czasami

111. Data: 2011-07-28 20:00:59

Temat: Re: czasami
Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-28 21:24, medea pisze:

> Chcę mieć pewność, że o tym samym fiacie mówimy i widzimy go w tym samym
> oświetleniu.
>
> Ewa

Imo w tym przypadku pewnosc mozna miec przy odrobinie wysilku
intelektualnego, ale jesli nie lubisz wysilku, to w zaleznosci od
stopnia rozwoju, od 1 do wszystkich ograniczen udalo im sie uwolnic.
Wezmy chocby dla przykladu uczciwosc.
Dla ciebie pewnie jest podstawowym kryterium samooceny, a dla innych
moze byc przydatna, gdy dzieki niej moga odniesc wieksza korzysc niz bez
niej lub luksusem, na ktory moga sobie pozwolic dla kaprysu, tracac cos
na niej, jednak w zaden sposob nie warunkuje ona ich samooceny, ani nie
wplywa na ich samopoczucie.

112. Data: 2011-07-28 20:40:42

Od: "kiwiko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michał" <6...@g...pl> napisał w wiadomości

> Też tak sądzę. Ale co robić, kiedy sam powie nam o tym wprost?
> Niezapytany. :)
to wydaje się jasne,
i chyba nie o tym rozmawiamy

osobiście lubię być pomocna bezinteresownie, gdy myślę, że inni tak mają to
jest to już jakieś roszczenie?

kiwiko

113. Data: 2011-07-28 21:16:04

Od: "Hanka " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

olo <o...@o...pl> napisał(a):
> Użytkownik "Hanka"
> Wszystkie słowa a nawet więcej, wszystkie inne wrażenia naszej percepcji są
> "nie do końca prawdziwe"

Nawet nie wiesz, jaka mi sprawiasz przyjemnosc :)

> Przyszło nam żyć w cywilzacji śródziemnomorskiej, gdzie od prawie 2 tysięcy
> lat, dominującym wyznaniem jest chrześcijaństwo. Więc na pewno wprowadziło
> to do semantyki naszego apararu pojęciowego, jakim jest mowa, wiele tworów,
> kontekstów i konotacji stąd wynikających.

Tak, zgoda.

> Wieczorem przyłączę się za to z lampką brandy :)

Pewnie sie spoznilam...
Ale nic to - do Konca jeszcze daleko :)

114. Data: 2011-07-28 21:34:48

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-28 22:40, kiwiko pisze:
> U?ytkownik "micha?"<6...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

> to wydaje si? jasne,
> i chyba nie o tym rozmawiamy
>
> osobi?cie lubi? by? pomocna bezinteresownie, gdy my?l?, ?e inni tak maj? to
> jest to ju? jakie? roszczenie?

Nie, roszczenie jest wtedy, kiedy Ty czegoś się od innych domagasz.
Rościsz sobie. :)

michał

115. Data: 2011-07-29 08:36:11

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka "

> Nawet nie wiesz, jaka mi sprawiasz przyjemnosc :)

Banalnym truizmem że nasze poznanie jest tylko relacją między nami, ludźmi,
a przedmiotami tego poznania, czyli rzeczywistością. "Prawdziwa"
rzeczywistość istnieje poza nami i niezależnie od nas.

> Pewnie sie spoznilam...
> Ale nic to - do Konca jeszcze daleko :)

Prekognicja ? Faktycznie, wczoraj został otworzony 5-cio litrowy antałek z
nalewką wiśniową więc trochę mi przy nim zejdzie ;)

pzdr
olo

116. Data: 2011-07-29 10:11:38

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-28 22:00, Lebowski pisze:

> [...]
> tracac cos na niej, jednak w zaden sposob nie warunkuje ona ich
> samooceny, ani nie wplywa na ich samopoczucie.

Hm, myślę, że należałoby życzyć każdemu takiego uwolnienia się od tej
wartości, skoro ta wolność przynosi im poczucie szczęścia (bo przynosi,
prawda?). Aczkolwiek wtedy brak tej wartości _u_innych_ z pewnością
zacząłby wpływać na ich samopoczucie. ;)
Z drugiej strony można by się zastanowić, czy niektórzy nie realizują
jednak mocnego przywiązania do tej wartości poprzez np. nieskrępowaną
działalność w necie, w której mogą pozwolić sobie na uczciwe i
pozbawione jakichkolwiek konwenansów wyrażanie opinii na każdy temat i
wyznawania wszystkich swoich paskudztw (jako taki spust ukiszonej
surówki). Ale to tylko takie luźne przypuszczenie.

Poza tym to uwolnienie kłóci mi się trochę z wcześniejszym wyrażeniem
wiary w cyrkulację dobra, w której rzekomo uczestniczymy rzucając grosz
żebrakom. Muszę to jeszcze przemyśleć. ;)

Ewa

117. Data: 2011-07-29 10:15:44

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-29 10:36, olo pisze:
> Banalnym truizmem że nasze poznanie jest tylko relacją między nami,
> ludźmi, a przedmiotami tego poznania, czyli rzeczywistością.
> "Prawdziwa" rzeczywistość istnieje poza nami i niezależnie od nas.

Stąd jedyną możliwością jakiegokolwiek wpłynięcia na nią jest zmiana
swojego postrzegania i odbioru tej rzeczywistości.

Ewa

118. Data: 2011-07-29 10:38:09

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-29 12:11, medea pisze:

> [...]
> wiary w cyrkulację dobra, w której rzekomo uczestniczymy rzucając grosz
> żebrakom. Muszę to jeszcze przemyśleć. ;)

Nie ogarniasz ani pojecia dobroci, ani nierozlacznego z nim pojecia
wolnosci.
Jesli swoja samoocene opierasz np. na uczciwosci, to postepujac uczciwie
nie jestes czlowiekiem prawym, ale niewolnikiem wlasnej samooceny
integrujacej zapewne twoja osobowosc.
Odrzucajac natomiast te wartosci jako kryteria samooceny, a nastepnie
jej potrzebe stajesz sie wolnym czlowiekiem i dopiero wtedy postepujac
uczciwie, postepujesz zgodnie ze swoja wolna wola.
Tylko wtedy mozna mowic o wyborze i ewentualnie oczekiwac nagrody od
losu czy obiecanej przez Boga w niebie.

119. Data: 2011-07-29 10:55:39

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea"

> Stąd jedyną możliwością jakiegokolwiek wpłynięcia na nią jest zmiana
> swojego postrzegania i odbioru tej rzeczywistości.

To również dzieje samo :) Zupełnie inaczej odbieram rzeczywistość
spożywczych marketów na czczo i najedzony. Wodne roztwory etanolu również
często mile ją modyfikują, o substancjach harcorowych już nawet nie wspomnę
:)

pzdr
olo

120. Data: 2011-07-29 11:25:06

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-29 12:38, Lebowski pisze:

> [...]
> uczciwie, postepujesz zgodnie ze swoja wolna wola.
> Tylko wtedy mozna mowic o wyborze i ewentualnie oczekiwac nagrody od

IMO to, o czym piszesz, w _czystej_formie_ jest nieosiągalną utopią. Ale
oczywiście może być jakimś dążeniem.

BTW Na czym w takim opierasz swoją samoocenę, jeżeli w ogóle takie
pojęcie ciebie dotyczy?

Ewa

Obrazek z tramwaju
Re: Hold pamieci