ok. Do niepłukanej butelki wlałem mleko z kartonu UHT (ponoć nie da się
go naturalnie "skwasić") , wymieszałem i 2 dni trzymałem w temp.
pokojowej. Po tym czasie schłodzenie w lodówce i mamy
przepyszne zsiadłe mleko (dla mnie kefir z lat dzieciństwa). I robię tak
już od dłuższego czasu.

Jaki wniosek? Lepiej kupić coś na wzór kefiru/zsiadłego mleka w miarę
przyzwoitego a potem z wyhodowanych bakterii/grzybków zrobić w domu.

P.S. Moje kwaszone ogórki też po otwarciu są "musujące" co kompletnie
zdziwiło moją dziewczynę - od lat jadła sklepowe.

10. Data: 2012-03-26 12:45:07

Od: Fedor <n...@m...ru> szukaj wiadomości tego autora

On 24.03.2012 16:34, badyl wrote:
> Otwieram kefir - piję nie kefir. Białe g***.
> Czytam skład: mleko, mleko w proszku, białka mleka - WTF!?

Zeby tylko to bylo na kefirach... Na smietanach, jogurtach itp. to samo.
Trzeba czytac sklady. 90% znanych/kojarzonych firm robi produkty
nabialowe zawierajace np. to mleko w proszku.

> Czemu produkt kefiropodbny może się nazywać 'kefir'. Czuję się (znowu)
> zrobiony w wała.

Polecam kefir Robico - jest (prawdopodobnie) naturalny i smaczny :)

Topinambur
Poszukuję szklanek.
Czy da się to zjeść?
Ku przestrodze