jak odkryłam wanilię

1. Data: 2012-04-01 18:48:45

Temat: jak odkryłam wanilię
Od: "lamia" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

możecie drwić i się naigrawać
ale pierwszy raz jak żyję spotkałam się z mieloną wanilią - kupiłam to nie
dowierzając, że wanilia nie jest biała tylko prawie czarna
Dotąd żyłam w świecie, gdzie wanilia to cukier (albo coś podobnego), a
Ziemia jest płaska.
O rany jakie to jest dobre. Do mięska mniam.

Używacie takiej wanilii? kupujecie gotową w proszku? Boję się, że pójdę z
torbami (torbami wanilii).

2. Data: 2012-04-01 18:57:03

Temat: Re: jak odkryłam wanilię
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-01 20:48, lamia pisze:

> Używacie takiej wanilii? kupujecie gotową w proszku?

W laskach kupuję :) I też ją bardzo lubię. Laseczki muszą być miękkie i
elastyczne, po przekrojeniu wzdłuż nożem ściąga się ziarenka, a
pozostałość wkładam do buteleczki ze spirytusem, po zachomikowaniu wielu
lasek jest ekstrakt waniliowy, który też ma swój aromat i przydaje się w
kuchni.
--
B.

3. Data: 2012-04-01 19:10:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 1 Apr 2012 20:48:45 +0200, lamia napisał(a):

> możecie drwić i się naigrawać
> ale pierwszy raz jak żyję spotkałam się z mieloną wanilią - kupiłam to nie
> dowierzając, że wanilia nie jest biała tylko prawie czarna

Łał 333-P

> [...]
> O rany jakie to jest dobre. Do mięska mniam.
>
> Używacie takiej wanilii? kupujecie gotową w proszku? Boję się, że pójdę z

Wanilia do mięska? - różne są zboczenia ;-PPP
--

XL wiosenna

4. Data: 2012-04-01 19:40:47

Od: K <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> O rany jakie to jest dobre. Do mięska mniam.
>
> Używacie takiej wanilii? kupujecie gotową w proszku? Boję się, że pójdę

To gratulacje bo to co przedtem kupowalas to sztuczny twor zwany
wanilina, no jest to prawie to samo co wanilia z tym ze nie rosnie na
drzewach a w kadziach fabryk firmy BAYERN.

5. Data: 2012-04-01 20:05:22

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

K wrote:

> To gratulacje bo to co przedtem kupowalas to sztuczny twor zwany
> wanilina, no jest to prawie to samo co wanilia z tym ze nie rosnie na
> drzewach a w kadziach fabryk firmy BAYERN.

Po pierwsze primo firma nazywa się Bayer (bez N na końcu), a po drugie
większość waniliny przychodzi w poręcznych kontenerach z Chin, bo tam
jeszcze taniej. Nawet w detalu: kilogram waniliny kosztuje ok. 15$ FOB.

Waldek

6. Data: 2012-04-01 20:08:37

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 1 kwietnia 2012, 20:48:45 UTC+2 użytkownik lamia napisał:
> [...]
> O rany jakie to jest dobre. Do mięska mniam.
>
> Używacie takiej wanilii? kupujecie gotową w proszku? Boję się, że pójdę z

To teraz pomyśl jaka będzie dobra wanilia a nie odpady produkcyjne?
Wanila jest w strąkach (w Wawie na bazarku jedna laska 4zł). Proszek waniliowy to
zmiotki z produkcji. Białe to jak wcześniej już napisali grupowicze to wanilina.

--
ZZ@private

7. Data: 2012-04-02 05:29:10

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-01 21:10, Ikselka pisze:

> Wanilia do mięska? - różne są zboczenia ;-PPP

Jeśli Ty czegoś nie znasz, to nie znaczy, że to jest zboczenie.

http://www.kwestiasmaku.com/zielony_srodek/brzoskwin
ie/kurczak_brzoskwinia/przepis.html
http://kuchnia-afrykanska.wieszjak.pl/kuchnia-madaga
skarska/267320,Wanilia-z-Madagaskaru.html
--
B.

8. Data: 2012-04-02 09:30:55

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-02 12:23, Sławomir Szczyrba pisze:
> Ostatnio w leclercu trafiliśmy na coś takiego :
> http://www.amus.pl/img/p/251-276-thickbox.jpg
> http://www.foodbabyblog.com/wp-content/uploads/2012/
02/coconut-macaroons1.jpg

Jednak polecam w laskach, wyskrobujesz nożykiem miąższ, a resztę dajesz
do alkoholu, efekt podobny, jak w tym ekstrakcie. Wanilię kupuję na
Allegro u sprawdzonych sprzedawców, tam też kupiłam raz taki ekstrakt z
ciekawości, ale już nie kupię, bo choć nie jest zły, to laski lepsze.
--
B.

9. Data: 2012-04-02 10:23:15

Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night> szukaj wiadomości tego autora

Ej, lamia! Pssegapis mi... mi... mi... grację...

> [...]
> torbami (torbami wanilii).

Ostatnio w leclercu trafiliśmy na coś takiego :

Co do stosowania, to jak na razie - jedna łyżeczka ekstraktu na dwulitrową
butelkę coli :)~

Sławek
--
________ Still, my heart, will you please be still, my heart...
_/ __/ __/ Vangelis (Losing sleep)

10. Data: 2012-04-02 18:08:03

Od: "lamia" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wanilia do mięska? - różne są zboczenia ;-PPP

kurczak się z radości sam tym opanierował
a w czasie spożywania unosił się pod podniebieniem.

Proszę o najprostszy przepis na szparagi
Nixe, zrobiłaś to bananowe?
Domowe wędlinki - cd.
Czy miał ktoś też problemy ze zgrzewarką do folii Silvercrest
Czym jest probiokap...