czarna fasolka

1. Data: 2001-10-31 11:20:06

Temat: czarna fasolka
Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

od niedawna zwrocilam uwage na duzy wybor fasolek firmy florpak. maja w
swym asortymencie m.in. wlasnie czarna fasolke. maja nawet azuki :)
poniewaz kiedys jadlam super salatke z czarnej fasolki i kielkow
slonecznika i czegos tam jeszcze (hm, niestety nie pamietam czego), kupilam
ja sobie ostatnio. czarna fasolka jest rewelacyjna, do tego kolor...
swietnie wyglada na talerzu :)

a teraz troche rozrywki: odpocznijmy wreszcie od oklepanych potraw i
zaprezentujmy co nowego - tym razem proponuje wlasnie potrawy z czarna
fasolka. troche swierzego powietrza trzeba do kuchni wprowadzic!
:))))))))))

ja osobiscie probuje stworzyc jakas salatke z kielkami slonecznika. jeszcze
nie wiem co z tego wyjdzie wiec nie wiem czy sie pochwale przepisem ;)
wiem jedno: nie moczcie jej za dlugo! ja namoczylam na noc, a na opakowaniu
jest ze na 8-12 godz. sie powinno. przez to niektore ziarenka popekaly. w
dodatku zarowno w czasie moczenia jak i gotowania fasolki sie odbarwiaja.
moje juz wcale nie sa czarne ;( a w tamtej salatce naprawde wygladaly jak
wegielki.
o1 teraz jak przestygly troche zciemnialy1 :) ale nadal nie sa czarne...
mowi sie trudno, czlowiek na bledach sie uczy :)

no wiec co wy proponujecie z takiej fasolki?

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-10-31 11:21:38

Temat: Odp: czarna fasolka
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> mowi sie trudno, czlowiek na bledach sie uczy :)
>
> no wiec co wy proponujecie z takiej fasolki?

z czarnej fasoli ja kiedys ugotowalam fasolowke, haha, nie dalo sie na nia
patrzec- taka byla czarna, choc w smaku dobra:)

a widzialas ta fasole czarna w plamki koloru lila??? tez jest swietna do
salatek ale trzeba uwazac przy gotowaniu zeby sie nie rozpadla. ja nie
namaczam, po prostu dluzej gotuje.

Mechcia

1. Data: 2001-10-31 11:36:55

Temat: Re: Re: czarna fasolka
Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

MechaGodzilla wrote:
> z czarnej fasoli ja kiedys ugotowalam fasolowke, haha, nie dalo sie na nia
> patrzec- taka byla czarna, choc w smaku dobra:)

chyba te zaczne prowadzic takie eksperymenty :)

> a widzialas ta fasole czarna w plamki koloru lila??? tez jest swietna do
> salatek ale trzeba uwazac przy gotowaniu zeby sie nie rozpadla.

nie... takiej jeszcze nie spotkalam. musi wygladac jeszcze zabawniej niz
czarna :))))))

> ja nie
> namaczam, po prostu dluzej gotuje.

nastepnym razem tez wlasnie mam zamiar tak zrobic.
a skoro ty tak robisz to pewnie sie uda :)

pat

1. Data: 2001-10-31 11:56:11

Temat: Re: czarna fasolka
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"PatryCCCja" <k...@s...pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
kupilam
> ja sobie ostatnio. czarna fasolka jest rewelacyjna, do tego kolor...

/,,,/

> no wiec co wy proponujecie z takiej fasolki?
>

> pat
> --
Irek nie wie o jaka dokladnie fasole chodzi ale sam uwielbia swinine z
warzywami, bambusem, czosnkiem i wlasnie czarna fasola na ostro. A potrafi
tego zjesc, ze hej!

1. Data: 2001-10-31 13:32:11

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Irek nie wie o jaka dokladnie fasole chodzi ale sam uwielbia swinine z
>warzywami, bambusem, czosnkiem i wlasnie czarna fasola na ostro. A potrafi
>tego zjesc, ze hej!

to niechno jeszcze Irek powie w przyblizeniu - oborbka tego jaka?
smazyc/dusic?
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-31 14:47:53

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> schrieb im Newsbeitrag

> to niechno jeszcze Irek powie w przyblizeniu - oborbka tego jaka?
> smazyc/dusic?
> Krysia
> K.T. - starannie opakowana

________________________
__

Zadna tam filozofia. Wok, kawal mieska, cebula i inne warzywa wedlug
uznania. Do tego mozna kupic gotowa paste z malej czarnej soi. Fasolke ta
poddaje sie fermentacji i konserwuje sie sola. Cala ziarna kupowane w
sklepach nalezy oplukac woda - takie slone. Zwykle uzywa sie w polaczeniu z
czosnkiem lub imbirem albo razem z nimi. Mieso 400 g kroje wcienkie paski i
marynuje w mieszaninie 1 lyzki sosu sojowego z 1 lyzka wina ryzowego i dwoch
lyzkach oleju sezamowego ze szczypta soli. Czekam pol godziny, jesli mam
duzo czasu. Ostro podsmazam miesko. Wyjmuje. Potem warzywa. tez wyciagam. A
potem robie sosik. Podgrzewam olej i smaze w nim czosnek z chilli jakies 30
sek. Gasze go lyzka stolowa wina ryzowago lub sherry czasami dodaje odrobine
cukru. Potem zas wkladam padline i badziewie i podgrzewajac mieszam. Ja to,
Krysiu, zawsze inaczej robie i zawsze z czyms innym. Kiedys jadlem baklazany
po wietnamsku, tez z czarna fasola - niebo w gebie.

Irek

1. Data: 2001-10-31 14:54:56

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>uznania. Do tego mozna kupic gotowa paste z malej czarnej soi. Fasolke ta
>poddaje sie fermentacji i konserwuje sie sola. <ciach>

Ta very much
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-31 15:48:15

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...pl> napisał w wiadomości

> no wiec co wy proponujecie z takiej fasolki?
>

> pat

Kuchnia kubańska posiada w swym menu fasolówkę z czarnej fasoli zwaną
"potaje".
Uwielbiam ją, choć nie wykonałam nigdy osobiście, za to mój tato nieraz ją
nam przyrządzał.
Najpyszniejszym dodatkiem do niej, tradycyjnym zresztą na Kubie jest biały
ryż ugotowany na sypko....
Pyyyycha
Pozdro
AniaK
(fanka qchni kubańskiej)

1. Data: 2001-10-31 16:11:56

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Fasolke ta
> poddaje sie fermentacji i konserwuje sie sola.

czyzby Black Bean Sauce

Cala ziarna kupowane w
> sklepach nalezy oplukac woda - takie slone.

tego nie spotkalam

iza

1. Data: 2001-10-31 17:27:29

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ana wrote:
> [...]
> nam przyrządzał.
> Najpyszniejszym dodatkiem do niej, tradycyjnym zresztą na Kubie jest biały

zdobadz dla mnie przepis, pliiiiiiiiiiiiiiizz :)
nawet jesli nie wegetarianski to co tam! poprzerabiam, pomace... bedzie
wegetarianskie :)
ale nabralam ochoty! :)

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl
SPINACZ http://www.spinacz.pl/

mus jablkowy do szarlotki-prosba
przyjecie na 10 osob: menu?
Po wczorajszej kolacji chyba awansuję w Cafe
Przyprawy/Krakow
rogaliki orzechowe-przepis