co wskazuje zle eeg?

11. Data: 2006-10-19 15:47:09

Temat: Re: co wskazuje zle eeg?
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:l04l0bdxpasg.dlg@always.coca.cola...

> EEG nie "wykazuje padaczki", chyba że jest wykonane w trakcie napadu,
> wtedy może potwierdzić, że pacjent go ma (a czasami wcale nie jest to
> oczywiste), lub potwierdzić, że to, co ma pacjent to nie napad. Takie
> samo EEG u jednego chorego może znaczyć zupełnie co innego, niż u
> drugiego. EEG z opisanymi cechami napadowości nie oznacza rozpoznania
> padaczki; zdarza się też, że rozpoznajemy padaczkę mimo, że pojedyncze
> spoczynkowe EEG jest prawidłowe.

bardzo dziekuje za ten opis, duzo wniosl nowego do mojej wiedzy!

> Przeczytałem pozostałe posty w tym wątku i jedyne, co mogę powiedzieć,
> to to, że zapis (opis) musi zobaczyć lekarz prowadzący. Bez znajomości
> chorego, jego historii i stanu klinicznego, sam opis znaczy niewiele.

:(

ten "chory" jest praktycznie zdrowy, nic mu nie dolega. to jest dla nas
zalamujace, ze nie wiadomo do czego sie przyczepic:( w dziecinstwie mial
zdiagnozowana padaczke skroniowa, ale informacje o tym sa dosc enigmatyczne.
pamieta z dziecinstwa silne leki typu nitrozepam.

12. Data: 2006-10-19 15:49:58

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

do lekarza idziemy w przyszlym tygodniu. wolno jednak ten czas mija.
zastanawiamy sie, czy to e.w jest do leczenia - ew. jakiego typu mozna
dawac, pojecia nie mamy - uspakajajace, jakies inne? wogole sie na tym nie
znamy i nawet nie wiemy, czy diagnoza lekarza bedzie trafna?:( ja chorego
znam juz b. dlugo, nigdy nie widzialam zadnych napadow, objawow - nic
kompletnie.

13. Data: 2006-10-19 20:39:04

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 19 Oct 2006 17:49:58 +0200, siliana wrote:

> [...]
> znamy i nawet nie wiemy, czy diagnoza lekarza bedzie trafna?:( ja chorego
> znam juz b. dlugo, nigdy nie widzialam zadnych napadow, objawow - nic

Jeśli rzeczywiście nie ma ŻADNYCH napadów, i to od dawna, to IMVVHO nie
ma żadnego powodu do włączania leczenia. Żadnego leczenia.
Być może istnieją wskazania do rozszerzenia lub powtórzenia diagnostyki.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

14. Data: 2006-10-21 05:25:19

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli rzeczywiście nie ma ŻADNYCH napadów, i to od dawna, to IMVVHO nie
> ma żadnego powodu do włączania leczenia. Żadnego leczenia.
> Być może istnieją wskazania do rozszerzenia lub powtórzenia diagnostyki.

a o co ew. mozna rozszerzyc diagnostyke? poczytalabym sobie o innych
badaniach, napiszesz mi?...

15. Data: 2006-10-21 07:20:44

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 21 Oct 2006 07:25:19 +0200, siliana wrote:

> a o co ew. mozna rozszerzyc diagnostyke? poczytalabym sobie o innych
> badaniach, napiszesz mi?...

O badania obrazowe. Ale bez znajomości chorego nie mam pojęcia, czy
trzeba, czy nie.

16. Data: 2006-10-21 17:01:48

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O badania obrazowe. Ale bez znajomości chorego nie mam pojęcia, czy
> trzeba, czy nie.

a to pewnie jak lekarz nie uzna za potrzebne, to nie da skierowania. ale
dzieki za wskazowke:) a w tym przypadku wlasciwszy (oczywiscie ew.) bylby
rezonans, czy tk?

17. Data: 2006-10-21 17:14:18

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 21 Oct 2006 19:01:48 +0200, siliana wrote:

> a to pewnie jak lekarz nie uzna za potrzebne, to nie da skierowania. ale
> dzieki za wskazowke:) a w tym przypadku wlasciwszy (oczywiscie ew.) bylby
> rezonans, czy tk?

A skąd ja mogę wiedzieć, skoro nie znam przypadku? :)

18. Data: 2006-10-22 10:52:59

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A skąd ja mogę wiedzieć, skoro nie znam przypadku? :)

to moglbys tylko napisac co pokazuje rezonans, czego nie pokaze tomografia i
odwrotnie?

19. Data: 2006-10-23 13:33:39

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 22 Oct 2006 12:52:59 +0200, siliana wrote:

> to moglbys tylko napisac co pokazuje rezonans, czego nie pokaze tomografia i
> odwrotnie?

Tak w skrócie i subiektywnie:

Klasyczna tomogafia: bardzo dobrze obrazuje struktury kostne, świetnie
widać w TK świeżą krew, nieźle widać w niej zmiany powodujące destrukcję
kości.
Klasyczne MRI - o kościach mówi niewiele, pokazuje głównie tkanki
miękkie, dokładniej pokazuje ich niuanse. W większosci przypadków ma
lepszą rozdzielczość niż TK.

W diagnostyce padaczki zasadniczo złotym standardem nadal jest TK z
kontrastem. MRI raczej wykonuje się w przypadkach
wątpliwych/szczególnych/wymagających dalszego wyjaśnienia.

Poza tym jest jeszcze na przykład TK o wysokiej rozdzielczości, TK
naczyniowe, MRI naczyniowe i spektroskopia MRI, które mówią więcej i
inaczej:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

20. Data: 2006-10-24 17:02:48

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Klasyczne MRI - o kościach mówi niewiele, pokazuje głównie tkanki
> miękkie, dokładniej pokazuje ich niuanse. W większosci przypadków ma

chmmm, to z tego opisu powiedzialabym ze lepiej robic MRI zatok, a tu zawsze
zlecaja TK...

> W diagnostyce padaczki zasadniczo złotym standardem nadal jest TK z
> kontrastem. MRI raczej wykonuje się w przypadkach
> wątpliwych/szczególnych/wymagających dalszego wyjaśnienia.

lekarz powiedzial (na podstawie wczesniej wklejonego tu eeg), ze wszystko w
normie, nie ma zadnych innych objawow, wiec nastepne eeg za rok. zastanawiam
sie, czy to sluszna diagnoza:(

> Poza tym jest jeszcze na przykład TK o wysokiej rozdzielczości, TK
> naczyniowe, MRI naczyniowe i spektroskopia MRI, które mówią więcej i
> inaczej:)

o matko, to chyba juz w to nie wnikam, bo proste zrozumienie roznic pomiedzy
MRI a TK nie jest dla mnie takie jasne:)

Kulka na brzuchu wielkości orzecha... bardzo boli...
szkła kontaktowe - lewa prawa strona...
Jest chirurg albo radiolog na sali ? Zszywacze biurowe ....
Jest chirurg albo radiolog na sali ?
Niedrożna trąbka Eustachiusza