czachy cd. - teraz czapki i kaptury

1. Data: 2008-09-20 16:24:12

Temat: czachy cd. - teraz czapki i kaptury
Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Z żalem obserwująć śmierć wątku o koszulce z czachą ;) pozwolę sobie
podesłać link do wpisu na blogu Marcina Małego (anglista) na temat zakazów
właśnie ustalonych w jego szkole.

część pierwsza
http://my.opera.com/mmaly/blog/show.dml/2566476

ciąg dalszy - szczególnie polecam
http://my.opera.com/mmaly/blog/show.dml/2578860

Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994
http://the.fork.pl

2. Data: 2008-09-20 17:11:36

Temat: Re: czachy cd. - teraz czapki i kaptury
Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Gryszkalis" <m...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Z żalem obserwująć śmierć wątku o koszulce z czachą ;) pozwolę sobie
> podesłać link do wpisu na blogu Marcina Małego (anglista) na temat zakazów

Miałabym małe zaufanie do nauczyciela, który publicznie chwali się tym, że
swoich uczniów potrafi rozpoznać tylko po kolorze czapki, a bez czapki to
już anonimowa masa mu się jawi przed oczami.

Agnieszka

3. Data: 2008-09-20 19:24:50

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...net> napisał w wiadomości
> [...]
> swoich uczniów potrafi rozpoznać tylko po kolorze czapki, a bez
czapki to
> już anonimowa masa mu się jawi przed oczami.

Jak ten górnik w filmie "Vinci", hihihihi

4. Data: 2008-09-21 15:41:56

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Sep 2008 18:24:12 +0200, Marcin Gryszkalis napisał(a)
w:<news:gb33av$228$1@node1.news.atman.pl>:

> http://my.opera.com/mmaly/blog/show.dml/2566476

Demagogia. Mam nadzieję, że ten pan tylko zgrywa się, iż pod zakaz
chodzenia w szkole w czapkach byłby gotów podciągnąć zakaz przebrania się
za Św. Mikołaja. Nie sądzę, aby nauczyciel naprawdę był taki głupi.

--
Quid leges sine moribus?

5. Data: 2008-09-21 19:18:07

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

> Nie sądzę, aby nauczyciel naprawdę był taki głupi.

Mało jeszcze widziałeś.

6. Data: 2008-09-21 19:22:27

Od: Paulinka <paulinka503@przecz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

lemonka pisze:
> Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

> Mało jeszcze widziałeś.

A cóż ten nauczyciel tak strasznego napisał, że wg Was jest głupi?

--

Paulinka

7. Data: 2008-09-21 19:33:34

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@przecz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości news:gb6713$2f0$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> A cóż ten nauczyciel tak strasznego napisał, że wg Was jest głupi?

Ja pisałam ogólnie, że czasami nauczycielska gópota przekracza granice
głupoty. Ale przykładów przytaczać nie będę z czystego miłosierdzia.

8. Data: 2008-09-21 21:25:02

Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szerr wrote:
> Demagogia. Mam nadzieję, że ten pan tylko zgrywa się, iż pod zakaz
> chodzenia w szkole w czapkach byłby gotów podciągnąć zakaz przebrania się
> za Św. Mikołaja.

Z jednej strony można to potraktować jako żart - ale z drugiej mówimy o
ustanowionym prawie. Prawie, którego przestrzegania chcielibyśmy uczyć i
wymagać. W Polsce z powodu nieprecyzyjnego prawa (i swobodnie
interpretujących je urzędników) cierpi wiele osób. Jeżeli decydujemy się na
uchwalenie prawa to róbmy to tak, żeby nadawało się ono do czegoś. Żeby nie
było tak, że szkoła uchwala statut po to, żeby za chwile wymyślać jak go
obchodzić - albo bagatelizować "drobne" niezgodności zachowania nauczycieli
z tymże statutem. Prawo powinno być odporne na złośliwie dobrane dane
wejściowe - bez tej odporności tworzą się luki.

Jak mamy napisane w statucie, że uczniom w pracowni technicznej nie wolno
przebywać bez opieki to nie zostawiamy ich "na minutkę", jak piszemy że nie
chodzimy w czapkach to nie chodzimy, a jak chcemy jednak czasem chodzić -
to nie wpisujemy takich głupot do statutu...

9. Data: 2008-09-22 05:34:44

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Gryszkalis pisze:

> Z jednej strony można to potraktować jako żart - ale z drugiej mówimy o
> ustanowionym prawie. Prawie, którego przestrzegania chcielibyśmy uczyć i
> wymagać.

Dokładnie

> [...]

> z tymże statutem. Prawo powinno być odporne na złośliwie dobrane dane
> wejściowe - bez tej odporności tworzą się luki.

Przy czym czasami trudno jest to niestety ustalić. Ta nasza dyskusja
jest tego świetnym przykładem. Jak ustalić co jest zakazane, a co nie?
Dopuszczać wyjątki, czy nie? Jak dopuścimy wyjątki, to jak uzasadnić to
tym co pozostali "w zakazie"? To może lepiej dopuścić wszystko? Ale to
na pewno dobrze, jak wszystko można? Ładować się w bezsensowne dyskusje
np. z neofaszystami, że swastyka to oczywiście tysiącletni symbol cnoty
i pomyślności i z III Rzeszą to łączy ją tylko tysiącletniość?

BTW. Rano w radiu słyszałem, że w USA ochroniarze nie wpuścili do szkoły
dziewczyny z różańcem. Ich zdaniem to znak przynależności do gangu :-)
I tak jechałem i się zastanawiałem: Nadgorliwość ochroniarzy? A może
faktycznie jakaś gang obrał sobie różaniec za znak rozpoznawczy? No bo
na kij nosić do szkoły publicznej różaniec?...

Stalker

--
www.pomocdlarenaty.pl

10. Data: 2008-09-22 06:08:00

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Sep 2008 23:25:02 +0200, Marcin Gryszkalis napisał(a)
w:<news:gb69a7$r00$1@node1.news.atman.pl>:

Prawo nie jest w stanie przewidzieć wszystkiego i nie tak się je
interpretuje, jak sobie to po amatorsku wyobrażasz.

> Jak mamy napisane w statucie, że uczniom w pracowni technicznej nie wolno
> przebywać bez opieki to nie zostawiamy ich "na minutkę"

Tak? Ale sądy rozumują inaczej. Oto cytaty z uzasadnienia pewnego wyroku:

"Zdaniem sądu samo pozostawienie wychowanków na kilka czy kilkanaście minut
nie stanowi o braku nadzoru i opieki ze strony wychowawców."
"Sąd podkreślił, że nadzór nie polega na pilnowaniu każdego z uczniów bez
przerwy. Nawet wyjście do toalety musi zabrać kilka minut i trudno taką
sytuację uznać za zaniedbanie w nadzorze."

> jak piszemy że nie chodzimy w czapkach to nie chodzimy

Ani czapka św. Mikołaja z okazji tradycyjnego święta, ani czapka noszona z
powodu chemioterapii albo brzydkiej blizny na głowie nie podpada pod taki
zakaz statutowy. Jest to oczywiste dla każdego myślącego człowieka.

--
Quid leges sine moribus?

odrabianie lekcji
Tatusiowe "Last minute"