Re: czasami

From: Lebowski <lebowski@*****.net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: czasami
Date: Fri, 29 Jul 2011 12:38:09 +0200
<j0crp4$vtb$3@news.onet.pl> <j0ct17$bfu$2@inews.gazeta.pl>
<4e2ab609$0$3496$65785112@news.neostrada.pl>
<j0fep7$h2a$1@inews.gazeta.pl>
<4e2c5412$0$2492$65785112@news.neostrada.pl>
<j0hnkg$l92$1@inews.gazeta.pl>
<4e2c6d60$0$2458$65785112@news.neostrada.pl>
<j0hu58$die$1@inews.gazeta.pl> <j0hus6$a6f$1@news.onet.pl>
<j0i052$k5l$1@inews.gazeta.pl> <j0i1nf$k84$1@news.onet.pl>
<j0i2uf$son$1@inews.gazeta.pl> <j0nb1u$n89$1@news.onet.pl>
<j0ne3f$n6g$1@inews.gazeta.pl> <j0reh4$fu4$1@news.onet.pl>
<j0rf5p$nrv$1@speranza.aioe.org> <j0rhg2$qi9$3@news.onet.pl>
<j0rjr6$3q1$1@speranza.aioe.org> <j0rog8$pn7$2@news.onet.pl>
<j0s0cd$4gr$1@speranza.aioe.org> <j0s41p$v9j$1@news.onet.pl>
<j0s7bq$n7m$1@speranza.aioe.org> <j0sd1n$4df$1@news.onet.pl>
<j0sf5o$b9t$1@speranza.aioe.org> <j0u10o$pca$1@news.onet.pl>

W dniu 2011-07-29 12:11, medea pisze:

> Hm, myślę, że należałoby życzyć każdemu takiego uwolnienia się od tej
> wartości, skoro ta wolność przynosi im poczucie szczęścia (bo przynosi,
> prawda?). Aczkolwiek wtedy brak tej wartości _u_innych_ z pewnością
> zacząłby wpływać na ich samopoczucie. ;)
> Z drugiej strony można by się zastanowić, czy niektórzy nie realizują
> jednak mocnego przywiązania do tej wartości poprzez np. nieskrępowaną
> działalność w necie, w której mogą pozwolić sobie na uczciwe i
> pozbawione jakichkolwiek konwenansów wyrażanie opinii na każdy temat i
> [...]

Nie ogarniasz ani pojecia dobroci, ani nierozlacznego z nim pojecia
wolnosci.
Jesli swoja samoocene opierasz np. na uczciwosci, to postepujac uczciwie
nie jestes czlowiekiem prawym, ale niewolnikiem wlasnej samooceny
integrujacej zapewne twoja osobowosc.
Odrzucajac natomiast te wartosci jako kryteria samooceny, a nastepnie
jej potrzebe stajesz sie wolnym czlowiekiem i dopiero wtedy postepujac
uczciwie, postepujesz zgodnie ze swoja wolna wola.
Tylko wtedy mozna mowic o wyborze i ewentualnie oczekiwac nagrody od
losu czy obiecanej przez Boga w niebie.