Tableki anty a rakotwórczość

1. Data: 2005-06-28 20:39:13

Temat: Tableki anty a rakotwórczość
Od: tommy di simone <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Omijając to , że palenie jest złe.
Dziewczyna bierze tabletki antykoncepcyjne od 16-go roku życia.
Obecnie (od 5 lat microgynon 21), pali 10 -15 papiersów dziennie od 5 lat.
Jakie mogą być zagrożenia dla niej, dla dziecka.
Kiedy powinna rzucić palenie (pomijając, że natychmiast ;) ) zanim
zajdzie w ciążę. Ile prawdy w rakotwórczości połączenia tabletki/papierosy ?
Dzięki za każdą rozsądna odpowiedź

2. Data: 2005-06-29 06:54:59

Temat: Re: Tableki anty a rakotwórczość
Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

tommy di simone napisał(a):
> [...]
> Kiedy powinna rzucić palenie (pomijając, że natychmiast ;) ) zanim
> zajdzie w ciążę. Ile prawdy w rakotwórczości połączenia

rakotwórcze to są papierosy same w sobie..

a papierosy + tabletki to przede wszystkim gęściejsza krew i ryzyko
zakrzepicy (czyli mogą jej się robić skrzepy w żyłach, powodować ich nie
drożność, ale największym niebezpieczeństwem jest przemieśzczanie sie
tych skrzepów - do serca, do płuc, mówiąc tak pokrótce)

co zas tyczy się ciąży... z tego co mi wiadomo - co najmniej 3 miesiące,
ale najlepiej to 6 miesiecy wcześniej pożegnać się z fajkami

(oczywiście, nie zachodzimy w ciąże w czasie pierwszych cykli po
odstawieniu anty)

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

3. Data: 2005-06-29 07:37:59

Od: "Olga" <ola@bla-bla_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Emi" <e...@c...pl> napisał w wiadomości
> tommy di simone napisał(a):
>
> (oczywiście, nie zachodzimy w ciąże w czasie pierwszych cykli po
> odstawieniu anty)

A to czemu??
O.

4. Data: 2005-06-29 07:49:58

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olga napisał(a):

> A to czemu??

tzn chodzi o to, że po odstawieniu anty nasza płodność budzi się jakby
ze zdwojoną siłą, dużo częściej zdarzaja sie ciąże mnogie, po za tym
organizm jest nieco rozchwiany jeszcze, dlatego wydaje mi się, że warto
poczekać ten miesiąc/dwa :)

5. Data: 2005-06-29 09:42:15

Od: "Olga" <ola@bla-bla_.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze zdwojoną siłą, dużo częściej zdarzaja sie ciąże mnogie, po za tym
> organizm jest nieco rozchwiany jeszcze, dlatego wydaje mi się, że warto

Aha. Rozumiem juz Twoje stanowisko.
Owo "wydaje mi się, że warto zaczekać" brzmi znacznie lepiej niż
"oczywiscie nie zachodzimy w ciążę" :)
O.

6. Data: 2005-06-29 12:10:37

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olga napisał(a):

> Aha. Rozumiem juz Twoje stanowisko.

i tak i nie

> Owo "wydaje mi się, że warto zaczekać" brzmi znacznie lepiej niż
> "oczywiscie nie zachodzimy w ciążę" :)

czytałam kilka rzeczy i zormawiałam z kilkoma osobami na temat
zachodzenia w ciąże po hormonach, w których to lekarze zalecali aby nie
zachodzić *przynajmniej* w pierwszym cyklu po odstawieniu...

więc moje "wydaje mi się, że warto zaczekać", jest jakby podsumowaniem
tego :)

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

duphaston
Co na duzy stres?
odczyt wyników - krew i spirometria
Re: problem z zatokami