nie-kefir maćkowy

31. Data: 2012-03-27 16:52:48

Temat: Re: nie-kefir maćkowy
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 27 Mar 2012 10:46:49 +0000 (UTC), tomjas napisał(a):

> W nogach zimniej.

To tylko u zimnych... ;-P
--

XL wiosenna

32. Data: 2012-03-27 16:54:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 27 Mar 2012 14:11:05 +0200, Bbjk napisał(a):

> Szczęśliwie dla mnie ani jedno, ani drugie.

No widzisz, każdy ma prawo do pozytywnego odbioru SIEBIE 333-)
--

XL wiosenna

33. Data: 2012-03-27 17:03:13

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Bardzo ciekawe, jakie to bakterie jogurtowe przeżywają tę temperaturę.

Pewnie mutanty.

> Alez skoro jogurt jest dla Ciebie wszystkim...

Nie bede Ci tłumaczyć, że usiłujesz każdego kto czymkolwiek sie podzieli
nawracać na "Ja, XL wiem NAJlepiej"

> Nie, skąd - Ty tylko podgrzewasz jogurt do 50 stopni 3333-)

No popatrz, a mimo tego jogurt miał się dobrze.

EOT

J.

www.kontestacja.com

34. Data: 2012-03-27 17:25:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 27 Mar 2012 19:03:13 +0200, krys napisał(a):

> Pewnie mutanty.

> Nie bede Ci tłumaczyć, że usiłujesz każdego kto czymkolwiek sie podzieli
> nawracać na "Ja, XL wiem NAJlepiej"

Ależ wolno Ci wiedzieć to NAJlepiej 333-)

> No popatrz, a mimo tego jogurt miał się dobrze.

Oczywiście, ponieważ to MLEKO sie podgrzewa, a potem dodaje szczep.
333-)

> EOT

eot
--

XL wiosenna

35. Data: 2012-03-28 06:10:51

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Oczywiście, ponieważ to MLEKO sie podgrzewa, a potem dodaje szczep.
> 333-)

Tylko sprostowanie - To jest TWÓJ WYMYSŁ, że JA podgrzewam JOGURT do 50
stopni. I powyżej jest na to dowód.

J.

www.kontestacja.com

36. Data: 2012-03-28 12:28:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Mar, 08:10, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

> Tylko sprostowanie - To jest TWÓJ WYMYSŁ, że JA podgrzewam JOGURT do 50
> stopni. I powyżej jest na to dowód.

Dowód?
3-)
Ogrzewając do 50 stopni JOGURT (a nie MLEKO przed zaszczepieniem) po
prostu go termizujesz. To nic, że to temperatura < 60st, ale właśnie
przedłużone przetrzymanie w temp. bliskiej 50 stopni to też
termizacja. Może i jogurt jako masa białkowa ma się dobrze ze względu
na trwałość, ale bakterie jogurtowe (czyli to, o co najbardziej chodzi
w jogurcie) w nim nie mają się najlepiej - masz po prostu białkowy
ukwaszony produkt z nikłą zawartością (bo nie twierdzę, że z zerową)
żywych bakterii. Ogrzewanie JOGURTU (a nie MLEKA przed zaszczepieniem)
do 50st wpływa ujemnie na jego mikroflorę, a dodatnio jedynie na
trwałość, może i na konsystencję.
I oczywiście myśl sobie dalej co tam chcesz - ale jesz martwą masę
białkową.

Vide: "jogurt termizowany":
http://kulinaria.blog.pl/krtka-rozprawka-o-jogurtach
,15243385,n

PS. Mleko w proszku też wymysł jakiś dziwny...
--
XL najlepiejwiedząca

37. Data: 2012-03-28 12:57:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Mar, 14:28, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
a-o-jogurtach,15243385,n

> PS. Mleko w proszku też wymysł jakiś dziwny...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dfb257ff68c21048
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/03f5518c9c244b60
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7f6dc0f35edef67
.html

:-)

38. Data: 2012-04-02 16:01:33

Od: "lamia" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> Mój dojrzewał pod kołdrą, zawinięty dodatkowo w koc.
a do kina go zabrałeś? :)
- prawdziwy, szczęśliwy eko-jogurt :)

39. Data: 2012-04-02 16:05:56

Od: "lamia" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.klubznizek.pl/szczegoly/482/3%2C5+z%C5%82
+zamiast+7+z%C5%82+za+2+litry+ekologicznego+mleka+Kr
asula%21+%C5%9Awie%C5%BCe+mleko+pochodz%C4%85ce+z+ka
szubskiej+Ecofarmy%21+Naturalny+smak+mleka+prosto+od
+krowy%21?bn=1&email_id=482&friend_ref_id=newsletter
&ui=58396&noi=367&t=n4f5efe1bc28b9

- 'prosto od krowy, nieprzetworzone i nie poddane pasteryzacji'

Wyzwolenie :-)

Topinambur
Poszukuję szklanek.
Czy da się to zjeść?