czy aby na pewno sport to zdrowie?

1. Data: 2005-06-29 08:05:49

Temat: czy aby na pewno sport to zdrowie?
Od: "LuKaS" <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam 15 lat, 186 wzrostu, 71 kg wagi. Trenuje od ponad 5 lat lekkaatletyke.
od 3 lat mam intensywne treningi (4-5 w tygodniu + silownia 2x w tygodniu).
Trenuje 110 przez plotki czyli sprint. Ostatnio ktos mi powiedzial ze w
wieku 30 lat nie bede juz w stanie normalnie funkcjonowac(serce,
stawy,kregoslup). Zastanawiam sie jak bardzo moze mi to zaszkodzic patrzac
przyszlosciowo??

2. Data: 2005-06-29 09:37:06

Temat: Re: czy aby na pewno sport to zdrowie?
Od: "Grzegorz Iwanek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LuKaS" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wieku 30 lat nie bede juz w stanie normalnie funkcjonowac(serce,
> stawy,kregoslup). Zastanawiam sie jak bardzo moze mi to zaszkodzic patrzac

krotko mowiac :
sport rekreacyjny, ruch itd. to zdrowie
sport wyczynowy, czeste i ciezkie treningi, + troche pecha = czesto brak
zdrowia.

3. Data: 2005-06-29 10:17:39

Od: "Boa" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wieku 30 lat nie bede juz w stanie normalnie funkcjonowac(serce,
> stawy,kregoslup). Zastanawiam sie jak bardzo moze mi to zaszkodzic patrzac

Cześć,

Sport wyczynowy praktycznie zawsze powoduje problemy ze zdrowiem w
przyszłości.
Ja 4 lata trenowałem rzut dyskiem - siłownia, 10-bój (110 też tam było
;-) ), mnóstwo ćwiczeń na siłę i szybkość (wbrew pozorom rzut dyskiem to w
większości szybkość).

Po 10 lat od zakończenia tamtych treningów daje mi się we znaki trochę
kręgosłup. Oczywiście nie do udowodnienia jest, że akurat to przez moje
treningi z przeszłości, ale kto wie?

Tak czy inaczej - sport rekreacyjny - obowiązkowo! Sport wyczynowy - dla
świadomych ewentualnego ryzyka.

Pozdrr.,
Boa.

P.S. Podpytaj czołówkę z tabeli http://www.pzla.pl/2005/tabele/lato-10MS.doc
na jakimś mityngu czy MP.

4. Data: 2005-06-29 11:29:07

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <d9tkpp$orp$1@news.pol-net.com.pl>
tako rzecze LuKaS :

> Ostatnio ktos mi powiedzial ze w
> wieku 30 lat nie bede juz w stanie normalnie funkcjonowac(serce,
> stawy,kregoslup)

Akurat o serce, to sportowcy (niekoksujący) zwykle po skończeniu
karirery nie muszą się martwić. Ale wyczynowy sport to spore obciążenie
stawów i twoje np. kolana czy biodra *mogą* sprawiać kłopoty.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

węzły chłonne, zmęczenie,złe samopoczucie
Ośrodek Chirurgii Plastycznej Dr. M. Kuczyńskiego - Opinie.
zapytanko
Tableki anty a rakotwórczość
duphaston