co zamiast ziemniakow?

11. Data: 2007-05-08 08:16:10

Temat: Re: co zamiast ziemniakow?
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> Pokaż mi korzystne wartości odżywcze kluch... hihi
> BTW te co wymieniłeś w zasadzie składają się własnie z tych zapychających
> ziemniaków.

zapychaczem jest tu raczej maka a nie ziemniaki...
A moze tak placki zieniaczane???

12. Data: 2007-05-08 08:17:36

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> Kaszę skrzętnie pominąłeś? Uważam, że jest zdrowsza. A kluchy
> smaczniejsze niż kupa ziemniaków.

moze i smaczniejsze.. (sam je lubie - zeby nie bylo watpliwosci), ale czy
zdrowsze?
co do kaszy.. owszem.. taka gryczana, prazona a pozniej ugotowana... z
sosikiem jakims i np. gulaszem z zoladkow...
Pycha...
a do tego ogortas malosolny...
ech.................

13. Data: 2007-05-08 08:28:00

Od: "Patrycja" <p...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości
.

> Wszelkie kluski (śląskie, kopytka etc.), kasze (jaglana, gryczana,
> pęczak etc.) dobrze się komponują z mięskiem - ale sosik do tego
> obowiązkowo.
>
> BTW ziemniaki mają _jakiekolwiek_ korzystne wartości odżywcze? Ja to nie
> jadam tego jako zapychacz (kupa ziemniorów do kotleta), prędzej właśnie
> kasze czy ryż. Ziemniaczki (opiekane, czy frytki, czy z kominka)
> bardzo okazjonalnie.

no wlasnie frytki, ziemniaczki w mundurkach, placki ziemniaczane i inne
odpadaja.
niestety do kopytek i kaszy pasuje jakis gulaszyk/sosik. a to tez dzis
odpada.

myslalam nad jakims warzywem zastepczym, ale jak juz pisalam kalafior tez np
odpada.

14. Data: 2007-05-08 08:28:41

Od: "Patrycja" <p...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM eL" <badbatz99CUT_THIS@hotmailAND_THIS.com> napisał w
wiadomości news:1XP%h.4435$Kz1.2739@trndny09...
> "Patrycja" <p...@k...pl> wrote in message
> Nic.
> Wymieszaj salate (salata, rugula, szpinak, radicchio, takie tam zielska)
> vinaigrette, uformuj maly kopczyk na talerzu z tejze salaty jako
> "podloze",
> naookolo uloz np. pare marynowanych pieczarek i/albo marynowana (albo -
> lepiej - z oleju) papryke, na wierzch salaty wrzuc kotlet pociety w paski
> masz wspaniala potrawe.

dla mnie moze i tak. dla mojego faceta niekoniecznie bedzie to takie
wspaniale ;)

15. Data: 2007-05-08 08:31:37

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości
.

> Kaszę skrzętnie pominąłeś? Uważam, że jest zdrowsza. A kluchy
> smaczniejsze niż kupa ziemniaków.

Kaszę pominęłam, bo się jej nie czepiam.

QrA

16. Data: 2007-05-08 08:45:23

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Patrycja" <p...@k...pl> wrote in message

Nie ma warzyw zastępujących ziemniaki po za bananami (takimi do
gotowania), topinamburem, bulwami kolokazji, jamem (pochrzyn, chiński
ziemniak), taro - ale nie wiem, co z tego można kupić w Polsce, pewnie
znalazłoby się jeszcze trochę zamienników...
Proponuję kaszę - jęczmienną, drobną - krakowską -, ugotowaną na
półsypko - nie rozlatuje się nabrana na widelec - nie musi być do niej sos -
byle sałatki było dużo.Nadaje się do wszystkich mięs, lekkostrawna.
Może też być kasza kukurydziana - jak kto lubi - ugotować bardzo gęstą
mamałygę - przepisy w necie, wylać na zmoczony talerz - wystygniętą można
pokroić na kawałki - kluski, podobnie mozna zrobic danie z kaszy manny.
Zamiast ziemniaków można faszerować dyniowate, cebulę, kalarepę,
brukiew - jajkiem, ryżem, kaszami, a nawet makaronami i podawać z sosem i
mięsiwem.
Lub najprostsze - kupić lub zrobić łazanki - kluski kwadratowe - na
maszynce Marcato prosto się je robi z taliateli... wystarczy pokroić nożem w
poprzek - dziwne, że nie zrobili przystawki z nożem tnącym poprzecznie te
paski czy to całe taśmy - na makaron - krajankę.

17. Data: 2007-05-08 08:50:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
> poprzek - dziwne, że nie zrobili przystawki z nożem tnącym poprzecznie te
> paski czy to całe taśmy - na makaron - krajankę.

Kolokazja i taro to jedna roślina, ale może być sprzedawana pod różnymi
nazwami.
Zapomniałem wymienić maniok - pół świata go spożywa a dzieci w postaci
pysznej tapioki - sam jadłem jako małe dziecko.

18. Data: 2007-05-08 11:25:53

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Felinity" <f...@A...pl> wrote in message
> Zgodzę się ze wszystkim oprócz tego kotleta na wierzchu - szczególnie
> jeśli ciepły, to może "odparzyć" sałatę, a taka jest IMO bardzo
> nieapetyczna i nieestetycznie wygląda.

Niekoniecznie (choc to rzecz gustu, takze uwarunkowanego tradycja
kulinarna.) Podawanie wielu potraw miesnych "prosto z patelni" jest
bledem - nalezy dac sie np. smazonemu miesu nieco odstac (np. 5 minut pod
luzna folia aluminiowa) a bedzie lepsze w smaku. Daje to tez szanse
obnizenia temperatury "skorki" kotleta dzieki czemu bedzie ladnie
koegzystowal z zimna salata choc w srodku bedzie apetycznie cieply. Jesli
takie mieso kroimy, nalezy to zrobic bezposrednio przed podaniem.

19. Data: 2007-05-08 11:31:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poprzek - dziwne, że nie zrobili przystawki z nożem tnącym poprzecznie te
> paski czy to całe taśmy - na makaron - krajankę.

Pisałem o dyniowatych - polecam dynie makaronową - normalną dynię w kostkę z
tarta bułką, placki z kabaczków (jak ziemniaczane) z pikantnym kwaskowatym
sosem lub nawet gulaszem.

20. Data: 2007-05-09 13:01:28

Od: Felinity <f...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

W piękny wiosenny poranek dnia Tue, 08 May 2007 11:25:53 +0000, istota
zwiewna znana jako eM eL napisała:

> [...]
> koegzystowal z zimna salata choc w srodku bedzie apetycznie cieply.
> Jesli takie mieso kroimy, nalezy to zrobic bezposrednio przed podaniem.

Z takich połączeń to ja wolę zimną/chłodną karkówkę z grilla lub
podsmażone piersi z kurczaka/indyka z przyprawami do sałaty z sosem
jogurtowym (z odrobiną słodko-ostrego Tao-Tao dla smaku najchętniej). I
pieczarki wtedy chętnie, i oliwki mogą być, papryka też super.

Pozdrawiam,
Fel :)

--
/ Felinity / GG#5435158 http://felinity.jogger.pl \
//////////// toute la vie avec les fou :) \\\\\\\\\\\

pieczarki i bakłażan
Niby proste, a jednak...
Dieta matki karmiącej
mięso z kangura - jak przyrządzić?