czy blizniaki jednojajowe moga byc roznej plci?

11. Data: 2005-03-02 07:10:43

Temat: Re: czy blizniaki jednojajowe moga byc roznej plci?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

12. Data: 2005-03-02 09:06:12

Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:d02qc9$p03$1@mamut1.aster.pl...

> nie. one sa jak klony - maja nawet takie same linie papilarne, a dziecka 2
> ojcow-blizniakow 1-jajowych nie da sie sprawdzic, ktory z nich jest ojcem
> tego dziecka.

Hę ?
Zainteresowałaś mnie

pozdrawiam

Monika

13. Data: 2005-03-02 09:21:41

Od: "Mała Mi" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "idiom" napisała ...

> Hę ?
> Zainteresowałaś mnie

To prawda, tylko Ruua dosyć zawile to napisała. ;-)
Chodzi o to, że jakby się pani X przespała z dwoma
bliźniakami jednojajowymi i zaszła w ciążę, to nie da się
ustalić, który z nich jest ojcem.

Pozdrawiam !
Mała Mi

14. Data: 2005-03-02 11:50:15

Od: "Andrzej m." <O...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mała Mi" <p...@t...pl> wrote in message

> [...]
> Chodzi o to, że jakby się pani X przespała z dwoma
> bliźniakami jednojajowymi i zaszła w ciążę, to nie da się

Hej,
I bardzo slusznie, bo czy mialoby to jakiekolwiek znaczenie? Material
genetyczny jest przeciez w obu przypadkach identyczny (pomijam mutacje)

Pozdrawiam
Andrzej

15. Data: 2005-03-02 12:04:11

Od: "Mała Mi" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej m." napisał ...

> I bardzo slusznie, bo czy mialoby to jakiekolwiek znaczenie?

Dla owych bliźniaków pewnie tak. :-)

Pozdrawiam !
Mała Mi

16. Data: 2005-03-02 12:49:20

Od: "Andrzej m." <O...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Andrzej m." napisał ...

> Dla owych bliźniaków pewnie tak. :-)
>
> Pozdrawiam !
> Mała Mi

Czy ja wiem? Mozna by sobie wyobrazic sytuacje gdzie jeden z takowych
blizniakow nie mial by czasu, mozliwosci itp. i moglby poprosic brata o
przysluge: "...hej bracie, wiesz zaplanowalismy z zona dziecko, niestety ja
nie mam teraz czasu, czy moglbys wpasc do moje zonki i zrobic mi przysluge -
dzieki!" :-)).
A pamietacie, swego czasu bylo slynne malzenstwo siostr blizniaczek
(narciarek) z francuskimi bracmi blizniakami, tam to juz w ogole jeest
wszystko jedno :-))

Pozdrawiam
Andrzej.

17. Data: 2005-03-02 16:10:17

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mała Mi" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

> To prawda, tylko Ruua dosyć zawile to napisała. ;-)
> Chodzi o to, że jakby się pani X przespała z dwoma
> bliźniakami jednojajowymi i zaszła w ciążę, to nie da się
> ustalić, który z nich jest ojcem.

otoz to:) przepraszam za skroty myslowe:)

18. Data: 2005-03-02 16:10:54

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej m." <O...@o...pl> napisał w wiadomości

> I bardzo slusznie, bo czy mialoby to jakiekolwiek znaczenie?

he he - facet raczej wolalby miec pewnosc, ze to jego dziecko?:)

19. Data: 2005-03-02 16:13:10

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości

> Nie mogą być, ale nie przejmuj się, jeśli tego nie wiesz. Na pewnych
> ćwiczeniach na Akademii Medycznej w Warszawie byłem świadkiem gdy
> studenci (bodajże drugi rok) się o to spierali, więc problem nie jest
> taki trywialny! ;-)

o rany, to moze tlumaczyc kompetencje lekarzy, na ktorych ja potem trafiam:(

> A są tej samej płci dlatego, że bliźnięta jednojajowe (monozygotyczne)
> są genetycznie identyczne (albo bardzo zbliżone jeśli zaszła jakaś
> mutacja już po podziale zarodka).

a jakie bliznieta sa czesciej - 1 czy 2-jajowe? i czy naturalnie (bez np.
hormonow) moga byc 3 i wiecej-raczki?

20. Data: 2005-03-02 17:23:19

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces Ruua <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> zwrócił błąd:

> o rany, to moze tlumaczyc kompetencje lekarzy, na ktorych ja potem trafiam:(

Młodzi jescze byli, z drugiej strony też "troszkę" mną wstrząsnęło. ;)

> a jakie bliznieta sa czesciej - 1 czy 2-jajowe?

Bliźnięta dwujajowe rodza się częściej, stosunek do liczby urodzeń
jednojajowych to mniej więcej 2:1 ale w krajach bardziej rozwiniętych,
gdyż liczba narodzin bliźniąt dwujajowych jest dość zmienna.

> i czy naturalnie (bez np. hormonow) moga byc 3 i wiecej-raczki?

Tak, nie są pewne wszystkie przyczyny które powodują urodzenie
wieloraczków, ale znane są czynniki sprzyjające temu (np. wiek matki
jest takim czynnikiem). Wieloraczki rodzą się też w państwach, gdzie
jakiekolwiek stosowanie hormonów w celach leczniczych jest rzadkością.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Pytanie o adresy ośrodków leczenia bezdechu u osób dorosłych
Angina - Grzybica - Szukam Pomocy?
Miażdżyca, a osobowość. Proszę o pomoc.
ziarnistości Pacchiona
12-centymetrowy nóż w glowie i pacjent ma sie dobrze:)