jak odkryłam wanilię

11. Data: 2012-04-02 18:11:10

Temat: Re: jak odkryłam wanilię
Od: "lamia" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"K" <...@...c> wrote in message news:jlaavo$ljq$2@news.dialog.net.pl...
> to co przedtem kupowalas to sztuczny twor zwany wanilina

syntetyczna czyli?

Czy ma to coż wspólnego z tym o czym mowa w linku od przedmówcy pożywej: ->
"pokryte krystalicznym nalotem waniliny"
- ?

12. Data: 2012-04-02 18:13:13

Od: "lamia" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bbjk" <b...@q...pl> wrote in message
> Allegro u sprawdzonych sprzedawców

możesz mi zapodać na @ link do aukucji? - skoro już sprawdził ktoś to ja
może skorzystam

13. Data: 2012-04-02 18:51:46

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Kwi, 20:11, "lamia" <l...@p...pl> wrote:

> Czy ma to coż wspólnego z tym o czym mowa w linku od przedmówcy pożywej: ->
> "pokryte krystalicznym nalotem waniliny"
> - ?

Tyle samo, co kwas cytrynowy /naturalny/ w cytrynie i kwas cytrynowy -
syntetyczny - w torebce w sklepie.

Niektóre substancje da się podrobić w laboratorium. Będą miały skład
chemiczny identyczny z naturalnym.

Ania

14. Data: 2012-04-02 19:06:43

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

lamia wrote:

> syntetyczna czyli?

Zrobiona procesem chemicznym, a nie wyrosła na drzewie. Można zrobić też
samemu. Olejek goździkowy i nadmanganian potasu.

> Czy ma to coż wspólnego z tym o czym mowa w linku od przedmówcy pożywej:
> -> "pokryte krystalicznym nalotem waniliny"

Wanilina jest składnikiem wanilii i czasem wyłazi na zewnątrz. W tym
przypadku jest to też wanilina, ale naturalna.

Waldek

15. Data: 2012-04-02 19:07:54

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

lamia wrote:

> "Bbjk" <b...@q...pl> wrote in message
>
> możesz mi zapodać na @ link do aukucji? - skoro już sprawdził ktoś to ja
> może skorzystam

A nie lepiej kupić w sklepie? Są sprzedawane w przezroczystych opakowaniach
i wyglądają jak zwiędła gałązka.

Waldek

16. Data: 2012-04-02 21:02:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Apr 2012 20:08:03 +0200, lamia napisał(a):

> kurczak się z radości sam tym opanierował
> a w czasie spożywania unosił się pod podniebieniem.

Czekolady nie dodałaś, to się nie liczy ;-P
--

XL wiosenna

17. Data: 2012-04-03 05:46:56

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-02 20:13, lamia pisze:

> możesz mi zapodać na @ link do aukucji? - skoro już sprawdził ktoś to ja
> może skorzystam

Ja u niego zawsze kupuję (nie tylko wanilię), jest świeżutka, miękka,
silnie pachnąca.
http://allegro.pl/wanilia-grube-laski-wanilii-swiat-
smakow-promocje-i2238634218.html
Warunek zachowania jakości jest taki, byś strąki przechowywała szczelnie
zamknięte. Jeśli nie zużyjesz całej laski, resztę możesz dać do słoiczka
z cukrem pudrem, będziesz miała do posypywania ciast, do alkoholu,
będzie ekstrakt albo po prostu trzymaj w mleku (niedługo), też nie
straci zapachu.

--
B.

18. Data: 2012-04-04 20:13:25

Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 01 Apr 2012 20:57:03 +0200, Bbjk napisał(a):

> pozostałość wkładam do buteleczki ze spirytusem

Sluszna droga. Jeszcze lepiej wrzucic do butelczyny z zacnymym bimbrem.
Nie trzeba czekac az sie wytworzy ekstrakt:) Polecam.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

19. Data: 2012-04-04 20:17:02

Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Apr 2012 11:51:46 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Niektóre substancje da się podrobić w laboratorium.

Wlasciwie wiekszosc. Problemy sa raczej z mieszankami wielu roznych
substancji.
OIDP opiera sie kawa i olejek rozany.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Proszę o najprostszy przepis na szparagi
Nixe, zrobiłaś to bananowe?
Domowe wędlinki - cd.
Czy miał ktoś też problemy ze zgrzewarką do folii Silvercrest
Czym jest probiokap...