Re: cze oll!

Data: 2001-11-24 13:28:27
Temat: Re: cze oll!
Od: "Andrzej Litewka" <a...@p...onet.pl>

"Juliusz 'Julas' Gonera"
> Już Ci raz ktoś zwrócił uwagę na kodowanie...

A Szanowny Pan też nie ma nic w nagłówku o prawidłowym kodowaniu :(
Prawidłowo skonfigurowany OE do pracy z polskimi literami (i nawet jak ktoś
narodowych znaków nie używa powinien też mieć skonfigurowanego OE dla
polskich liter, bo w momencie cytowania jakiegoś "Polaka" psuje mu polskie
litery w cytatach) powinien generować w nagłówku naszego artykułu (wejście
do nagłówka: Właściwości/ zakładka "szczegóły") następujące linie:
Dzięki tym wpisom każdy fachowy czytnik newsów na świecie nie powinien mieć
problemu z prawidłowym odczytem polskich ogonków, bo dostosowuje się
automatycznie do zadeklarowanego kodowania ISO 8859-2.
Większość Ołtlokowców na grupie nie ma tych linii w swoich nagłówkach (w
wyniku nie skonfigurowania) i potem się dziwić, że jest taka niechęć do
pisania w języku polskim (piszą po polskawemu), bo takie nieskonfigurowane
OE nie jest rozpoznawane przez inne czytniki i są krzaki.
A przecież wystarczy usiąść 5 minut nad OE i go poprawnie skonfigurować i
nie wstydzić się więcej swojej ojczystej pisowni i używać polskich liter do
bólu, bo jednak mimo wszystko artykuł zawierający polskie znaki jest
bardziej zrozumiały i nie ma niedomówień typu łaska = laska :)))))))
Jak ktoś na świecie przy takim skonfigurowaniu OE ma problemy z prawidłowym
wyświetlaniem polskich znaków to może sobie wyrzucić taki lipny czytnik do
śmieci.
Jak ktoś jest niekumaty w tych sprawach to mogę podesłać mój łopatologiczny
opis (sporządzony przez łopatologa - czyli mnie :) ) prawidłowej
konfiguracji programu Outlook Express dla polskich liter.

--
TNIJ CYTATY!!!