nie-kefir maćkowy

11. Data: 2012-03-26 13:13:48

Temat: Re: nie-kefir maćkowy
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fedor wrote:

> Zeby tylko to bylo na kefirach... Na smietanach, jogurtach itp. to samo.
> Trzeba czytac sklady. 90% znanych/kojarzonych firm robi produkty
> nabialowe zawierajace np. to mleko w proszku.

Śmietany ze śmietany w sklepie to ja już dawno nie widziałam.
Do jogurtu robionego w domu tez dodawałam mleko w proszku, łyżkę na litr
mleka.

> Polecam kefir Robico - jest (prawdopodobnie) naturalny i smaczny :)

A ja czasem nabywam w Biedronce kefir, tylko ważne, żeby był produkowany w
Chełmie (bo ten drugi dostawca jest fuj)

J.

www.kontestacja.com

12. Data: 2012-03-26 13:27:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Mar 2012 12:38:55 +0000 (UTC), tomjas napisał(a):

> nie odróżniam kefiru od zsiadłego mleka

Ostrzejszy smak - kefiru.
--

XL wiosenna

13. Data: 2012-03-26 13:33:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Mar 2012 15:13:48 +0200, krys napisał(a):

> Do jogurtu robionego w domu tez dodawałam mleko w proszku, łyżkę na litr
> mleka.

Po co???
Robię naturalny, z mleka-mleka, a nie proszku. Szczepię Activią naturalną.
12-24h w cieple i wychodzi świetny, gęsty jak serek, jogurt.
--

XL wiosenna

14. Data: 2012-03-26 13:45:01

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Po co???

Nie wiem, w przepisie było, to dałam. Pewnie jako zagęstnik.

> Robię naturalny, z mleka-mleka, a nie proszku. Szczepię Activią naturalną.
> 12-24h w cieple i wychodzi świetny, gęsty jak serek, jogurt.

Wiem, robiłam jak miałam mleko od krowy. Szczepiony Bakomą naturalną albo
Zottem też naturalnym. Ale nie trzymałam tak długo w cieple.

J.

www.kontestacja.com

15. Data: 2012-03-26 13:48:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Mar 2012 15:45:01 +0200, krys napisał(a):

> Nie wiem, w przepisie było, to dałam. Pewnie jako zagęstnik.

> Wiem, robiłam jak miałam mleko od krowy. Szczepiony Bakomą naturalną albo
> Zottem też naturalnym. Ale nie trzymałam tak długo w cieple.

Trzeba - przecież bakterie musza mieć czas na namnozenie.
Mam taką szafkę nad zlewem, pod którą jest wbudowane oświetlenie i w tej
szafce jest ciepło, jakieś 28 do 30 stopni. Idealne warunki i miejsce na
moje kubeczki z jogurtem. Po całkowitym zgęstnieniu od razu do lodówki i
mam zapas na tydzień.
--

XL wiosenna

16. Data: 2012-03-26 13:52:19

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 26 Mar 2012 15:27:55 +0200, Ikselka wrote:

> Ostrzejszy smak - kefiru.
Co znaczy ostrzejszy? Moje mleko zsiadłe/kefir (wg wcześniej podanej
receptury) gryzie w język jak trzeba:) Obecnie kupowany kefir raczej
jest kwaskowaty jak śmietana odtłuszczona.

17. Data: 2012-03-26 14:10:34

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Trzeba - przecież bakterie musza mieć czas na namnozenie.

Odgrzebałam przepis :-). Autor twierdzi, ze 4 - 5 godzin im wystarcza. Z
tego, co pamiętam - w zupełności - jogurt kroiło sie nożem.

> [...]
> szafce jest ciepło, jakieś 28 do 30 stopni. Idealne warunki i miejsce na
> moje kubeczki z jogurtem. Po całkowitym zgęstnieniu od razu do lodówki i

Mój dojrzewał pod kołdrą, zawinięty dodatkowo w koc.

J.

www.kontestacja.com

18. Data: 2012-03-26 19:52:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Mar 2012 13:52:19 +0000 (UTC), tomjas napisał(a):

> Co znaczy ostrzejszy? Moje mleko zsiadłe/kefir (wg wcześniej podanej
> receptury) gryzie w język jak trzeba:) Obecnie kupowany kefir raczej
> jest kwaskowaty jak śmietana odtłuszczona.

Bo kupowany ma tyle wspólnego z prawdziwym, co...
--

XL wiosenna

19. Data: 2012-03-26 19:56:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Mar 2012 16:10:34 +0200, krys napisał(a):

> Odgrzebałam przepis :-). Autor twierdzi, ze 4 - 5 godzin im wystarcza. Z
> tego, co pamiętam - w zupełności - jogurt kroiło sie nożem.

http://www.jogurtnaturalny.pl/domowy-jogurt-naturaln
y/
"Tak przygotowaną mieszankę odstawiamy w ciepłe miejsce na około 6 godzin
(pod warunkiem, że jogurt utrzymuje cały czas temperaturę 30 stopni). Jeśli
jest ona niższa, proces fermentacji może wydłużyć się nawet do doby."

> Mój dojrzewał pod kołdrą, zawinięty dodatkowo w koc.

Wątpię, aby miał temp. 30 stopni.
--

XL wiosenna

20. Data: 2012-03-27 05:50:29

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> (pod warunkiem, że jogurt utrzymuje cały czas temperaturę 30 stopni).
> Jeśli jest ona niższa, proces fermentacji może wydłużyć się nawet do

Robiłam jogurty zanim miałam dostęp do netu.

> Wątpię, aby miał temp. 30 stopni.

I słusznie, bo w koc zawija się się jogurt podgrzany do około 50stopni, i on
sobie tam stygnie.
Ale rozumiem, że masz jedyny patent na wszystko.
Nie zamierzam Ci udowadniać, że nie jestem wielbłądem.

J.

www.kontestacja.com

Topinambur
Poszukuję szklanek.