czerwona herbata

1. Data: 2002-11-07 09:13:47

Temat: czerwona herbata
Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli już było, uważcie ten list za niebyły.
Słyszałam i czytałam same dobre rzeczy o tej herbacie, że odchudza, że
bogata w minerały, flawonoidy, że wymiata wolne rodniki, dobrze wpływa na
cerę. Ale dziś dowiedziałam się od kumpeli, że ona z kolei gdzieś czytała
same złe rzeczy o tej herbacie, że przede wszystkim :-) bardzo szkodzi. Ktoś
coś może wie na ten temat? Sama herbata IMO ma zapach b. nieciekawy, ale z
dodatkiem zapachowym (ja kupiłam amaretto) bardzo przyjemna, zarówno w smaku
jak i zapachu. No i ten piękny ciemnoczerwony kolor. To jak jest, szkodzi
czy wręcz przeciwnie?
Asia

1. Data: 2002-11-07 10:10:39

Temat: Re: czerwona herbata
Od: "Robert M." <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

My z żoną ją pijemy, ale mi strasznie się po niej chce się pić.

Użytkownik Asiunia <j...@p...gda.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aqdaru$p66$...@k...task.gda.pl...

1. Data: 2002-11-07 10:20:51

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jak jest, szkodzi czy wręcz przeciwnie?
===========
Historia herbaty to juz cale tysiaclecia... Gdyby
bylo z nia cos nie tak, juz bysmy o tym wiedzieli.
Przykladowo: ludzie zywia sie produktami zbozowymi
i od dawien dawna maja problemy z glutenem.
O herbacie wiadomo, ze wplywa na cisnienie:
pobudza lub uspokaja w zaleznosci od metody
parzenia. Ma tez swoje miejsce w tradycyjnej
medycynie chinskiej. Jej wplyw na organizm jest
dokladnie, praktycznie przetestowany przez cale
pokolenia smakoszy.
Dlatego rozne artykuly "za i przeciw" nalezy
traktowac z przymruzeniem oka, jako wypelniacze
szpalt w roznych kolowych tygodnikach. Moga byc
tez pisane na zamowienie - podobnie jak rozmaite
wyniki badan naukowych w wielkiej wojnie masla i
margaryny, Colgate'a z Blendamedem itd.

Wiec delektuj sie dobra herbata i nie czytaj
wiecej zadnych bzdur na jej temat :-}

waldek
===========

1. Data: 2002-11-07 10:25:46

Od: "Bydzio" <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asiunia" <j...@p...gda.pl> napisał w wiadomości

[...] Camelia sinensis - roślina, której liści używane są do produkcji
herbat zawiera dużo różnych związków biologicznie czynnych, takich jak
garbniki, alkaloidy, flawonoidy, aminokwasy, pierwiastki śladowe ( wapń,
magnez, żelazo, cynk, mangan, miedź, selen ) oraz witaminę E. Herbatę Pu-erh
odróżnia od innych herbat duża zwartość tych związków, a szczególnie
flawonoidów, które nadają herbacie Pu-erh charakterystyczny smak i aromat
ziemi. Związki flawonoidowe uszczelniają i wzmacniają ściany naczyń
krwionośnych, zapobiegają krwawieniom , a także są pomocne w leczeniu
miażdżycy. Posiadają one właściwości moczopędne, poprawiające krążenie krwi
w naczyniach wieńcowych, obniżają ciśnienie, rozkurczają mięśnie gładkie
naczyń krwionośnych i przewodów żółciowych oraz wykazują właściwości
antyagregacyjne ( zapobiegające " zlepianiu się" płytek krwi ).Ponadto
flawoidy wykazujące właściwości przeciwutleniające ( stabilizatory procesów
utleniania, a także odtruwające - wiążą i kompleksują metale i toksyny.
Zawarte w herbacie Pu-erh związki aktywują enzymy pokarmowe do wydzielania
soków trawiennych oraz pobudzają perystaltykę jelit. Wszystkie te
właściwości wpływają na metabolizm tłuszczowy, zmieniając ilość tłuszczu w
tkance podskórnej. Osoby z dużą nadwagą, pijąc regularnie herbatę Pu-erh
wilości od 3 do 5 filiżanek dziennie, mogą stracić w ciągu miesiąca nawet do
10 kg wagi bez stosowania specjalnej diety. Chociaż brzmi to
niewiarygodnie - jest całkiem realne, co potwierdziły badania lekarzy
prowadzone w Chinach i we Francji. Testując grupę osób z nadciśnieniem
stwierdzono również normalizujący wpływ herbaty Pu-erh na nadciśnienie.
Dodatkowo badania naukowców japońskich potwierdziły, iż mniej zaawansowanych
przypadkach, może ona normować proces nowotworowy. Tak więc pijąc herbatę
Pu-erh możemy wpłynąć na długość naszego życia. [...] (Nasze Życie 12/1999)

Pozdrawiam
Bydzio

1. Data: 2002-11-07 12:22:57

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Asiunia wrote:
(...)

> To jak jest, szkodzi
> czy wręcz przeciwnie?

Pewnie ani to, ani to. Herbata jako taka jest raczej zdrowa, dla mnie jest
wrecz niezbedna po posilku (przyzwyczajenie :-)). Lubie i zielona
i czerwona, pije ich duzo, zadnych specjalnych efektow nie zauwazylam.
A to co wypisuja w reklamach przypomina mi nieszczesny szpinak,
ktory najpierw mial byc bardzo zdrowy, potem bardzo niezdrowy :-)

Krycha

1. Data: 2002-11-07 16:07:06

Od: "Monika B-W" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
czytała
> same złe rzeczy o tej herbacie, że przede wszystkim :-) bardzo

Wlasnie wczoraj spotkałam w aptece panią, która kupowala cos do
leczenia żołądka, bo od 4 miesiecy piła czerwoną herbatę, która
rozwaliła jej żołądek.

Chyba dość wiarygodna informacja...

:-) Monika

1. Data: 2002-11-07 16:17:05

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wlasnie wczoraj spotkałam w aptece panią, która kupowala cos do
> leczenia żołądka, bo od 4 miesiecy piła czerwoną herbatę, która
> [...]

Moze dolewala do niej czegos, czego nie powinna ;) wiem, ze nie kazdy idac
do apteki czy lekarza mowi co jets prawdziwa przyczyna dolegliwosci ;)))
Najlepiej sprawdzic ;>

Marta

1. Data: 2002-11-07 16:18:21

Od: "Lia" <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika B-W" wrote:

> Wlasnie wczoraj spotkałam w aptece panią, która kupowala cos do
> leczenia żołądka, bo od 4 miesiecy piła czerwoną herbatę, która
> rozwaliła jej żołądek.

Jak ktos ma kłopot yz zołądkiem to herbaty pic nie powinien

> Chyba dość wiarygodna informacja...

Tak sobie wiarygodna

--
Lia
GG 1516512 ICQ 166035154

1. Data: 2002-11-07 16:56:46

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Wlasnie wczoraj spotkałam w aptece panią, która kupowala cos do
> leczenia żołądka, bo od 4 miesiecy piła czerwoną herbatę, która

Piję pu-erh juz od dawna, mnie służy, faktycznie waga idzie w dół, bez
jakichkolwiek zmian w żywieniu :))) Z pewnością nie należy pić jej zbyt dużo,
bo zaczyna człowiekiem telepać, dokładnie tak samo, jak się opije ktoś kawy.
Ja pije dziennie dwie kostki.
I teraz uwaga, bo pojawił się problem.. Pije herbatkę wciąż tej samej firmy /
Haichao /, zdążyłam przyzwyczaić się do jej smaku i pozytywnego działania i co
sie stało? Cóż.., kupiłam ostatnio dwie paczki, zaparzyłam kostkę i co..?
Ma inny smak... Zdecydowanie. Zadzwoniłam do firmy zajmującej się dystrybucją,
telefon odebrał jakiś pan i stwierdził, że nic z tego nie rozumie..
Ja też...
Opakowania tych nowych herbat różnią się od tych wcześniejszych troszkę
jaśniejszymi, takimi bledszymi niż były kolorami i wkładką informacyjną o samej
pu-erh... Ten facet stwierdził, że te nowe są prawdziwe, ale ja piłam od dawna
te wcześniejsze i widzialam ich rezultaty..
Co jest podróbką?
I dlaczego każda firma wypuszcza pu-erh z innymk smakiem / chodzi mi o te co to
nie są smakowe, tylko zwyczajne/?
I jeszcze jedno, ta nowa smakuje, jak również kostkowa tej samej firmy, tylko
czarna.....
Ktoś się w Chinach kopsnął..? ;o(

pozdrawiam po długim -niebycie-
KamilaK./stonsik

1. Data: 2002-11-07 19:26:13

Od: "Atena" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ktoś się w Chinach kopsnął..? ;o(
>
> pozdrawiam po długim -niebycie-
> KamilaK./stonsik

Mozliwe, ze herbata, ktora pilas jako druga jest 'mlodsza' czyli krocej
lezakowala i stad ten inny smak.
Ostatnio kupilam sobie pu-erh dziewiecioletnia i ma zdecydowanie mocniejszy
i bardziej wyrazisty smak od herbat czerwonych, ktore sa wlasnie 'mlodsze'.

A na dolegliwosci zoladkowe wlasnie zaczelam pic czerwona herbate ( bo wole
raczej zielone) i czuje sie po niej swietnie (pije já od okolo 2 lat).

pozdrawiam
Atena

Co zamiast rozna?
Jakie polecacie ksiazki o tematyce kulinarnej?
pomidorówka
Akademia Schellera ?
Jaki sos do blinow z lososiem?