co zrobic z filetow rybnych?

1. Data: 2003-10-22 16:28:17

Temat: co zrobic z filetow rybnych?
Od: "cetka" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

co - poza panierowanymi kotletami - mozna zrobic z filetow rybnych na obiadek?

1. Data: 2003-10-22 18:48:09

Temat: Re: co zrobic z filetow rybnych?
Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"cetka" <c...@g...pl> wrote in message
> co - poza panierowanymi kotletami - mozna zrobic z filetow rybnych na
obiadek?

Kiedys tez sie nad tym zastanawialam, az nie wymyslilam takiej duszonej
rybki:

Ryba marchewkowo - cebulowa

Filety rybne (mogą być dowolne)
marchew
cebula
sol, pieprz, przyprawy

Nadaję się w zasadzie każda. Trzeba ją tylko przyprawić, posypać maką i
obsmażyć. Potem obficie zasypujemy startą na tarce o dużych oczkach
marchewką i posiekaną cebulą (może być warstwami, jeżeli jest więcej
ryby), podlewamy wodą z przyprawami i dusimy, tak że 20 min., aż się
"udusi". Rybka wychodzi soczysta, miękka i pachnąca. Mi najbardziej
smakuje z ryżem, ale też może być podana z kuskusem lub kaszą gryczaną.
Źródło: Pomysł własny

Bozenka z Wilna ;o)
GG 4506116 http://bozena.host.sk
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/

1. Data: 2003-10-22 19:08:56

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Bożenka napisal(a):

> [...]
>cebula
>sol, pieprz, przyprawy
>
>Nadaję się w zasadzie każda. Trzeba ją tylko przyprawić, posypać maką i

No to taka odmiany ryby po grecku ;--). Ja w ogole nie smaze ryby,
tylko surowa wrzucam do warzyw i razem dusze.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-10-22 19:20:53

Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cetka" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> co - poza panierowanymi kotletami - mozna zrobic z filetow rybnych na
obiadek?

> --

W naczyniu zaroodpornym : warstwa makaronu, warstwa ryby (pokrojone filety),
warstwa sera i pieczarek, powtorzyc, na wierzch sporo sera. Zapiec. Mozna
pododawac roznosci wedle upodoban :)

pozdrawiam
Mor,

1. Data: 2003-10-22 19:35:13

Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> wrote in
message news:ccldpvc2mvplqfqo70j1vo4mms78h9d2ac@4ax.com...
> No to taka odmiany ryby po grecku ;--). Ja w ogole nie smaze ryby,
> tylko surowa wrzucam do warzyw i razem dusze.

Taka tez robie, tylko w bardziej bogatym zestawie warzyw ;-)

Bozenka z Wilna ;o)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2003-10-22 21:31:22

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"cetka" <c...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
> co - poza panierowanymi kotletami - mozna zrobic z filetow rybnych na
obiadek?

http://www.gazeta.pl/usenet/

Rybke plozyc na kawalku folii aluminiwej, posolic, popieprzyc, troche soku z
cytryny, troche czosnku, kilka krazkow cebuli, marchewka, pora, seler
(pokrojone) zrobic z folii "stateczek" (brzegi folii zawinac do gory i
zrobic tak paczuszke) i wsadzic na ca. 20 min do nagrzanego piekarnika.
Podawac np. z ryzem.

Monika

1. Data: 2003-10-22 21:35:37

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cetka" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> co - poza panierowanymi kotletami - mozna zrobic z filetow rybnych na
obiadek?

> --

Zapiekanke:

-usmazone na oliwie plasterki cukinii ze skorka, duszona na oliwie cebula,
paski papryki, zolty ser, kapary, sol, Rybe tym ubrac, ser rzecz jasna na
wierzchu, zapiec. Mozna popieprzyc bialym pieprzem ale ja nie daje bo nie
znosze jego natarczywego smaku. Z ziol mozna troszke estragonu dac, na
gotowa zapiekanke swiezy koperek. Podawac z pieczywem jakos zgrilowanym albo
stostowanym, z maslem ziolowym albo czosnkowym.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2003-10-23 07:11:17

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"cetka" <c...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
> co - poza panierowanymi kotletami - mozna zrobic z filetow rybnych na
obiadek?

> --
Te panierowane, usmazyc, do zalewy octowej i za dwa dni masz pyszne
"opiekance"
Ilona

1. Data: 2003-10-23 09:33:24

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Usmażyć pieczarki, cebule, paprykę pokrojoną w kawałki, podlać wodą. Jak
wszystko będzie już podduszone dodać kawałki ryby (można wcześniej obtoczyć
małe kawałki ryby w mące i podsmażyć). Chwilę podgotować doprawić do smaku
solą i pieprzem, zagęścić mąką, dodać śmietanę i gotowe. Można dodać
pokrojone anchovis,wtedy jest bardziej rybne. Podawać z ryżem.

Anet

1. Data: 2003-10-24 00:07:30

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>co - poza panierowanymi kotletami - mozna zrobic z filetow rybnych na
>obiadek?

Ja od lat robie rybe,ktora smakuje o dziwo nawet ludziom co nie lubia ryb.Jesli
masz dostep do mleka kokosowego nieslodzonego w puszce to bardzo polecam te
latynoska domowa potrawe.

Ryba kokosowa (Pescado con coco)
1 kg filetow rybnych
5-10 zabkow czosnku(ile kto lubi)usieczonego drobno
lyzeczka soli
pol lyzeczki pieprzu
lyzka kopiasta swiezego oregano
albo lyzeczka suszonego
sok z cytryny
Z tego robie marynate,smaruje filety i wkladam do lodowki na godzine.
Obtaczam je nastepnie w mace i podsmazam przez momencik (ja uzywam oleju
kokosowego ale kiedys uzywalam oliwy i bylo dobre).Odkladam rybe na bok i robie
salse.
Salsa
2 cebule pokrojone w paski
1 czerwona papryka w paski
1 zielona papryka w paski
2-3 lyzki koncentratu pomidorowego
puszka mleka kokosowego
marynata od ryby
Na patelni,w ktorej smazylam rybe smaze cebule i papryki.Przekladam to do
garnka i dodaje przecier,marynate i mleko kokosowe.Podgrzewam zeby sie wszystko
polaczylo,dodaje filety i dusze kilkanascie minut az ryba bedzie akurat.Nie
przesadzac bo sie rozleci.Probuje czy wystarczajaco slone,czy nie dodac wiecej
cytryny.Czasem dodaje troche bulionu warzywnego w proszku cos jak vegeta ale
bez glutaminianu.
Jemy z bialym ryzem posypane obficie natka pietruszki.
Czasem do tego robie czarna fasole i "tostones" czyli smazone plastry
specjalnych bananow.
Pozdr.Dot

Slodkie mleko skondensowane w DE - gdzie?
Tez o alkoholu
Żółtka ubijane na parze
Ciasto cynamonowe z budyniem i jablkami - chwale sie :) [P]
Likier kakaowy- na chłodne wieczory