cukinia

1. Data: 2004-09-16 11:58:12

Temat: cukinia
Od: "Kasia" <k...@p...ckp.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
poszukuje ciekawych przepisow na dania z cukinii. (oprocz lecza)

Pozdrawiam. Kasia

1. Data: 2004-09-16 12:20:41

Temat: Re: cukinia
Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> witam,
> poszukuje ciekawych przepisow na dania z cukinii. (oprocz lecza)

ja właśnie jestem w trakcie faszerowania cukinii :))
możesz też tak zrobić
pozdr Magda

1. Data: 2004-09-16 12:23:28

Od: "Amy" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam faszerowaną. Trzeba wziąść dużą cukinię, przekroić na wzdłuż pół
wydrążyć gniazda nasienne. Obydwie połówki napełnić farszem, czyli
ugotowanym ryżem z mielonym surowym mięskiem, farsz oczywiście przyprawić
można dodać pietruszki. Cukinie ułożyć obok siebie w brytwannie podlać
śmietaną i piec koło godziny w temp. 180 pod przykryciem.

1. Data: 2004-09-16 12:36:05

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

zrób placuszki z cukinii - robi się je tak jak ziemniaczane (trzesz ta
'dużych' oczkach na tarce)
ja podałam z sosem pomidorowym - PYCHA :-)))

Pozdrawiam.

Jini - anioł kobieta :-)

1. Data: 2004-09-16 12:46:34

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jini" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> zrób placuszki z cukinii - robi się je tak jak ziemniaczane (trzesz ta
> 'dużych' oczkach na tarce)
> ja podałam z sosem pomidorowym - PYCHA :-)))

Pycha, można dodać słonecznik albo dynię do masy, albo wetrzeć jeszcze
marchewkę - będzie weselej.
A utartą cukinię warto dobrze odcisnać z soku, wtedy placki się nie
rozpadają.
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-09-16 12:49:43

Od: "osinka" <o...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> można dodać pietruszki. Cukinie ułożyć obok siebie w brytwannie podlać
> śmietaną i piec koło godziny w temp. 180 pod przykryciem.

Hej
Dodaję do farszu kukurydzę z puszki, niekiedy ser pokrojony w kostkę (w
zalezności od humoru), oczywiście pod koniec pieczenia - również na wierzchu
posypuję serem i na krótko zapiekam.
Cukinię podlewam przed wstawieniem do piekarnika przecierem pomidorowym
(własnym) + przyprawy, ale to już moje "udziwnienie". :)

1. Data: 2004-09-16 12:52:56

Od: "ktosia" <k...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@p...ckp.pl> napisał w wiadomości
> witam,
> poszukuje ciekawych przepisow na dania z cukinii. (oprocz lecza)

cukinie na plasterki, przyprawic,w jajku obtaczac i w bulce tartej i
usmazyc -pychota, do tego dip czosnkowy! SZybkie i smaczne!!!!
Wczoraj zrobilam eksperyment i wsadzilam te plcuszki do sloika, zalalam
sosoem pomidorowym i zapasteryzowalam. Chrupiace na pewno nie bedzie,ale
mysle ze to smaczny i szybki obiad z tego wyjdzie.:)

Bardziej czasochlonnie:
w plasterki pokroic cukinie, posolic, popieprzyc skropic cytryna, opruszyc
maka, usmazyc, ulozyc na duzym talezu tak aby plastry zachodzily na siebie i
nie zaslanialy sie zupelnie
Do tego przygotowac marynate:
zeszklic 1 cebulke z paroma zabkami czosku, podlac 100 ml rosolu ( ja daje
wode z wegeta), octu winnego i bialego wytrawnego wina.
Marynata zalac cukinie- efekt rewelacyjny. Mozn to jesc na cieplo i na zimno
Bardzo to lubie i zwykle przygotowuja na spotkanka towrzyskie.

Zapiekac pokrojona w plastry przekldajac innymi warzywami, miesem, makaronem
lub pokrojonymi w plastry ziemniakami posypana serem, lub zalana smietana
wymieszana ze satrkowanym zoltym serem.

albo placuszki:
trzesz cukinie na tarce lezki
dodajesz kombinacje innych startych warzyw np:
- ziemniaki
- marchewka
- ja robilam ostanio: papryka, cebula, czosnek
- nawet zolty ser jako dodatek bedzie sie dobrze czul
do tego jajko, troszke maki do uzyskania konsystencji, przyprawy
formowac placuszki, obtaczac w bulce tartej, albo i nie, smazyc

Surowka z cukini i pieczarek
Jedno i drugie ( surowe) 50%/50% po umyciu pokroic
Dodac lekko pokruszone po podsmazeniu orzechy wloskie
Wymieszac z majonezem, posolic

pzdr
Ktoska

1. Data: 2004-09-16 13:00:21

Od: Patrycja Scelina <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Plecam "kotlety" z cukini. Obrana cukinie pokroic w grubsze plastry(z
gniazdami lub bez-zalezy og gustu), obtoczyc w jajku i bulce i na
patelnie.Polecam smazyc na margarynie.
Smacznego

--
Patrycja

1. Data: 2004-09-16 13:07:47

Od: Vefour <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> witam,
> poszukuje ciekawych przepisow na dania z cukinii. (oprocz lecza)
>
> Pozdrawiam. Kasia

Leczo nie ma w sobie cukinii :)) Przynjamniej takie węgierskie.

Ale do rzeczy - fajna jest taka oto przystawka:

Cukinia spora, jedna
Serek kozi, b. dobre są takie w jakby-papierowych pudełkach. UWAGA:
przytsawka zazwyczaj smakuje nawet tym, ktorzy tego sera nie lubia - ziola
lamia czesciowo jego specyficzny smak i zapach.
Zioła (tymiane, rozmaryn, mięta, pietruszka, kto co lubi) - świeże
Sól&pieprz

Cukinię kroisz na plastry, ale wzdłuż !!! Ma wyjśc kilkanaście długich,
równej grubości, niezbyt grubych. Jest to trudna operacja, jak masz tzw.
mandoline, uzyj.

Serek mieszasz z ziołami i przyprawami.Mozesz to zrobic wczesniej, aby sie
smaki przemieszaly.

Plastry cukini blanszujesz, wyjmujesz, zmina woda, osuszasz. Na plasterze
cukinii rozsmarowywujesz mase z serka koziego, ew. pieprz i zwijasz w
rulonik. Ruloniki na talerz, mozesz polac oliwą (dobrą! :)
Tyle.

--
Vefour.pl

1. Data: 2004-09-16 13:10:09

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@p...ckp.pl> napisał w wiadomości
> witam,
> poszukuje ciekawych przepisow na dania z cukinii. (oprocz lecza)

A jeśli masz młodą cukinię, to mozna ją pokroić w słupki i używać razem z
innymi surowymi warzywami do maczania w dipach :) Bardzo smaczna. Czosnkowy
dip pasuje jak najbardziej.
Pozdrawiam, Agata

Sól selerowa do Krwawej Mary
Serki olomuckie ;)