Domowe wędlinki - cd.

41. Data: 2012-04-13 12:04:08

Temat: Re: Domowe wędlinki - cd.
Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.04.2012 12:38, Anai pisze:
> [...]
K0-OuI/AAAAAAAACJ4/aKpOvrfnYwM/s912/_4065270a.JPG

> 10 dni peklowane, dobę osuszane, kilka godzin wędzone
> Ciut za słone, ale i tak pyszne...

Właśnie napoczęłam tą, która na zdjęciu jest w całości
- jest i d e a l n a, nie za słona, soczysta, po prostu rewelacja :D

Świeża bułka z masłem i swojską szynką + własnoręcznie kiszony
w Galicji* ogórek = mniaaam ;)
https://lh6.googleusercontent.com/-04jjOqLwkTk/T4gVh
senxyI/AAAAAAAACKI/74tuGXjBTCo/s1024/_4135397.JPG

Anai

*kto tam mieszka ten wie, że najlepsze kiszone są z Galicji :D

42. Data: 2012-04-13 12:08:49

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

K0-OuI/AAAAAAAACJ4/aKpOvrfnYwM/s912/_4065270a.JPG

> Trza było wyciąć ze środka kawałeczek peklowaniny, wziąć na język i
> posmakować, no i wtedy stosownie wymoczyć przed wędzeniem. Następnym
> ra\zem
> zrób tak.

> Miód na moje serce. Tak sie czuję, kiedy kolejna rodzina wyzwala się z
> wieloletniej "niewoli" oszustów wędliniarskich, a dzieciom (czyt.
> następnemu pokoleniu) przywraca świadomość (więc i pamięć) "dobrości".
W zeszłym roku mojego przyjaciela odwiedził 17-letni wnuk, po raz pierwszy
przyjechał do Kraju z Australii. Kolega poprosił mnie, aby zblazowanemu
młodzianowi pokazać coś prawdziwego. Podzwoniłem i ruszyliśmy w
dwutygodniową rajzę turystyczno-gastronomiczną. Z prawdziwą przyjemnością
patrzyłem jak mu smakuje prawdziwa szynka, kiełbasa. Dobiły go (naprędce
przygotowywane) wędzone półgęski. Z trudem go oderwaliśmy od stołu. Nawet na
dziewczyny niezbyt zwracał uwagę, coś tam dziubnął, aby trzymać wysoko honor
australijskiego mężczyzny, ale jadł. Jadł i popijał.
Dokładnie wszystko filmował, bo będzie namawiał ojca na wybudowanie pieca
chlebowego i wędzarni. Podzielił się także tajnikami pieczenia młodych
baranków (no, takie strasznie młode toto nie było). I tak se wymienialiśmy
doświadczenia...
pozdrawiam poświątecznie
Stefan

43. Data: 2012-04-13 12:23:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Apr 2012 14:04:08 +0200, Anai napisał(a):

> [...]
> w Galicji* ogórek = mniaaam ;)
> https://lh6.googleusercontent.com/-04jjOqLwkTk/T4gVh
senxyI/AAAAAAAACKI/74tuGXjBTCo/s1024/_4135397.JPG

Nie kuś mnie dziś - i tak ledwie się powstrzymuję przed ciachnięciem sobie
grubego plastra z mojej, poświątecznej :-)
--

XL wiosenna

44. Data: 2012-04-13 12:25:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Apr 2012 14:08:49 +0200, Stefan napisał(a):

> [...]
> chlebowego i wędzarni. Podzielił się także tajnikami pieczenia młodych
> baranków (no, takie strasznie młode toto nie było). I tak se wymienialiśmy

Tradycja zatem nie zaginie :-)
U mnie w pierwszy dzień swiąt na obiad była jagnięcina, z mlecznego
jagniaka - marynowałam ją przez dobę, upieczona rozpływała się w ustach.

--

XL wiosenna

Czy miał ktoś też problemy ze zgrzewarką do folii Silvercrest
Czym jest probiokap...
Mniszek niedługo.
~~** Don't Miss .. Our Unique Designs 4F.R.E.E & Surprises !! **~~
chrzan