cos dla fanow bazyli

1. Data: 2004-08-31 07:43:15

Temat: cos dla fanow bazyli
Od: "ktosia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazlam przepis na przechowanie bazylii.
Teraz kupuje na rynku swierze peczki, ale nawet jak zdarza mi sie nabyc
doniczkowa w hiper zwykle nie zurzywam calej.
Jest to wiec super pomysl na przechowanie zarowno tego co sie kupilo na
zapas, jak i tego co po prostu moze sie zmarnowac.

zrodlo: Frank Stein Pikantne przetwory

2 peczki bazylii
6- 8 zabkow czosnku
3 lyzeczki soli
1/4 l oliwy

Bazylie umyc i osuszyc na sciereczce. Oderwac listki i grubo posiekac.
Czosnek obrac i pokroic w cienkie plsterki. Listki Bazylki wymieszac z
czosnkiem i oliwa i upchnac do sloika [w przepisie jest 1/4 litra, ale moje
peczki byly duze- sloik wyszedl litrowy wiec soli oliwy i czosnku tez wiecej
poszlo]

Przechowywac w lodowce do pol roku

Pewno jest to dobry pomysl na inne ziola tez, Ja pochlaniam sporo bazylki i
na tym poprzestane
pzdr dla ziolowo- srodziemnomorskich fanow
Ktosia

1. Data: 2004-08-31 08:07:29

Temat: Re: cos dla fanow bazyli
Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2 peczki bazylii
> 6- 8 zabkow czosnku
> 3 lyzeczki soli
> 1/4 l oliwy

Dzieki. To faktycznie niezly pomysl. Ja ostatnio upchnelam umyte listki
bazyli do sloika i zalalam oliwa z oliwek. To byl sloik z pstrykajacym
wieczkiem i o dziwo sam sie zamknal :)

Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-08-31 13:33:11

Od: "eM eL" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ktosia <k...@o...pl> napisał(a):

> Znalazlam przepis na przechowanie bazylii.
..
> zrodlo: Frank Stein Pikantne przetwory
>
> 2 peczki bazylii
> 6- 8 zabkow czosnku
> 3 lyzeczki soli
> 1/4 l oliwy

Stay, dobry wloski sposob...
No a potem dodac orzechy, parmezan, zmiksowac i masz Pesto :-)))

--
><eM eL><Washington, D.C.><
><There are lies, damned lies and statistics><

Jak ozdobic tort na chrzciny
Sok z Arbuza
Tajemnicza machina do parzenia kawy
Czeskie knedlički